woensdag 25 juli 2007

"Kleine Beer"


Zo, we hebben er weer een nieuwe bewoner bij! Eindelijk is het dan zover,.... de kennismaking met Kleine Beer. Kleine Beer of beter gezegd, zijn broertje, had ik bij Bep gezien. en ik was er helemaal weg van. Ik wilde hem het liefste direct meenemen. Dat kon ook wel, maar dan in stukjes,....

Want  Kleine beer heet eigenlijk Gunther en is bedacht door Ria de Rooij. Gunther behoort tot een grote berenfamilie "Newold Exclusive" genaamd, en is als zelfmaakpakket te koop.
Gisteren heb ik dan toch maar de stoute schoenen aangetrokken, en ben er eens goed voor gaan zitten.

Was het aanvankelijk nog een aarzelend begin, gaanderweg kreeg ik er steeds meer schik in. Het kleine beertje begon elke keer  meer vorm te krijgen. De beschrijving was heel duidelijk en het bijgevoegde berenvelletje, superzacht,....
Zelfs, de splitpennen, nodig om Kleine Beer te laten bewegen, leverde geen problemen op.


Lief heh,........? Het vorige week gebreide vestje past,.......hoewel, misschien staat wit 'm toch leuker?
Bedenk me ineens dat Kleine Beer een 'quilthart' heeft,... hij is gevuld met kleine restjes Hobbs,....

63 opmerkingen:

Ellen zei

Wat een lieverd!!!!!! Een wit vestje is natuurlijk ook heel leuk ;o) en een gequilt dekentje waar hij op kan zitten. zo blijven we weer lekker van de straat ;o)

Mary zei

mooi !!!!!!!!! en ook al weer zo snel af !! knap hoor !

groetjes van ingrid h.g. zei

Hoi vroege vogels!

Ja, zo'n kleine beer maken, gaat best wel snel,zeker als je het vergelijkt met het maken van een quilt,....

>>>>>>>> breipennen >>>>>>>>

Gerrie v.W.-v.N. zei

Wat een schatje , knap gedaan zeg !
Nu kun je aan de slag en nog meer leuke kleertjes maken , breien . . .etc .
Ik weet niet hoe ik er op deze verwaaide Hollandse Zomerdag zo op kom , maar ik dacht o een leuk vestje straks voor de kerst en dan nog een mooi passend roodgeruit sjaaltje erbij , helemaal in kerstsfeer .
Och het is maar een idee en ik denk dat je er zelf ook nog genoeg in voorraad zult hebben .
Want je hebt toch een ideeen map ?

groetjes van ingrid h.g. zei

Hoi Gerrie, wat een leuk idee! :o)

Uhm, ideexc3xabnmap?? (niet voor breiwerkjes,...)

Juul :o) zei

Ik ben verliefd!
:o)

groetjes van ingrid h.g. zei

:o)
en hij voelt ook zo lekker,....
en,.....
en,.....

het is een Kleine Beer met karakter,......
;o)

Francisca R. zei

Oooooooooohhhhhhhhhhhh.............

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx...........

Juul :o) zei

Ik ben echt hxc3xa9xc3xa9l errug verliefd!!!
:o)

groetjes van ingrid h.g. zei

en,.....

hij is ook fotogeniek,...

;o)

Astrid zei

Aaaahhh....wat een lieffie!!!!!

frauke zei

aaaaaaaaaah!!! ik ben ook fulieft! hij is idd zwaar fotogeniek, hihi wat heb je dat snel gedaan! joehoe welkom gunter, in de family! hihi heeft dijn hem al gezien...? tot morguuuu xxxxxxxxxxx

Bep zei

Wat een verbazing zo op de vroege ochtend,heb net 3 uur in de tuin gewerkt,mijn hele vijver schoongeschoffeld en zie het nieuwe broertje van Gunther op het beeldscherm,die net zo lief kijkt als zijn oudere broer
geeft mijn berenhart een prettig gevoel en wil ook weer een nieuwe Gunther in de buurt,misschien een leuk vacantie werkje in Delft.
allemaal een fijne zomerse dag,groetjes Bep

dijn/audrey zei

>>>>>> Tringggg!

ssst, stil in die tas. O help, daar barst-ie al open. Sorry Goof, mijn beren wilden hem allemaal komen zien, en nou heb ik er een beetje boel ingepropt en meengenomen.

Ahhhhhhhhhhh.

Sjeeeeeeeemig. ZELF gemaakt???? En niet eens weeen gehad? Eentje maar?

Ehhh, Apropos heeft een ballon meegenomen. Frizzles beschuit. En de rest heeft allemaal potjes honing verzameld. Alsjeblieft. Oh, sorrie, overal plakt het. Hebben ze er onderweg zxc3xa9lf wat van gesnoept. Tssssssss. Dat waren toch kadooooootjens!!!!
(kijken ietwat schuldbewust). Frizzles: ... er zit toch nog wat IN?

Hm. Onopgevoede barbaren.

Goof, ze zitten allemaal ademloos naar Kleine Beer te kijken. En ze hebben pootjes geteld. Klopt. 4.
Ahhhhhhhhhh. En zo zacht. En zo lief.
Die moet echt een hele garderobe hoor.

Apropos trekt aan mijn haar: Dijn, fluistert hij, where's the twin?

groetjes van ingrid h.g. zei

Kom maar binnen :o)
Wat gezellig dat jullie er allemaal zijn!!!!!!!!!!!!

En wat fijn al die honing,......
Yeppe!,...Bregje!

Zo iedereen weer schoon,.....


Apropos,.....jij, zou eigenlijk een tweeling zijn,....maar misschien strakjes als Dijn je vriendje gaat halen???

jose zei

OOoo Ingrid wat lief, wat is hij mooi geworden. En dat vestje super en hoedje er bij zie ik dat goed.

Wilma zei

Heel erg leuk.....ik moet nog allerlei beertjes maken.....
Och hij is wel erg schattig!! Moet de zooi maar weer eens opzoeken........

Corrie zei

Oh wat een dot, en hij heeft een zalig hangbuikje, dat vestje is daarvoor gemaakt zodat je het goed kunt zien. Mijn potje jam is onaangebroken want ik lust het niet, maar het is de lekerste die je kunt bedenken uit de boomgaard van Dirk. Welkom kleine beer.

dijn/audrey zei

Apropos zegt: She can make a handsome twin. She knows what to dooooo.

groetjes van ingrid h.g. zei

Hoi allemaal, wat hebben we veel kraambezoek,....ik ga maar gauw beschuiten/broodjes smeren,....
Op de tafel staat drinken voor iedereen,...

@Ja,Jose, hij wou ook een hoedje,....

@O, jee,...Wilma, een berenvirus,....

@Ach Corrie, wat lief, en de jam van Dirk is de allerlekerste, dat weten we wel :o)

groetjes van ingrid h.g. zei

O, o, o, Apropos,...zeg is de post er al,....

ingrid de roo zei

Wat een leukerd is je beer. Het vestje staat hem goed! Hmm, een vestje breien zou nog wel gaan. Maar een beer in elkaar zetten, mmm dat wordt het toch niet denk ik. En wat zie ik, hij zit op je broderie?? Wat een tempo heb je!!
PRACHTIG!!

Annemarieke zei

ah, wat een leukerdje, en wat knap dat je dat zelf gemaakt hebt. Die middelste foto is wel een beetje naar, het arme beest in stukjes.... Wat een lief, trouw koppie heeft hij.

Hilly zei

erg leuk zeg ,leuke volgorde ook eerst een vest ,dan de beer.Supergoed gedaan ,erg lief en ja ...ok een ecru vestje ...mooi!!!

marcella zei

superknap!

hester zei

Smeer voor mij ook een beschuit. Ik vind hem ook erg lief. En dat virus, ik wil niet maar als ik morgen bij Bep ben wie weet treft het mij dan ook. Leuk vestje. Hij heeft al, anders had ik er een voor je gebreid.

dijn/audrey zei

Hester, zeg je tegen deze mevrouw Bep dat ik via Goof haar LEUKE site gezien heb, en dat ik Peet es lief ga aankijken en dat ik de weg naar Arnhem wel weet en ook naar Doesburg want in A heb ik gewoond ooit en is Anne geboren en dat ik dus een keertje binnenwip ( HHHHHHH : ademhalen) en me dan waarschijnlijk blut kijk en koop en dat ze dus maar alvast voorraad in moet slaan want een lege winkel is ook zo zielig voor als Goof zonodig weer es moet (HHHHHHH: ademhalen).

Hijg.

groetjes van ingrid h.g. zei

Inderdaad, hij zit op 'mijn' broderietje,....

En hij is helemaal *U* van alle lieve aandacht,.......

groetjes van ingrid h.g. zei

Hester, wat wil je op je beschuit, er is nog een lik honing, en een klein beetje jam van Dirk,....

Dijn, als je morgen gaat, zie je Hester ook meteen :o)

En dat is mij nog nooit gelukt,... :o(

hester zei

Ingrid je weet waar ik zit morgen zo rond 1 uur, ene dan kun je Lynda ook zien want die gaat ook mee. We worden zo langzaam aan een stelletje. Want de laatste tijd als we ergens opduiken waar iets aan de hand is op quilt gebied zie je ons altijd samen.

groetjes van ingrid h.g. zei

ik heb morgen een jarige jongste, dat kan ik het niet maken om,..... :o(

marian'ne m zei

Ach wat is hij lief geworden. Zo'n leuk snuitje !!!

Je wit staat vast beter ;-)))

(psssst mooie rede om er nog xc3xa9xc3xa9n te breien :-)).

Ellen zei

Ik zag ook je broderietje!!! Issie al af?!? Wat werk jij toch ontzettend snel! Of je hebt gewoon een DH en kinderen die alles doen, zodat jij thuis alleen maar hoeft te quilten :o) Volgens mij sta jij alleen maar op van je werkjes om thee te zetten en naar de wc te gaan ;o) En om te slapen... dat moet af en toe ook gebeuren. Knap dat je zo heel snel gaat en alles ziet er ook zo ontzettend netjes uit!!!!
en nogmaals: de beer is een schatje!

groetjes van ingrid h.g. zei

@MM, ja, wit,... daar ben ik nu mee bezig. Het is het garen van de breirol waar ik niet verder mee ben gegaan,.... *U*

groetjes van ingrid h.g. zei

@Ellen,.... grapjas,... :o)

Annelies zei

Net terug van vakantie en ik kan het niet laten even op je log te kijken. Ik zie het al, het wordt bijlezen.
Wat een lieverdje is dit beertje !!

groetjes van ingrid h.g. zei

Hoi Annelies, welkom thuis :o)

Anonymous zei

Och Ingrid, wat is dit een schatje ....
Zo'n "lekker" snuitje en van die vreselijk lieve voetjes.
Lees ik het goed, dat je nu alweer een nieuw vestje aan het breien bent????
En lees ik het ook goed, dat je wel met de breirol begonnen bent, maar niet verder gaat?
Hoever was je dan?

Deze beer, ik versta hem heel goed, wil graag in Yokko's Berenbos wonen :-),
en Yeppe en Bregje mogen mee.

YokkoBears zei

Die lieve Beer van je zat zo naar me "te lonken", dat ik helemaal van slag was en mijn naam vergat.

lynda zei

aah wat is tie lief,en hij kijkt ook zo lief.Is er nog beschuit?Dijn je neemt wel veel plaats in met je hele familie, wel gezellie.Morgen mag ik mee naar Bep,yeh.Leuk stelletje wij, de grote en de kleine Hihi:]] Ik hoop dat Bep nog iets leuks heeft.

Melissa zei

Wat schattuuuuuug! En hij ziet er heel zacht uit, helemaal knuffelbaar :D

groetjes van ingrid h.g. zei

@Fleur,
ik heb tegenwoordig een "nieuw spelletje" en dat is raden wie de reactie heeft geschreven. Dat is erg leuk om te doen :o)

Yeppe vind het geweldig in het bos, al die sporen van konijntjes,...
Maar Bregje blijft het liefste thuis,... :o(

en de Kleine Beer,..ik denk dat hij alles goed vindt, als je hem maar dicht bij je houdt,... ;o)

groetjes van ingrid h.g. zei

Hoi Melissa, Thomas is al onderweg, tot zoooooooooo!!!!!

groetjes van ingrid h.g. zei

Hoi Lynda, gezellig heh, met alle beren,... de honden vinden ze ook om op te vreten,....

Ik vind het jammer dat ik morgen niet naar Bep kan, ik had jullie graag willen ontmoeten :o)

en Bep heeft altijd iets leuks, dat weet je toch!

YokkoBears zei

De deur staat open voor Yeppe.
Heeeeel veeeeel verse sporen hier, en een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel
groot bos.

Kleine Beer kan mee op Yeppe's rug, in een draagzakje, en ik zal je van hun "wel en wee" goed op de hoogte houden.
Maar ...... zal Bregje Yeppe niet missen?
Om over jou nog maar niet te spreken,
maar weet je; Yeppe looks so very sweet and I adore ruwhaar Dackels.

groetjes van ingrid h.g. zei

Yeppe is ook heel lief, en dat weet hij drommels goed,...
En Bregje durft niks zonder Yeppe, ze kan hem echt niet missen,...

en ik ook niet ;o)

Tja die teckels,.....
Mijn eerste ruwhaar kreeg ik toen ik 15 was, en heette, ik kan er niks aan doen,.....Fleur :o)

je mag weer raden zei

Nou, dat vind ik een hele eer.

Zeker die ruwharen weten alles bijzonder goed, kunnen goed "praten" met die mooie ogen en zijn super "donderstenen".

Ik was ietsje jonger, toen bij ons de eerste teckel zijn intrede deed.
Wij hebben ook een Deense Dog
(-gen) gehad en u begrijpt het al; de teckels zijn en waren de BAAS.
Magnifique om zo'n grote Great Dane heerlijk te zien slapen in zijn mand.
En daar komt de teckel aan, met maar xc3xa9xc3xa9n doel voor ogen; die mand ....
Gaat dus alleen maar voor die mand staan en ja hoor, de Great Dane gaat uit de mand en de Teckel gaat er in.
1000 manden her en der, maar net die ene he, die ligt zo lekker, net kleine kinderen :-)
En ze konden er ook gemakkelijk met 2 of 3 in liggen, maar het spel, het spel ....

groetjes van ingrid h.g. zei

Hoi Fleur :o)

Die eerste teckel was bang voor alles wat kleiner was dan zij,...

In die tijd had ik ook een groot hangoorkonijn, Joep genaamd,...en jawel die was haar de baas! Als Joep los was, ging hij altijd hxc3xa1xc3xa1r brokjes op eten en in hxc3xa1xc3xa1r mand liggen, en ze durfde daar niets aan te doen,...

Als Bregje het allemaal niet zo vertrouwd, gaat ze snel Yeppe zoeken, en dan staat ze op een veilig afstandje te kijken hoe hij het allemaal weer oplost,...

Tja het is me een stel,...

de beerverliefde :o) zei

Heerlijk die verhalen!
:o)

Ben helemaal hoteldebotel verlieffffffffffffd.
...zucht...
;o)

groetjes van ingrid h.g. zei

Hoi Juul:o)

en,....hoe gaat het met de kleurenkaart? ;o)

Laatste nieuws: Kleine Beer heeft zijn nieuwe witte vestje aan, maar het is een maatje kleiner, en nou denkt hij dat hij te dik is geworden,...
Ach, niks menselijks is een beer vreemd,..... ;o)

YokkoBears zei

Te veel van de honing gesnoept misschien?

Dus .... nu nog een beer maken die in dit vestje past
en een nieuw vestje breien voor de kleine Beer.

Ik hou de ooievaars nog wel even tegen :-)

corry zei

Wat een gezellig lief beertje... en zo'n lief kopje... mooi gemaakt!

Juul :o) zei

Hoi Ingrid,
over m'n berenvriendje..., wat is het toch een lieve snoes!
:o)

Over de kleuren.
Ik heb eea gescand... maar nog niet beschreven, nog even geduld dus... het is nu........ eh...zoals je al zag, vandaag een ander onderwerpje.
't is vakantie!
LOL
pssst... SAL jij ook mee, en zo ja, weet je al in welke kleur(en)?
;o)

Juul :o) zei

Welcome to "the group"!
Jippie!
:o)

pssst, houd beer binnenkort een modeshow?
Please?
Ik ben nu al bijna jalours op z'n garderobe!
:o)

Juul :o) zei

oe ipv ou...
*xc3x9c*

marian'ne m zei

OOOO I, snifffffff, ik moet even met dat beertje knuffelen !!! :-)).

Heb Gerard van Maasakker opstaan whaaaaaaa, KIPPENVEL xc3xa9n snif, snif, trxc3xa1nen met tuiten .........
O( oude sentimentele sok dat ik ben).

Ik wil ook een beetje familie van hem zijn. Hoe hij verteld xc3xa9n zingt over zijn familie, prachtig !!!!!!

Ga weer snel verder kijken/luisteren >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> snif,snif.... HEERLIJK >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

groetjes van ingrid h.g. zei

Mooi heh, "ik zal oe dragen",
("Dragen) vind ik ook zo mooi!!

Ik heb gisteren een mailtje van 'm gekregen over een liedje dat hij vroeger zong, en dat komt weer op een cd :o)

marian'ne m zei

Een mailtje !!!?

Hier jij wel :-)))))).

Ik heb nu Achterland (v d bieb) in huis dus even Dragen opzoeken :-)).>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

groetjes van ingrid h.g. zei

waarschijnlijk had iemand van de administratie in zijn naam geantwoord, maar dat geeft niet, ik vond het geinig,.....

marian'ne m zei

Nou dat was toch al hxc3xa9xc3xa9xc3xa9xc3xa9l dichtbij !!:-))).

Juul :o) zei

LOL, jij mailt wat af met beroemdheden (SBS).
:o)

These are just normal breathing people, you know.
(echt wel hoor, maar met een extra talent, dat wel natuurlijk)
:o)

pssst heb je al veel taart op?
:o)

psst web-log werkt weer T*R*A*A*G*
Duurt een eeuw om een reactie te plaatsen...

Juul :o) zei

pssst, service vd zaak: een kleine waarschuwing...
LOL

MaRia heeft haar kleur en stof op m'n log genoemd..., en ik ga de reactie nu plaatsen.

-even daarvoor heb ik ook tegen je aan zitten k-WEB-belen...
;o)

Tja nu met je ogen dicht lezen dus.

*boem auw, oeps, ik had 't licht iets te vroeg uit gedaan*
;o)

Berthi zei

Dat is weer snel klaar zoals ik al wel had verwacht!:-)
Hartstikke mooi!!! Knap werk van je!!