dinsdag 31 juli 2007

"Van 'n roze wolk, en een levensgenieter,..."


Kijk eens aan, zo zien mijn dagen er op dit moment uit. Heel vroeg uit de veren om een logje te plaatsen. En dan, enige tijd later, in de auto op weg naar een minimeisje.

Mama en haar kleine meisje zitten heerlijk op een roze wolk,... maar dat gaat natuurlijk niet vanzelf.
Trapje-op, trapje-af, ik doe het allemaal met veel plezier. Mijn 'motto'  is altijd, dat een moeder (die in bed ligt) haar oren gespitst heeft op alle geluiden in huis.
En je kunt alleen fijn genieten van je kraamtijd als die geluiden goed zijn! Dus,... dat wordt verwennen,....
En als ik dan weer thuis kom, ja,... dan word ik verwend. Ik hoef op dit moment helemaal niets in de huishouding te doen. Mijn drie schatten zorgen overal voor! Ja, toe maar,... dat mag gerust,....Applaus!
Dus, kan ik met mijn pootjes omhoog, en besteed ik mijn tijd aan mijn borduurwerkje. Ik zag Sjaantje wel eventjes voorbij wapperen, maar 't waait hier echt hard, ze wapperde meteen door,...

Waarschijnlijk was ze op weg naar Wilma,...of Ellen en haar moeder Yvonne V, of zou het dan toch echt waar zijn? Linea recta naar Juul en natuurlijk Marian'ne M????
Er is er hier echter eentje in huis, die de gave bezit om heel goed voor zichzelf te zorgen,...


Zie hier De Ware Levensgenieter!

27 opmerkingen:

ingrid zei

Zo, jij was vroeg vanmorgen! Wat wordt je borduurwerk mooi!! Enne, je levensgenieter is ook geweldig.Kijk 'm nou toch liggen, pootjes helemaal opgetrokken...

annelies zei

Jij bent echt gemaakt voor de zorg. Wat is er mooier, leuker, dan voor iemand te zorgen, zodat ze later met veel plezier op deze periode terugkijken.
Je borduurwerk is prachtig.

Wilma zei

Het is zwaar maar dankbaar werk!! Wat heerlijk als de kraamvrouw op een heerlijke tijd terug kan kijken!!

Je borduurwerkje is erg mooi!!
Sjaantje?? Die ligt zo stil bij mij op het moment.........Veel te stil!! Moet echt weer even aan de slag met haar......

Astrid zei

Goh Ingrid....volgens mij zijn er weinig dagen dat jij echt stilzit! Heerlijk om je enthousiaste verhalen te lezen!

jose zei

Ik geniet van je verhalen, en van de mooie dingen die je maakt. Prachtig allemaal.

marian'ne m zei

Wat wordt het mooi !!! De kleuren vind ik prachtig en de motieven ook, mooie ranken. Het schiet lekker op. Borduren is tekenen met naald en draad !!

Wat lief dat je thuis niets hoeft te doen, heerlijk. Kan je naast Yeppe gaan liggen :-))).

Mooi dat jij je inleeft in de kraamvrouw (ervaring?), mooie beredenering !! Dit moet in de les behandeld worden.

Wanneer ik terugkijk op mijn kraamtijd voel ik de rust en het evenwicht dat zij uitstraalden, was zo fijn. Terwijl ik hele jonge vrouwen had, ik vond het erg wanneer zij weer weg gingen !!

katrien zei

Wat een mooi borduurwerkje.En zo fijn.

lynda zei

hoi ingrid, ik kijk ook terug op een geweldige kraamtijd bij beide kids,dit vergeet je nooit meer.Knap hoor dat je dit zo kan, het is inderdaad iemand het vertrouwen geven dat ze even kan bijkomen alles wordt geregeld.Wat fijn dat ondertussen dan alles doorgaat bij je thuis, applaus!!!Je schiet al aardig op met je borduurwerk mooi! En die kleuren.Ben hier druk in de afmaak fase.

hester zei

Wat een honde leven zeg. Ik wou dat ik dat had. Nee, wij poetsen e doen de boodschappen wel,Hi Hi Hi.
Mooi borduur werk, zou er ook zo aan willen beginnen. Lijkt me erg leuk werk.

Joke zei

Laat je maar lekker verwennen nadat jij mensen hebt verwend. Heerlijk toch? En je hond... zo lekker relaxed.

marcella zei

het schaartje met ooievaar wat je naast het kaartje hebt gelegd was oorspronkelijk een schaartje om de navelstreng mee door te knippen. Het had toen geen scherpe punten maar juist ronde en ook zater aan beide benen een afgeplat gedeelte om de navelstreng eerst dicht te knijpen. Ik heb wel eens zo'n oud schaartje gezien. Later zijn er pas borduurschaartjes gekomen met het ooievaarmotief.

marian'ne m zei

Zeg, wil je mijn naam niet zxc3xb3 groot neerzetten daar !!!!! Straks komt "ze" nog langs ook, ffffffffff blxc3xa1xc3xa1xc3xa1xc3xa1xc3xa1xc3xa1zen >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> verstoppen >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

frauke zei

ooooh, ik vind je borduurwerk echt prachtig! echt heel erg mooi! en wat een superlief geboortekaartje ligt ernaast!!! weet je, ik vind dat yeppe eigenlijk ook best bij mij mag komen wonen hoor.. lotje de prinsessekat en tommy vinden het vast niet erg! (.....) -rinkeldekinkel- oeps.. misschien toch geen goed plan? ;)
succes op je werk! xxxxxxxxxxxxxxxx

Berthi zei

Wat heerlijk dat jij thuis op dit moment niets in de huishouding hoeft te doen!! Er blijft zo wel extra veel tijd over om te borduren!!
Je borduurwerk wordt erg mooi.

dijn/audrey zei

goof, wat een schattig borduurtje!! En zo'n ooievaarsschaartje heb ik ook..., wie niet trouwens, maar vind ik bij jou met jouw babietjes wel heeeeeel toepasselijk! Je hondje is om te zoenen.
Wat leuk om te lezen dat het motief van dat schaartje eerst bedoeld was voor navelstrengen!

groetjes van ingrid h.g. zei

Kijk nu weten we meteen hoe het zit met dat schaartje, leuk!
Bedankt Marcella :o)

Het borduurwerk is heerlijk om te doen, ik kan het iedereen aanraden,... ;o)

Nu ben ik echter weer met mijn Dear Jane bezig, en voor degene die me nodig heeft,...inderdaad,...ik zit in mijn stoel,..... ;o)

Bregje ligt natuurlijk vlak bij me, en Yeppe heeft een zonnestraaltje gevonden, is er in gaan liggen, in de hoop lekker warm en 'bruin' te worden,...
:o)

YokkoBears zei

Zoals die Yeppe ligt, zo typisch teckel "eigen".
Is hij net bij de trimster geweest, of is hij een wat gladde :-) ruwhaarteckel?
Adorable is ie, and "he knows".
Heerlijk zoals ze precies dat straaltje zon zoeken om daar te gaan rusten, eh sorry; het is waken hoor, want hij slaapt niet echt.

Je borduurwerk; I LOVE IT.
Mooi "kasteel", mooie kleuren.
Zijn het allemaal dit soort huizen en kleuren?
Nee nee, zeg maar niets en laat maar niets meer zien, want anders trek je me misschien toch over de ......, en ik weet; het duurt nog tijden voor ik er aan zal / kan beginnen.

Over je baby butler job:
Kind ( zei de oudere :-)),
dit is een hele belangrijke tijd.
Je "ZORGT", en dat is goed.
Je zegt het ook zo mooi en zo "duidelijk".
Over 10 of 20 jaar loop je "ergens" en dan opeens hoor je "iemand" zeggen;
Ingrid, dank je wel,
dat jij er toen was, dat jij zoveel deed, dat jij die tijd ..... etc. etc..
Well, wat ik wil zeggen; this is important.
Niet dat ze het zeggen, maar wel dat ze het zo ervaren hebben.
Ik kan nog wel doorgaan, maar ye know ....

YokkoBears zei

oh ja, Frauke;
Yeppe komt bij ons wonen hoor
( wij hebben namelijk heeel veel zonnestraaltjes)
en hij neemt Bregje gewoon mee.
No problem.

groetjes van ingrid h.g. zei

Oei, Fleur, ik denk niet dat dat zal lukken met Yeppe en Bregje ;o)

Yeppe is een kort gebleven ruwhaar, en dat is heeeeel makkelijk ;o)

Maar je hebt gelijk, hij hoeft maar iets te horen, en hij schiet in no-time van de bank,....

Dank-je-wel Fleur, yes, I know,... dat zeggen ze nu al, als ik ze tegen kom,... :o)

Yvonne V zei

Tja, de wind is inderdaad gaan liggen... blijft Sjaan nu bij jou tot het weer gaat waaien? En welke windrichting van jou uit gezien woont Marian'ne? Want als de wind haar kant op waait, moet je haar misschien even waarschuwen dat Sjaan er mogelijk aankomt. Anders zit ze straks weken voor niets verstopt achter de bank.... ;o))

groetjes van ingrid h.g. zei

Uhm, ik denk ZW,.....

Het is inderdaad hier ook windstil,.... en ik heb net G-9 af.
Ik was net onderweg naar boven om 'm op m'n witte lap te doen,...

ingrid zei

Haha, ik wist niet dat ik zoveel verwarring had gezaaid. Ik had alleen mijn achternaam weggelaten..
Zelfs jij schrijft eerder vandaag Ik kan iedereen borduren aanraden.
Dijn leert me borduren! Ik weet al wat een naaldje is.. Ik heb nog nooit geborduurd.Maar op de een of andere manier zie je bij iedereen de mooiste borduurwerken voorbij komen. Ik denk dan:dat wil ik ook!!

Marijna zei

Wouwww, wat een prschtig borduurwerk ben je daar aan het maken!!!

Juul :o) zei

Zo weer even verder lezen..., je huis wordt super!
:o)

Bij mij ligt Sjaan in de ziekenboeg... en naast m'n stoel... te wachten...
*grijns*
Ze komt steeds dichterbij, help!
:o)
>>>>>>>>>>>>>

Annemarieke zei

Is dit een werkje van een van die clubs van Crown Stitches? Echt mooi die kleuren. Aaaah, het hondje ligt in zalige rust....

dijn/audrey zei

Eindelijk. Werd onderbroken en nou ben ik hapsnap aan het bijlezen terwijl ik wegkwijn want ik moet eigenlijk ontbijten.

Super huis met die paarse bloemetjes zo! Zo heerlijk u zijt wellekome... je gaat echt goed, he, met borduren! Niet-Goof Rurrrrr, dat lukt jou OOK. Ik vertrouw in jou! (plechtig, met hand op cup 80D).

groetjes van Ingrid H.G. zei

dank-je-dijn ;o)