woensdag 1 oktober 2014

"Van die kleine dingetjes, die je doen lachen"


Zoals de oogst van 2 olijfbomen op een Hollandse 'plaats',...
is
1 olijf.

Hij hangt daar ergens,
Ja zie je 'm?
Daar in het midden.
Waarschijnlijk niet te eten,
maar wel iets om te,...
:o)


Een olijfkransje draaien van wat snoei 'afval',...
Ik houd van kransen,
En ook van kransen maken.

Ze doen me,...
:o)


Een lachend aanmaakhoutje vinden.
Die bewaar ik natuurlijk.
Ik zie duidelijk twee ogen, een neus, een mondje, zelfs een kin & een onderkin.
Daar moet ik om,...
:o)


Stonefieldsblokjes aan mekaar zetten.
Een feestje om ze weer van dichtbij te bekijken.
O ja, dat blokje,
zo leuk en moeilijk,
en toch gelukt.

Dan,...
:o)


Rijtjes van 11 blokjes,...
Bij elk blokje lukraak lapjes gekozen,
niet gekeken waar ze in de quilt 'moesten' komen,
en dan toch zo mooi bij mekaar passen.

Ze maken me aan het,...
:o)


Tijdens 'het-rijtje-vastzetten',
het lappie omhoog houden,
en,
 er de zon doorheen zien schijnen,...

Dat is genieten met een,...
:o)


En s'avonds,
Poezenbeest Meisje blij zien liggen op de eerste quilt die ik maakte.
Een quilt die doorgequilt is met van die grote onregelmatige hanepoterige steken.
Een quilt die elke dag, door ons in gebruik is.
Waar iedereen onder, of zoals Meisje,
 op wil liggen.
Waar nodig een nieuw lapje op gezet moet worden,
omdat er slijtplekjes tevoorschijn floepen.
Een quilt waarvan gehouden wordt,
en die van ons houdt.

Ja.
Dat doet een quiltster,...
:o)

Fijne woensdag allemaal,

14 opmerkingen:

Rya, Rotterdam zei

Wat een hartverwarmend, liefdevol blogje is dit. Maakt mijn hart warm en doet me .... juist, ik ook!
Groet, Rya, Rotterdam

Floor zei

Heerlijk al dat lachen, dat heeft een mens regelmatig nodig.
Maar dat leuke aanmaakblokje deed me toch het meest lachen, wat een lief kopje op dat stukje hout.
Een kleine gelukshoutje zou ik zeggen, dat mag toch niet in de brand?

Rita zei

Een blogje waar je blij van wordt 😃

Marjolein den Boer zei

Hmm, daar ga ik lekker een dag om glimlachen 😊

Elaine zei

Your Stonefields quilt is beautiful! I have just started to make mine :)

Marianne Gooren zei

Lief blogje! :o)

Anoniem zei

Het doet mij ook spontaan lachen!!! Zo herkenbaar!!!Mineke de Groot

Rian zei

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, dankjewel.

quiltingmieke zei

piep zalig blogje GOOF, het geeft mijn zieke verkoudheidslijf gelijk een warm gevoel, en blijf jij maar lekker schrijven en lapjes naaien hoor...'o ja, en euh....onze olijfboom 0 olijven.....:)
knuf mieke

Bernadette van gils zei

wat een heerlijk blogje echt om bij te :-)
dat plankje is echt apart dat gaat volgens mij nooit de kachel in.
en je Stonefield blokken zijn een lust voor het oog, gaat die in het weekend mee?

groetjes en tot vrijdag
Bernadette

mieke zei

De stonefield quilt, lijkt me hele leuke/mooie quilt te worden.
En ja dat plankje, vereeuwigen ergens in de kamer.
grtjsMieke

Nancy in MT zei

I love your splendid work, your quilts are gorgeous. Beautiful, fun blog, too.

Rennie zei

Leuk blog. Mag je 1 x raden wat je mij hebt laten doen!

Annemieke zei

Gezellig en wat is je Stonefieldstop al ver. Ik heb even genoten van je berichtje :)
Groetjes
Annemieke