woensdag 27 juni 2007

"Van een voorproefje, en een stelletje luilakken,..."


Hier alvast een voorproefje van een quilt die ik jullie één dezer dagen wil laten zien. Tja, het is nog eventjes afwachten, want het is een hele grote lap, en ik wil hem tot in de details "showen",.... Zo, ik hoop dat jullie nu lekker nieuwsgierig zijn geworden,....
Morgen (donderdag)  heb ik een afspraak in Zutphen, en deze stad heeft voor mij een hele speciale betekenis! O, wat zou ik daar graag willen wonen! Lekker dicht bij haar, en,...  haar! Misschien (natuurlijk!) ga ik daar eventjes langs,...
Ondertussen heb ik nog een mafkees bereid gevonden om als "showbal' gefotografeerd te worden. Hoewel het had ook de paashaas kunnen zijn,...

Jullie hebben waarschijnlijk de ruwharige teckel, Yeppe, wel herkend.


Zo zal het morgen wel zijn,....

Lekker dicht tegen mekaar opgerold, wachten totdat DH en het vrouwtje thuis komen. Ondertussen natuurlijk dromen van allerhande zeer belangrijke hondenkwesties,...
O, ja, niet vergeten, om het fototoestel mee te nemen!!

24 opmerkingen:

Mienke zei

Zutphen is geweldig, vooral door haar inderdaad, maar ook de sfeer, de leuke winkeltjes (o.a. thee/koffiewinkeltje, cadeauwinkeltjes, enz.) maar ook de prachtige gebouwen en de IJssel. Heel veel plezier!

Mienke zei

Oeps, vergeet je prachtige quilt! Hier kan ik alleen maar van dromen en dat doe ik dus ook! Yeppe is om te zoenen, aai!

katrien zei

Ja hoor ,je maakt ons wel nieuwsgierig,maar zo te zien is ie prachtig.

Hester zei

Zutphen ook heerlijk, vind ik ook altijd een zalig uitje. Lekker koffi drinken bij de Pelikaan. Veel plezier morgen

YokkoBears zei

Ruwharige teckels, zo heel speciaal en wat is dat toch heerlijk voor Yeppe, om altijd zo'n grote en "lekker warme" vriend naast zich te hebben.

Je quilt, heel mooi.

Een fijne dag in Zutphen gewenst, hoop dat je naar "haar" en naar "haar" kunt gaan en weer wat moois mee terug kunt nemen.
Maar dat zien en horen we dan vast wel.

Een goede en veilige reis gewenst.

marian'ne m zei

OOO dat klinkt weer meer dan goed.

En wat ik zie van de quilt is nu al geweldig !!!!

OOO wat blijft dat toch vertederend dat stel. Jouw ruw harige is niet zo heel RUW of lijkt dat op de foto zo. Ik ken er hier een dat lijkt wel een cavia met allemaal kruinen in zijn haar, zxc3xb3 leuk zijn ze toch.

Fijne avond en heerlijke dag samen !!!

groetjes van ingrid h.g. zei

Dat klopt MM, Yeppe is een kortgebleven ruwhaar. Dat houdt in dat hij niet verhaard, en ook niet geplukt hoeft te worden. Plukken is gebruikelijk bij ruwharige. Af en toe borstel ik 'm en dan istie weer als nieuw ;o)
Bregje is trouwens ook ruwharig, daar heb ik wat meer werk aan ;o)

groetjes van ingrid h.g. zei

maar op deze foto's is hij nog geen jaar, zijn vacht is nu ruwer,...

Juul :o) zei

Mooi, kapperdeknap, je stukje quilt!
ahhh, wat lief zijn je hond"jes"! ;o)
Ik zit net tegen je terug te typen bij mij, ben je alweer door gehuppeld...
;o)
Vxc3xa9xc3xa9l plezier morgen!
En stop je camera alvast in je tas!
:o)

Juul :o) zei

kapperdeknap, ahum...
LOL dat krijg je als je haast hebt...
* overhandigt nog even feestelijk een "n" *

knapperdeknap!
:o)

Juul :o) zei

oh en m'n d's en t's staan vast weer verkeerd, nou ja, dat is "mijn (haastige) schrijfstijl", zei zij...
;o)

lynda zei

gezellige dag en show je je aankopen? :} Ik vind het er zo gezellig.Doesburg ook lekker bij de pelikaan koffie mmmm.Mooie quilt ik wil de rest ook wel zien..Morgen gaat mijn oppashond weer terug naar huis ik zal haar missen, het is wel gezellig een hond erbij die katten van mij vinden het prima.Lopen erom heen, en de hond krijgt soms een lik.hihi

Joke zei

Wat een super leuke hondjes. Wij hebben er ook twee, wel totaal andere types, maar ze liggen op hetzelfde blokjesdekbed als die van jou.

Francisca R. zei

Joehoe!!!! Je hebt net zo'n 'op-de-kop-hond' als ik!!! (alleen heeft die van mij van die laaaaange stokken de lucht in!!!).
Je gaat ons toch niet vertellen dat je vrxc3xa9selijke puntjes geknipt hebt en met de hand genaaid??????? Geen paper-piecing of zo??????
Knap knap knap!!!!

Annelies zei

We wonen tegenover het bos en thuis hadden we altijd een hond, maar mijn man komt uit een gezin waar ze een beetje bang zijn voor honden.
We hebben er dus geen.
Zo heb ik in Frankrijk een keer in de hal van een restaurant gestaan met een blaffende herdershond die de boel gewaakte. De rest van de familie stond buiten en durfde niet naar binnen. En ik maar zoeken naar de eigenaar.
Leuk om deze foto's te zien.
Ben heel benieuwd naar de rest van de quilt.

Corrie zei

Die quilt maakt zeker nieuwsgierig Ingrid. Ik vind die fijne punten van de ster zo mooi en wat zal dat een tijdrovend karwei zijn en hoe precies moet je dan werken zeg. Ach die lieve honden van je, zo lekker op het ruggetje met de pootjes xc3xa9n oortjes omhoog. Menigeen zou wensen om zo heerlijk relaxed te kunnen liggen slapen. Maar wat een rpachtig log Ingrid over je boekje Knorretje en alles daarom heen. Heel ontroerend en ik vind het altijd zo fijn om te lezen dat er mer vrouwen zijn die met hart en ziel thuis waren om voor de het gezin te zorgen, en ja ook ik heb me vaak moeten verdedigen omdat ik thuis was en "niets deed". Wat ben ik blij dat ik die keuze heb kunnen maken. Ik spreek veel jonge vrouwen die zich zo dubbel voelen daarover en met de enorme huizenprijzen mxc3xb3eten de partners bijna wel allebei werken. Ieder moet doen wat ie kan en als het kan wat ie graag wil. Wij hebben geboft vind ik.

Misticle zei

Oei, ik ben echt heel erg benieuwd.
Hij ziet er nu al prachtig uit.

groetjes van ingrid h.g. zei

Eventjes deze link :o)
http://yokkobears.web-log.nl/
Ze heeft zo'n lief bericht voor me geplaatst vandaag!!!!

dijn/audrey zei

Goof: ohhh. Die quilt. De kleuren. De sterren. De ... alles: je bent een echte kunstenaar, meis.
Je honden: LIEEEEEEEEEEEF !!!!

De ooievaars in de laatste link: prachtig prachtig prachtig...

Hester zei

Kwam even kijken of je alweer een tip van de slui.., oeps quilt had opgelicht.

Juul :o) zei

...voetjes omhoog, en lekker uitrusten.
:o)

Wilma zei

Oh mooi!!! Ik ben op zoek naar ronde vormen!!!! Gevonden!!! Ik wacht met spanning af.....
Waar patroon......hoe verder......

Ik heb geduld....
AHUM!!!

marian'ne m zei

Ben jij met je krullebolletje op je nieuwe aankopen in slaap gevallen !!!?

Juul :o) zei

*kijkt ook nog even zachtjes om 't hoekje...*
ssst, weltrusten...
:o)