zaterdag 26 januari 2013

'QUILT VITAMIENTJES'


Een appeltje,...


En nog één,...


maakt samen een gezond hapje tussendoor.
Want,
dàt hebben wij, Nederlanders, op dit moment hard nodig.
Het halve land ligt op z'n gat door het griepvirus.

Met mij gaat het ondertussen prima,
helaas is de griep een ware estafette plaag.
Mijn lieve wederhelft heeft gisteren 'braaf',...
 het stokje overgenomen.
Die arme jongen.

Maar zoals je ziet,
'ben ik weer boven Jan'.
Ouderwets in de ban van het quiltVIRUS.

Wat is de quilt  'A Bountiful Life',
  LEUK om te doen.
Ik heb het boek een tijdje geleden bij Quilt it & Dotty gekocht.


Nog wat 'bloempjens' erbij,...

Tussen twee haakjes,....
wist je dat als je een bos bloemen gezellig bij een schaal vol fruit zet,
het fruit heel snel rijp wordt?
Handig bij te harde bananen,
maar pas op,
ze zijn in no-time donkerbruin gespikkeld.


Deze Goof is geen ster in appliqueren.
Maar ze vindt het wel heel erg leuk om te doen,
en heeft,
na de 'Pockets of Posies,
de '' Home Sweet Home',
de 'Trick or Treat mandjes',
en 
de 'Dancing Dollies',
 natuurlijk al wel heel wat 'kilometers' gemaakt.
En al doende leert deze Goof,
tenminste dat hoop ik dan maar,...

Zo,
dat was het weer voor deze keer,
ik ga eens kijken of er een grogje gemaakt mag worden.

Fijne dag allemaal,
en,


42 opmerkingen:

Annelein zei

Wat een dotje!!! En super gezond met appels en bloemen. Daar knapt een mens van op...

Geen wonder dat je zo snel weer op de been bent.

Heel veel plezier met dit werkje.... en geen ster in appliceren??? Ik vind je een kanjer!!!

Lysbeth zei

Goedemorgen, goed te lezen dat het weer iets beter gaat met je.
Je applicatie ziet er goed uit niks mis mee hoor, vooral doorgaan.

Mooi weekend.

gr. Lysbeth

Berna zei

Wat een gezond quiltwerkje! Heb je goed gedaan. Je bent er tenminste van opgeknapt.
Hier gaat het sinds gistermiddag ook weer iets beter. Manlief vandaag om boodschappen gestuurd dus hup, mb'tje aan en quilten maar.
Goed weekend.

Rita zei

Gossie jij bent al wee snel op de been en dan gelijk weer zo'n mooi quiltwerk onder handen. Beterschap voor je maatje en een fijn weekend, gr. Rita

Heleni zei

Wauw, wat vind ik DIT mooi werk Ingrid. Je zegt dat je geen ster bent in appliqueren, nou.....ik vind van wel. Prachtig.
Ben al weer benieuwd naar het vervolg.

gr.Heleni

Corina zei

Prachtig wordt dit zeg, ik vind de stofkeuze van de appeltjes ook zo leuk, met die blaadjes. Veel plezier met dit project!

Ellie zei

Gelukkig voel je je weer veel beter. Wat een prachtig werk laat je zien! Mooi zoals je de stof hebt gebruikt. Je bent er geen ster in??? Tsjee, meid, dit is geweldig!
Groetjes, Ellie.

quiltlodge gerda zei

Zo, griepvirus eruit en het quiltvirus er weer in. Fijn voor je. Vrolijke appeltjes zijn dat; wordt vast weer een heel mooi geheel.
P.s. Niet te dicht bij je maatje komen want je hebt het zo weer terug hoor. Groetjes

Merian zei

Fijn dat je weer wat beter bent. Je applicatie ziet er goed uit hoor
Fijn weekend.
groetjes Merian

Sew Create It - Jane zei

Beautiful appliqué! Let's hope that gorgeous apple keeps the flu away. Stay well.

AnitaS zei

Mooi werk laat je weer zien. Beterschap voor DH.

Inge zei

Mooi! En jij kan echt wel appliqueren!
Fijn weekend!

Elizabeth zei

Wat een mooi effect met die prachtige stofjes!!!!!

Gert zei

Wat lekker dat je na je griepvirus met deze vitamientjes aan de slag mag, leuk hoor. Ik krabbel ook net weer een beetje overeind, gisteravond heb ik voor het eerst sinds de griep van afgelopen dagen ook weer eens wat lapjes vast gehouden. Nu nog even warm water regenen, en ik ben weer helemaal tevreden ;-)

Saskia Smit zei

Fijn dat je er weer bent

Carin zei

Fijn dat je weer opgeknapt bent, nu je man nog :-)
Je applicatie ziet er prachtig uit ! Ik krijg, als ik dit zie, spontaan weer zin om mijn antique sampler van Sue Daley af te maken.

Marians Quiltblog zei

Fijn Ingrid dat je weer bent opgeknapt. Enne die beauty hierboven: ik ben spraaaaaaakeeeeeelooooooos. Wat mooi en wat een geduld.
Fijne dag, hartelijke groet Marian

sylvia zei

nou, dat appeltje en jouw viezemientjes kunnen we wel gebruiken!!
arme DH, beterschap voor hem!!!
toch een fijn weekend, groetjes, Sylvia

Jane in Cumbria zei

Het langverwachte moment....en helemaal prachtig natuurlijk. De groene blaadjesstof vind ik helemaal te gek! Een fantastisch begin!

GRANNY'S HOUSE zei

Beterschap met je lief en wat gaat dit weer een mooie quilt worden.

Groetjes
Ines

Floor zei

Prachtig die bloemen en dat fruit! Zo gezellig en vrolijk, krijg er al bijna lentegevoelens van.
Wist je dat het ook andersom is? Als je bloemen bij fruit zet dat de bloemen dan sneller "rijp" dus dood gaan?
Dus toch maar niet doen misschien.
Groetjes,
Floor

Siobhán zei

Every time you post pictures of your work you make me want to drop everything I'm doing and copy what YOU are doing! :) Beautiful, beautiful work. I love the choices in fabrics that you've made! This quilt has been on my 'want to do' list for awhile so I'm going to enjoy watching your progress.

Ageeth Dorsman zei

Wat een pracht-begin van je bruidjesquilt! Je gaat als een trein en het
ziet er prachtig, fleurig uit, daar knapt een mens van op! Ik ben bezig
aan blok 2 (eigenwijs; blok 1 komt later...)en hoop hem a.s. week af te
hebben. Ik heb vanmorgen toevallig in het boek gekeken, waar jij uit werkt,
en dat is best wel anders dan "mijn" patroon van Threadbear, dus binnenkort
zullen we de verschillen gaan aanschouwen! Veel plezier met de rest van de
bloemetjes en blaadjes! Groetjes van Ageeth

LuAnn zei

Yes, this quilt is on my to do list. I love the fabrics that you have chosen. Your applique' is beautiful.

erika zei

fijn dat je weer beter bent, nu maar weer in de lappenmand duiken, maar dan letterlijk. dat verhaal van fruit-en-bloemetjes klopt, maar is niet zo goed voor de bloemetjes, als je ze bij fruit zet zijn ze eerder uitgebloeid.

KijkDaarIs zei

Wat een mooie appeltjes en wat een prachtige bloemen....
hier zijn de citroenen in trek..als grog dan he...DH knapt op en ik begin weer...de vijfde keer..;0((((
dus bij de kachel...
de nieuwe compu is in aantocht..ook een virus...;0(.. dus hopelijk binnenkort weer aktiever...
Heel fijn Quilt-patch-borduur-ofwatdanookvoorweekend ...geniet maar lekker..
en beterschap voor iedereen..;0)..!!!

Marianne Gooren zei

Fijn dat je weer beter bent, Ingrid! Beterschap nu voor jouw Hans! Je hebt hem aangestoken... Tis wat;) Dus verwen hem maar lekker, is hij ook weer snel beter;)
Jij geen ster in appliceren? Het ziet er anders kei-mooi uit! Prachtige appels en blommen heb je gemaakt, echt wel!
Fijn weekend verder en lieve groeten van mij,
Marianne

Unknown zei

Such a BEAUTIFUL blog!!!! I am sorry to hear you and your family have the flu~it is in New England as well~ I am so happy to have landed somehow on your blog which will inspire me to continue and finish some big projects~Your quilts and applique are just wonderful! xoxo E.

Rian zei

Beter last van het quiltvirus dan van het griepvirus.....
Groetjes

Bernadette van gils zei

Fijn dat je weer opgeknapt bent en vervelend dat nu je wederhelft geveld is door het griepvirus.
Wat een mooie appeltjes en bloemen heb je gemaakt, ben reuzebenieuwd naar het geheel als quilt
groetjes
Bernadette

Chris zei

Beter een Quiltvirus dan een Griepvirus!! En ik vind je applicatie werk mooimooimooi!

Nyla zei

I have been waiting for someone to do something wonderful with the fabrics in this pattern and now you are! Love your block so far. Can you tell me what is that beautiful floral fabric in your vase in this block? It is just lovely! Glad you're well and happily stitching. Best wishes from Texas, USA : )

Elly's freubel hoekje zei

Ja ze is er weer, en hoe!!! vol energie om ons laten te genieten van prachtig applicatie werk
Smullen is dat, vooral die appels, echt GOOF...wauwh!
Heel veel beterschap aan je maatje, verzorg hem tussen het zetten van al die geweldige steekjes maar goed
Groetjes, Elly

Carin Wijnand zei

Mooi de applicaties,zeker ook door de mooie lapjes. Ben onder de indruk dat je een hele quilt gaat maken, bestaande uit applicaties. 100 vragen heb ik van... bepaal je de keuze van de lapjes allemaal van te voren tot laat je het patroontje zitten en haal je dat er later uit... anyway, moet zien dat ik naar een truckshow kan komen dit jaar ;) Het is genieten hoor van je blog en laatst but not least beterschap voor allen!

mieke zei

De appeltjes, en de rest ,zien er goed uit.
Beterschap voor jullie.

Annelies zei

Wat ziet het er mooi en gezellig uit !!

Mystica zei

Your applique is beautiful.

Anoniem zei

dit is het betere virus ,wat een schatje ,mmm zoo mooi die lapjes en kleurtjes ,heel veel plezier..beterschap voor je man ,en jij bent er lekker snel van af ik was 2 weken bezig
groetjes hilly

Leonie zei

Hij wordt nu al mooi!!

Marijke zei

Beterschap...
Mooie applicaties ben benieuwd!
groetjes van Marijke

Quilting Moesje zei

t was zo leuk en mooi je Home Sweet Home huizen te volgen op je vorige BLOG
( toen ik zelf nog geen blog had .... (o)
Daar kon ik zo heerlijk snuffelen en de blokken een voor een bekijken :o))) op aparte blz ??

Maar nu kan ik mn eigen lapjes bekijken ... die veel tijd in beslag nemen ... dus nmisschien maar goed ...
K Geniet zo ook nog van je blog hoor !!!

Groetjes,
Simone

Anoniem zei

Hallo Ingrid,
We waren vanmorgen bij je Trunkshow en wat vonden we het leuk. De mooie quilts met hun eigen verhalen. We hebben er van genoten.

Groet Lenie en Jose