woensdag 12 september 2007

"Een begin,...en een einde,..."


Op 26 juli begon ik aan de Q6M-SAL, en ik kan jullie vertellen dat DE LAP af is,... Het was een pietepeuterig werkje, doordat er geborduurd werd op 16 draads kaaslinnen. Het eindresultaat is een schattig lapje van 26 bij 21 cm,...  ('t lapje is niet scheef, de foto is gewoon beroerd,...)
De kleuren van het DMC-borduurgaren zijn, 224 - 747 - 778 - 902 - 3722 - 3773 - verder nog 'n cognackleur en iets donkergrijs-groenachtigs,...
Omdat het garen uit m'n voorraadje van lang-lang-gelee, komt, weet ik van sommige kleuren, de nummers niet. Het kan ook zijn dat deze nummers niet meer voor deze kleuren gebruikt worden. Ik heb het garen namelijk al heel lang,...
Mijn voorraadje aan borduurgaren is niet zichtbaar geslonken. Dat komt omdat er maar met 1 draad geborduurd is.
Het zal nog wel eventjes duren voordat ik 'm laat inlijsten. Dat is toch altijd een kostbare zaak. Misschien moet ik maar eens gaan proberen om het zelf te doen,...
Jullie zullen het onderhand wel weten, maar voor de duidelijkheid vermeld ik nog dat je het patroon hier (<== klik) gratis kunt krijgen. Op deze site vind je tevens alle info over de ontwerpers.

                                                                                                                                                                                                           


Nu weet ik toevallig, dat iemand het erg jammer vind, dat ik niet meer met de SAL meedoe,... Misschien wordt ze weer helemaal vrolijk als ze ziet waar ik aan begonnen ben,...

Bregje vindt het allemaal prima,... In de tijd dat het vrouwtje aan het grasmaaien was, heeft madam ;o) zich heerlijk op de bank genesteld,... Ach, ik kan haar geen ongelijk geven,...
Toch nog een logje vandaag, ik had het zelf niet verwacht,.... Maar zo zie je maar, met die kleine eigenwijze babietjes weet je het nooit zeker,...
Last, but not least, wil ik Juul nog hartelijk bedanken voor het organiseren van deze SAL. Ik had nog nooit met zoiets meegedaan, en ik begrijp nu, dat het een enorm georganiseer is. Juul, ik vind eigenlijk dat je een LINTJE verdient ;o)

31 opmerkingen:

marian'ne m zei

WauwerdeWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAUW

Joh wat goed wat mooi wat fijn wat snellllll.

Waar ben je mee gestart !!?

Nou jij hebt je weinige vrije uurtjes goed besteedt.

Gisteren dacht ik al die heeft vast bijna iets af :-))).

groetjes van ingrid h.g. zei

Hxc3xa9 MM!
Dat heb je goed gedacht, 't was inderdaad gisteren ;o)
Vandaag heeeeeeeeeeel veeeeel HH gedaan xc3xa9n 't gras gemaait,... :o(

MM, je weet toch wel waar ik mee bezig ben?! ;o)

Isabella zei

Wat goed dat je DE LAP al af hebt, wat ben jij snel!!! Ik ben benieuwd waar je nu mee begonnen bent, die andere lap van bij Juul soms??

groetjes van ingrid h.g. zei

Hoi Isabella, uhm, jaha,...welke ??

Juul :o) zei

HIEPERDEPIEP HOERA!!!
:o)

WAT IS HIJ MOOI GEWORDEN!!!
:o)

Ik ga een Happy Dansje met je maken!
Dans je mee?
Huppeldehuppelhuphup!
:o)

Ennuh... Je bent een lieve schat!
:o)
Auw, niet prikken met dat lintje!
*xc3x9c*

LEUK nu gaan we toch verder SAL-en!
Ik huppel rond in de kersentuin zingend met kersen over m'n oren hangend.
Dankjewel.
Gezellig.
:o)
Ik ga je updaten en een podiumpje bouwen>>>>>>>>>>>>
GEFELICITEERD MET JE PRACHTIGE LAP!
:o)

... en idd inlijsten, dat kun je heel goed zelf leren doen!
Het begint met het zoeken naar een mooie lijst...
Neem een briefje met de afmetingen mee in je tas, jas of broekzak als je gaat winkelen.
:o)
huppeldehuppel >>>>>>>>>>
:o)
zwaaaaiiiiiiiiiiii >>>>>>>>>>>
:o)

groetjes van ingrid h.g. zei

heerlijk ;o)

daar word ik nou zo vrolijk van!! :o) :o) :o)

Ingrid R zei

Wauw!!!! Je hebt 'm af!!!
Enne, ben je aan de Moulin Rouge begonnen??? Of the Token???
OOhh, Bregje toch. Mag je zomaar van het vrouwtje op de bank liggen.

Juul :o) zei

pssst Supergoof, je hebt een fotoraadsel!
LOL
:o)

groetjes van ingrid h.g. zei

ik merk 't, en het is echt niet moeilijk ;o)

Juul :o) zei

Het wordt vast wel opgelost...!
:o)

Melissa zei

Jaaa ik mis hem zeker wel :P Een hele week weg, bah, word je ongerust van, haha :P
Echt erg he? Al die babies. Ik ken al 3 mensen die deze maand zijn bevallen, vind ik wel knap :P..

Liefs,

groetjes van ingrid h.g. zei

hoi Melis,
Ja, ik mis 'm ook ;o)
tja, babies, ik heb de hele tijd het gevoel dat zometeen de telefoon gaat,....

groetjes van ingrid h.g. zei

denk-je, Juul?
:o)

lynda zei

oooooH WAT IS TIE MOOI!!!!Je hebt hem af?Ben je al weer aan een andere bezig,welke????Hopenlijk mag je vannacht nog lekker slapen.

Annemarieke zei

Nou jij bent snel zeg! En hij is moooooooooooooooooooooi geworden. (Heb je ons al met Anna zien dansen bij Juul?) Tralalalala...happy dance....mmmm....lalalaaaaa....

dijn/audrey zei

Ik sla de trom terwijl iedereen danst! En tussen mijn knieen heb ik van die koperen platen, tzsjingboemtzatza tzsjingboemtzatza !!!

Lovely quaker, Goof!

frauke zei

W-O-U-W!!!!!!!!!!! (meer heb ik nog niet te zeggen vandaag, je log is het allereerste wat ik doe als ik net wakker ben,heb me verslapen;)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

groetjes Wilma zei

Heey....toch een logje!! Wat is hij mooi geworden Ingrid!!!
Wat ben jij snel met handwerken zeg!!
Ben benieuwd wat je nu gaat doen.....

Annelies zei

Wat is hij mooi geworden !! Helemaal goed. Ik zit er met bewondering naar te kijken.
Helaas, ik heb geen idee waar je nu mee bent begonnen. Ben uiteraard wel nieuwsgierig.

MaRia zei

Mxc3xb3xc3xb3i, Ingrid!
Zelf inlijsten moet toch lukken. Ik wil het ook zelf doen. Als ik het moet laten doen, wordt er nooit iets ingelijst. Veel plezier bij je volgende lap!

Hester zei

Jeee, wat is tie mooi geworden. Jij bent altijd zo snel, maar dat foto raadsel , daar ben ik nog niet uit. Ben niet zo huis in borduur land en dat wil ik ook zo houden.

Gerrie v.W.-v.N. zei

Dat heb je snel allemaal gekruist ! Het is leuk geworden en overal is het weer anders , soms door de kleuren en ander garen en of linnen .

En ja het kon niet missen , ik dacht dat moet een kersje zijn uit de tuin van Juul .
Als je er nou genoeg borduurt dan kunnen we allemaal mee snoepen .
Jantje zag eens kersjes hangen , Oh als . . . zo groot .
Een trosje met twee neem je met je mee , hang ze aan je oor , een van achter en een naar voor .
Och een klein mijmerijtje over kersjes .
Ik hoop dat de ooievaars niet al te snel achter elkaar aan vliegen anders komt je kersen tuintje in gevaar en komt het niet klaar .

Marianne G. zei

Prxc3xa1chtig is-ie geworden, Ingrid! Supermooie kleuren... Als ik heeeeeel eerlijk ben vind ik dit toch mooier dan mijn xc3xa9xc3xa9n kleur. Maar eens kijken hoe de mijne is als hij klaar is, want afmaken doe ik hem natuurlijk wel:)))
Fijne (telefoonloze) dag!

YokkoBears zei

Nietsvermoedend sla ik een bladzijde om en .........
dan zie ik jouw borduurwerk,
helemaal klaar.
Wat mooi met deze kleuren.
Wil eigenlijk snel verder en niet meer kijken, want nu ben ik bijna "om" :-).
Oh Oh .......

Heerlijk, dat je tijd had voor wat "klusjes", goed dus dat ik die ooievaar gisteren "lokte".

groetjes van ingrid h.g. zei

Wat een feest hier! :o)

En,... Gerrie heeft het helemaal juist!!!!!!!!!! Gerrie, jij verdient ook een lintje :o)

In een volgend logje laat ik zien waar ik mee bezig ben,...

en,....psssst,....ik heb nog geen baby gezien,.....ssssssst,..> > >

Juul :o) zei

Spannend!
:o)

corry zei

Erg mooi! Vooral het gebruik van meerdere kleuren. Ik ga ook een achter dat patroontje aan, dit werkt erg inspirerend!

Astrid zei

Wat ben jij snel Ingrid!!!! En wat is hij mooi geworden. Echt super. Zodra hij ingelijst is verdient hij een ereplaatsje lijkt me!

Mary zei

MOOI !!!!!!!!!!!! geweldig dat ie af is !! en gelijk al met het volgende begonnen ....

Berthi zei

Tjeemeneetje zeg, nu al af!! Daar kan ik absoluut niet tegen op!:-)
Hij is prachtig geworden, Ingrid!
Mooie combinatie van kleuren.

Betty zei

Een beetje laat, maar ja dat heb je met die uithuizige types: wat is je lap mooi geworden!! De mijne is bijna zover (daar was het fr platteland wel weer goed voor) De laatste letters en dan....