zaterdag 29 september 2007

"Old Yeller en Yeppe,.."

Vandaag is het mijn eerste vrije dag, en die is bijzonder goed begonnen,... Vanmorgen was ik om half tien present in de IJsselhallen te Zwolle. Daar werd namelijk een poppen-en beren beurs gehouden, en ik wilde erg graag een bijzonder iemand ontmoeten,...


Dus op naar Zwolle in goed gezelschap van "Kleine Beer", Drizzlecake van mijn schoonmoeder en 'n lekkere chocoladekoe,...,...(die koe was dringend nodig bij het lezen van een bepaald boek).
Het was eventjes zoeken, en ik bleek ook de verkeerde persoon aan te spreken. Ze wist absoluut niet waar ik het over had, toen ik aarzelend,... Kleine Beer, Drizzlecake, Chocolat, Supergoof,... zei,... tja,... *Ü*(bloosbloos)


Maar dat maakte allemaal niet uit, eventjes later stond ik honderduit te praten met Fleur, en het was inderdaad net of we mekaar al jaren kende,...
Wat is dat bijzonder, om iemand te ontmoeten waarmee je al zoveel gedachten en dingetjes van alledag, gedeeld hebt via onze web-logs,...
Terwijl we aan het babbelen waren, keken de beren mij aan. Sommige wat aarzelend, andere weer wat nieuwsgieriger, en 'n enkeling bekeek me wat brutaler van top tot teen. Er zat er eentje bij, die vanuit zijn hoge zitplaats alles kon overzien. De bezoekers, zijn berenmaatjes en ons tweetjes. Met lieve begrijpende ogen volgde hij ons gesprek, en hij leek alles te snappen.


De beer waar ik het over heb is Old Yeller. En hij woont nu bij mij.
Bedankt Fleur!  Voor de bijzonder fijne ochtend, je warmte en gezelligheid, Old Yeller en al het andere waar ik me de komende uurtjes mee ga vermaken.
pssst,...ook namens de tweeling ;o)

38 opmerkingen:

Dijn/Audrey zei

Ik kom even Yellen: HARTELIJK WELKOM OLD YELLER!!!!!!

Goof! je berichtje 1 minuut geleden gelezen en natuurlijk meteen gesjeesd naar jou, kouwend op sjokolaaaaaa (ik ben een worst, zag je het al. Maling aan dun. Tot ik de spiegel tegenkom. Of zo'n recente foto. Shoot. Dan denk ik weer aan soep en sap. Bleh). Sjeeeeee, je hebt Yok ontmoet. En haar beren. En ZONDER IKKE. En nou heb jij dr al eentje van haar en ik ben nog steeds aan het zwangeren. (Ik probeer HBBB al zover te krijgen dat ze met me mee ZALt (Zwanger Along).

Wat een snoeperd is Old Yeller. Geinige naam! Hier, daar krijg je het al. Al mijn beren zitten te duwen hier voor het scherm. Jajaja, niet zo hard, ajb, ik val om >
>>
>>>>
>>>
Hier daar heb je het al. Op mijn gat. Ze zwaaien Goof. Zie je het.
Apropos is een heer, hij helpt me
>>
>>>
>>>
overeind. Hij zwaait met een pochet naar Old Yeller.

Ahhhhh. Ik zal even beschuit met beertjes smeren, Goof. En zo'n beker met fruit en een parasolletje voor je maken. Heb je verdiend, na zo'n geboorte.

xxx!!! Wens: moge er nog vele beren volgen!

Dijn/Audrey zei

Zie je, dat komt nou van al dat gedrang. Helemaal Yeppe vergeten te knuffelen. Knufknufknuf.
Leuke foto's weer, Goof!

groetjes van ingrid h.g. zei

Dijn, eigenlijk waren alle beren geweldig, en Fleur ook :o)

Dijn/Audrey zei

Hee Goof, Peet heeft net poffertjes gemaakt met boter en poedersuiker, om te vieren dat Old Yeller er is. Loop je even om? Wacht, even HBBB halen>>>>>>>>>>

gerda zei

Oohh wat een schat van een beertje..zitten er schijfjes in de armen en benen zodat ze kunnen draaien???het is echt veel werk zo'n beertje maken,heb ooit een poging gedaan,maar...het is nog steeds niet af..(foei gerda) nog een pakketje en een leuk boekje,allemaal over beren..dus!
Op jullie advies ook nog boeken gehaald (chocolat en rode schoenen en ook nog de vrijdagavond vriendinnenclub) laat het weekend maar komen!!!!
voor jullie allemaal ook een fijn weekend

groetjes van ingrid h.g., Y, B, en 2ling ;o) zei

Dijn, ik kom er aan!

groetjes van ingrid h.g. zei

Hoi Gerda, alles kan draaien en het beertje voelt heerlijk aan :o)
Volgens mij heb je aan alles gedacht, heb je ook iets te snoepen, want dat is echt nodig bij de boeken van Chocolat en Rode schoenen,...

Dijn/Audrey zei

Zeg, kan jij niet even terug naar Zwolle om Yok erbij te halen? Ik bedoel, de drxc3xa1xc3xa1gmoeder. Of all people, moet toch zxc3xa9ker een poffertje.

Leuk. Ipv the Godfather, the DRAAGmoeder.

groetjes van ingrid h.g. zei

Dijn, volgens mij is Fleur al bijna thuis. De beurs duurde niet zo lang,....
Goh, we wonen bij mekaar in de buurt :o)

Dijn/Audrey zei

Ik zal d'r bij d'r thuis effe halen, dan. Hee: spiegel es bij mij? Ff controle.

groetjes van ingrid h.g. zei

okxc3xa9 >>>>>>>>>>>>>>>>>

Dijn/Audrey zei

Ik heb Juul ook even op de pof gevraagd, die houdt ook van beren. En van breien.

Ellen zei

Wat een schatje!
Gelukkig heeft Fleur nu nog foto's van die lieve beer, anders zou ze hem vast missen. Maar ze weet wel dat hij een goed thuis heeft :o)

En hij is al dikke vrienden met Yeppe! *aai*

Marianne G. zei

Haha, en alweer gezinsuitbreiding bij jou! Die Yeppe vindt het allemaal maar goed hxc3xa8? Is wel een scheetje zo te zien.. ik heb een zwak voor teckels en deze kijkt ook al zo liefffffffffffff:)))
Geniet van je vrije dagen, Ingrid!

Annelies zei

Oh, wat een lieverdje is dit. Fleur zal het best leuk vinden dat Old Yeller nu bij jou is. Zo kan ze hem nog eens tegenkomen op een quilt of tegen een lieve hond aan.

YokkoBears zei

Ingrid toch, ik was al "stil" van ons gesprek,
"van alles",
het was zo bijzonder allemaal,
en dan nu ook nog dit.
Hxc3xa8, ik krijg wat waterige oogjes.
You're so special.
Ik ben heel erg vereerd dat je speciaal voor mij,
op je vrije dag,
op je eerste vrije dag,
helemaal naar mij toekwam.
De Beren waren ook allemaal zeer vereerd
en Old Yeller is oh zo blij,
dat hij een "bekend" iemand ziet.
Waar hij ook al gelijk mee op de foto mocht.
Die bijzondere ogen,
wat een leuke foto's heb je gemaakt,
wat mooi geschreven,
wat lief geschreven.
Ingrid,
wished you lived nextdoor.
Thank you so much.

marian'ne m zei

AAHH wat lief !!!

Zag net leuke berenjurkjes. Niets voor jou, 1 breien !? ;-)).

groetjes van ingrid h.g. zei

Fleur, wat hadden we veel te bepraten hxc3xa8,... :o)
Old Yeller, is nu m'n hexjes aan het bestuderen,..ik heb hem uitgelegd wat ik er mee ga doen, en hij ziet 't helemaal zitten :o)

MM, breien,...daar krijg ik spierpijn van, echt waar,...

*xc3x9c*

en volgens mij is Old Yeller een jongen,..

pfffffffffff,...daar kom ik mooi van af ;o)

frauke zei

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh, wat een liefjepoepiescheetje! echt, wat een leuke beer. yeppe is al verliefd geloof ik, hihi! keilief van fleur! xxxxxxxxx

YokkoBears zei

Ingrid, we hadden met gemak de hele dag door kunnen praten met een kopje thee en dan die heerlijke Drizzle cake erbij.
Maar ook zonder dat,
met gemak.

Old Yeller weet wat hexjes zijn,
dus kan begrijpen dat hij zeer geinteresseerd was.
En is.
Old Yeller is een wijze Beer.

En ....oh oh ..... ik had mijn breirol bij me en wilde die nog laten zien ......
Nou ja, dan eerdaags maar weer eens in mijn "diary" :-)

YokkoBears zei

En voor Dijn;
Old Yeller is wel een oude en wijze Beer, maar zeker niet doof.
Wat een "geyel" van jou,
we konden het in Zwolle in de IJsselhallen horen :-) :-)

En ZAL, zwanger along, hoe verzin je het weer ......
Zo leuk.

Slaap lekker allemaal,
dit meisje is moe, erg moe en is verstandig.

Berthi zei

Old Yeller is al helemaal opgenomen in zijn nieuwe gezin! Mooier kan niet!!

Mooie foto's, Ingrid!!

Ingrid R zei

OOH, ik begin beren ook leuk te vinden.... Ik ben ook geweest, heb ook kennis gemaakt met Fleur.Ik had wel even hulp nodig van de organisatie want ik was er voorbij gelopen.. Mijn dochter en ik keken naar de mooie poppenhuizen tegen over de stand van Yokko Bears..
Ik vind dat je een mooie beer hebt!!!En extra speciaal omdat je de maakster persoonlijk kent...

Juul :o) zei

Ingrid,
gefeliciteerd!
Wat een schat van een beer!
Ik smelt helemaal bij het bekijken van je mooie foto's!
:o)

@ Fleur,
wat een prachtig berenkind heb je gemaakt!
Hij is *L*I*E*F*!
:o)

jose zei

Ingrid wat gezellig dat je bij Fleur langs bent geweest. En wat een lieve beer bij haar vandaan. Snoepie vind ik hem. En Yeppe zo lief. Ik heb het boek Rode schoenen van de week mee gebracht. Maar vandaag een drukke dag gehad. Morgen ga ik lezen, maar geen chocolade in huis is dat erg gaat het dan niet goed. Ik hoop van wel!!!!!
Fijn weekend verder.

bep zei

Leuk ingrid,was het mooi bij de berenbeurs? ik kon niet en vandaag is er berenbeurs in Antwerpen,maar ik wou eerst wat uitrusten van mijn eigen beurs,dus maar geen beurs vandaag, misschien pak ik wel een lapje en ga ik zo'n lief vriendje voor mezelf maken,fijne zondag Bep

Gerrie zei

Wat een lief tweetal samen op de foto !
Ik zie je er al omheen gaan met camera , hoe maak ik de meest charmante foto van deze twee ?
Nou ze zijn allemaal super gelukt .
Geniet van deze dag en een knuffeltje aan je allernieuwste huisgenootje !

mm zei

Ik zag jou op ooievaartijden rondvliegen, of zijn dat ontwennings verschijnselen !!?

groetjes van ingrid h.g. zei

MM, dat was een testvlucht ;o)

groetjes van ingrid h.g. zei

Hoi Bep, ik heb verder niet zoveel van de beren gezien, ik was helemaal gelukkig met Old Yeller ;o)

groetjes van ingrid h.g. zei

Gerrie, het fotomaken ging niet zo eenvoudig :o(
Yeppe vond het beertje heeeeeerlijk ruiken ;o)

mm zei

O ja, ik zie hem die dikke neus er al in duwen. Tico is ook gek op knuffels, maar die leven bij hem maar hxc3xa9xc3xa9xc3xa9xc3xa9l kort :-((.

Hester zei

Ach, wat een schatje!!!!!
Ja, Yeppe en je nieuwe aanwinst.

Hilly zei

lieve foto met de Yeppe samen...leuke beer...hellup.....

Marianne zei

Ik smelt bijna bij de aanblik van Yeppe, wat kijkt die toch lief!

Je O-Y beer is ook een mooie aanwinst!

Annemarieke zei

O wat een sweeeeetie! Dat is een geslaagde gezinsuitbreiding. Hij heeft echt een heel leuk kopje zeg, schattig. Je hebt vast een leuke dag op de beurs gehad...

Marijna zei

Wat een schattig beertje is dat. Kan me voorstellen dat je daar blij mee bent. En ook nog zo'n gezellige dag gehad met Fleur!!

Corrie zei

Aaaaaah het beertje is bij jou terecht gekomen en nu weet ik van wie die koe kwam :- )) Er was zo'n leuke foto van dat alles gemaakt door Fleur en nu is de cirkel rond met die leuke foto's van jou. Wat een heerlijke plek voor een beer om terecht te komen bij jullie allemaal.