zaterdag 23 juli 2011

"Een Ochtendwandelingetje"

Elke morgen gaan Bregje & ik, al héél vroeg op pad voor 'n flinke wandeling. Dat is ook nodig want het nieuwe oude huis heeft geen achtertuin. Op het plaatsje achter kunnen met veel moeite de afvalcontainers en de fietsen gepropt worden. Verder staat daar nog een klein huisje, het is 't  'buitenpleetje' van vroeger, dat gelukkig niet meer diezelfde functie heeft,…

Dat we geen tuin hebben geeft niet, Bregje houdt namelijk niet van tuinen, Bregje wil alleen maar samen met ons wandelen.

Dat doen we dus, want ondanks dat we in 't centrum van 'n toeristisch Zuiderzeestadje wonen, is het platteland letterlijk om de hoek te vinden, kijk maar,…

100_1981

Het kan bijna niet wijdser en groener,… 't is heerlijk om daar te lopen, te genieten, en te weten dat je al dat gras niet hoeft te maaien,…

Bregje loopt wel aan de riem, want hoewel ze héél goed naar me luistert en dichtbij me in de buurt wil blijven, is ze ook weleens nieuwsgierig. Een Ierse Wolfshond in galop, is in een paar seconden een behoorlijk eindje verder weg,… en soms is Bregje Oostindisch doof,…
Zoals gezegd, we wandelen,…

100_1984
Als je naar onze schaduw kijkt, lijkt het net alsof ik een everzwijn aan een touwtje heb,…
100_1986

Gelukkig het is Bregje,… zucht,…

100_1987

Wat is Nederland toch 'n wonderschoon land!

100_2009

Onderweg zien we heel wat schapen, zij zien ons natuurlijk ook en kijken ons vol verbazing na, ze hebben waarschijnlijk nog nooit een Bregje en een echte Goof gezien,…

Als we na zo'n klein uurtje weer thuis zijn, Bregje lekker ontbeten heeft en ik wat door het huis heb 'gedingest', als ik geen ooievaarsdienst heb,…want dan ben ik allang de hort op, dan is het tijd voor het serieuze werk,…

100_1975

Dan zet Goof hoedjes aan een lappie dat groeit en groeit,…en groeit,… De vingerhoedjes zijn nu met heel veel, zo'n 5500,…
Tjongejonge wat een gaaf getal! Nog even geen ooievaar en lekker doorwerken, dan is deze quilt zo klaar!
Vind je ook niet Goof?

100_1978

Nounou, da's duidelijk,… bij 5500 vingerhoedjes ga je wel heel erg rare bekken trekken. Jullie zijn gewaarschuwd!
Fijne dag allemaal!

Dit is een verhaaltje dat eerst op www.supergoofweb-log.nl stond. Ik ga proberen om wat verhaaltjes van weblog die daar nog staan, over te plaatsen,... ben benieuwd!
De reacties kan ik waarschijnlijk niet mee verhuizen,...


1 opmerking:

Ineke zei

Ben zo blij dat ik weer van je verhaaltjes mag genieten...en dan nog wel je óude verhalen ook!!! Fijne zondag...groetjes Ineke Hulzebos