donderdag 27 november 2014

"Stonefieldjes"


Hoi Stonefieldsmeisjes,
daar ben ik weer met het wekelijkse fotoverhaaltje over de Stonefieldsquilt,

Blok 56

voor wie het nog niet weet,
het patroon is van de Australische ontwerpster Susan Smith.

Blok 57

De foto's zijn vanmorgen geschoten in het november ochtend licht,
zonder zonnetje.

Blok 58

Jullie zien vandaag 15 blokken plus de 5 die jullie nog tegoed hadden van vorige week.

Blok 59

Deze quilt is ideaal om er zoveel mogelijk verschillende stofjes in te gooien.

Blok 60

Je moet niet bang zijn dat de kleuren niet kloppen,
gewoon doen,

Blok 61

en dan komt het vanzelf op z'n (Stonefields)pootjes terecht.
Toen ik deze quilt ging maken,

Blok 62

ben ik eerst m'n lapjeskast ingedoken,
en alles wat me leuk, lief en lelijk leek,

Blok 63

heb ik apart gelegd.
Uit dat apart gelegde voorraadje ben ik de blokjes gaan maken.

Blok 64

Soms kwam er nog een lapje bij uit een quiltwinkel of van een lief vriendinnetje.
Dat is natuurlijk altijd een feestje.

Blok 65

Of ik de blokjes van tevoren allemaal in één keer heb voorbereid?
Nee,

Blok 66

elk lapje is gekozen op de dag dat het blokje gemaakt werd, 
met het licht van die ochtend, middag, avond, zonder daglichtlamp.

Blok 67

Met zon en regen,
goed humeur, of 'kwaaie zin',

Blok 68

gewoon het lapje van de dag voor het blokje van de Stonefields.

Blok 69

Heb ik daarna het blokje bij de rest op een 'designwall' geprikt?
Nee,

Blok 70 de vlindertjes hebben geen voelsprieten

het blokje ging gewoon op de stapel Stonefieldjes,
in een doos.

Blok 71 Susan Smith heeft in haar quilt de voelsprietjes doorgequilt.

Er is helemaal niet gekeken of er een lapje, 1, 2 3, of 25 keer & meer,
 gebruikt is.

Blok 72

Ik dacht, 
dat zie ik dan wel weer, 

Blok 73

voor nu concentreer ik me op het te maken blokje,
en kies dat gene uit de lapjes,

Blok 74, de mijne klopt niet, maar ik heb 'm niet opnieuw gedaan,...

wat me voor dit blokje leuk lijkt.
Gewoon niet te moelijk denken,
maar lekker spelen met je eigen quilt.

Blok 75, in mijn quilt zit ook zwart en bruin, verrassend want hij lijkt zo licht van kleur,...


Zo,
dat was het weer,
veel plezier Stonefieldsmeisjes met jullie quilt.



Tot de volgende keer,
en

21 opmerkingen:

mams zei

Ooh Goof, dank je wel weer voor de blokjes EN wijze woorden! Je blijft ons goed motiveren zo!! Ik vind het nog steeds moeilijk merk ik om "niet bij elkaar passende" kleuren te gebruiken, maar ik beloof je bij deze dat ik op een dag voor de lappenbak ga zitten, mijn ogen dichtdoe en dan het blokje maak met de lapjes die ik zo uit de doos gegraaid heb... ;-)
Fijne dag!

Frederika zei

Wauw super wat een mooie blokjes. Geweldig wat een handwerk.

katrien zei

Wat een mooie blokjes.

Jane in Cumbria zei

Ik ben helemaal verliefd op het bloemenmandjesstofje van blok 58! Zo mooi!
En nu ben ik ook erg benieuwd wat je om al die mooie blokjes heen gaat doen.....

Sylvia`s Quilts zei

Ik geloof dat ik ook maar eens een quilt in het "wilde weg" moet gaan maken! Soms zo vermoeiend om wat bij wat kan uitzoeken en weer bijkopen! Groetjes Sylvia

Sylvia`s Quilts zei

Ik geloof dat ik ook maar eens een quilt in het "wilde weg" moet gaan maken! Soms zo vermoeiend om wat bij wat kan uitzoeken en weer bijkopen! Groetjes Sylvia

Flickenstichlerin zei

Oh these blocks look great. Love the colors, great creativity.
Greetings,
Sylvia

Wilma zei

Een feestje om te zien!

Annemarie zei

Ik vind je Stonefields blokjes in één woord GEWELDIG! De kunst van het loslaten is op jouw werkwijze van toepassing en daardoor is het een levendige quilt geworden. Zo werkt het in het "echte "leven ook. Door loslaten komt er ruimte. Heerlijk om zo te kunnen quilten. Groetjes, Annemarie

Terray zei

Hoi Supergoof!

Ik heb vandaag een blogberichtje geschreven, ik heb 4 dagen lang elke dag dag een foto geplaatst van iets waar ik blij van werd.
Deze positieve flow wil in Blogland voort gaan zetten en daag jou uit om ook 4 dagen lang, elke dag een foto te plaatsen van iets waar je blij van wordt.
Doe je mee??

Lieve Groetjes Tertia
http://terraysleven.blogspot.nl/2014/11/en-waar-wordt-jij-blij-van.html

FLR zei

ja zeg! Nu kan ik m´n bureautje en m´n toetsenbord gaan schoonmaken!!!!! ;-)

Shirley zei

Wonderful inspiration as ever Ingrid from another Stonefields girl who has now finished 20 blocks.

kitty zei

Hallo Ingrid, zet jij ze zomaar aan elkaar of zit er een volgorde aan?

Lida zei

Zo mooi jouw blokken en ik ben bezig met de Hill en nu doe ik het net als jij en pluk gewoon die lapjes uit de stapel die op dat moment mij het meest bekoren en wat een gaaf gebeuren wordt het nu, niet zo saai en doordacht als ik meestal maak, maar levendig en vrolijk! Bedankt voor het voorbeeld! Groetjes
Lida

Unknown zei

Hele mooie blokjes zijn het,
fijn dat je er zo over verteld, hoe je ze maakt
daar leer ik van!
Groetjes Berbel

@nke zei

En nu ga ik dat dus ook gewoon doen! Bij de LE..... Maar wel met bibberende handjes.....

Sil zei

Absolutamente maravilloso! Sil

Lucy zei

Wat een heerlijke quilt!

ria vogelzang zei

Heerlijk, op z'n Goofs; altijd een succes!! Geniet ze!

Willy zei

Hej Goof, het nagenieten blijft op deze manier nog wel even doorgaan. Ik zit er nu weer met de neus bovenop ;)

mieke zei

Heel mooi zijn ze weer.
gr Mieke