woensdag 29 oktober 2014

"Ja zeker, het zit altijd in m'n tas"


Woensdagmorgen,
op de koffie met 'n gebakje bij Ons Mam.
Het weekblad, de Libelle er bij,
en m'n 'Ramenlap-klusje'.


In m'n Mary Poppins tas, 
zit altijd een plastic mapje,
met daarin alles wat je voor het 'Ramen Lappen' nodig hebt.
Witte in vierkantjes geknipte lapjes, 
wit naaigaren, 
'n naald, 
wat spelden, 
m'n vingerhoedje, 
't fijn knippende blauwe schaartje en 'n halve leesbril.

Half,
omdat er een pootje ontbreekt maar verder doet tie het nog prima.
Het is een soort van lorgnet geworden.
Maar dan met 1 pootje op m'n oor ipv in de hand.
Is ook veel handiger tijdens het quilten,...

Lekker binnen 'Ramen Lappen',
terwijl Ons Mam gezellig zit te babbelen.
De ochtend vliegt voorbij.

En als ik dan weer thuis ben,
toch nog even,
voor een leuk fotootje,
 m'n 'Ramenlappie' over m'n rode fiets gooien,...


Het wordt al een flink lappie.
1 meter 15 bij 1 meter 7.
Ik heb het net opgemeten.
Of ik er al helemaal klaar mee ben?
Welnee,

'Ramen Lappen' gaat gewoon door,
in alle jaargetijden.
Een hele grote quilt lijkt me dan ook echt heel gaaf,...
Het is al jaren een stille wens,
sinds ik een 'BJOETIE' in het echt mocht zien, 
en vast houden.

Fijne woensdag allemaal,
en dank jullie wel voor alle lieve reacties,
 hier, 
via de mail en op facebook.
Ik geniet er ALTIJD van.

15 opmerkingen:

Unknown zei

Zo mooi jou ramen . Een heel hoog wil ik ook. Gehalte

Heleni zei

Lekker geduldwerkje. Maar wat wordt tie mooi!!!

quiltingmieke zei

piep wordt erg mooi Goofje, en gelukkig regent het en moeten er dus steeds op ieuw ramen gelapt worden
knuf mieke

Vlijtige Handjes zei

Het heeft iets dat repeteren. Kopje thee en blik op de steekjes. :-)

Bizzy Martine zei

Ramen lappen terwijl het regent, moet kunnen!!!
Grtjs, Martine

Annelies zei

Groot gelijk dat je doorgaat. Hij is prachtig en een grote quilt moet vast heel mooi zijn.

Anoniem zei

Jij bedankt voor je gezellige verhaaltjes. Ik mag ze graag lezen. de Ramen zijn prachtig.
Fijne dag. Anita

Rita zei

Hij is ook wel bijzonder mooi.Vooral de kleuren combi vind ik erg tof. Fijne dag verder. Gr. Rita.

Rennie zei

Prachtig! Zeker de moeite waard om door te gaan.

ireneinhetatelier zei

Ik denk, dat hij ook lekker aanvoel met al die laagjes.... Een beeldje!

Anoniem zei

Je ramenlap is geweldig! Mooi kleurgebruik en ontiegelijk netjes. Bij mij wordt ramen lappen een van de volgende projecten.

Groetjes,
Renée

Bernadette van gils zei

jij dank je wel voor je altijd weer leuke verhaaltjes waardoor wij geïnspireerd blijven om te quilten.
heerlijk werkje ramen lappen maar die van jou is al veel groter en mooier dan de mijne. ik heb het even te druk om ramen te lappen
groetjes
Bernadette

Kleine Vingers zei

Wat lijkt dat toch mooi zo'n quilt in wording over een vrolijk gekleurde fiets.
Groetjes

HeatherK @ A Reformed Heath'n zei

So beautiful! This is one block I want to learn! Thanks for sharing your progress!

Schulz Family zei

visiting from sew darn crafty. The quilt is amazing!!