donderdag 18 december 2014

'Stonefields-donderdag,...'

Blok 97

We vrolijken 

Blok 98

een regenachtige & bewolkte
donderdag

Blok 99

op 
met de laatste serie

Blok 100

Stonefieldsblokjes.
Gemaakt naar het patroon van

Blok 101

Susan Smith,
de Australische ontwerpster.

Blok 102

Het is wederom een
lawine van foto's,...

Blok 103

Maar dat geeft niets hè,
daar houden jullie van,...

Blok 104

Volgens mij, 
heb ik nu

Blok 105

zo'n beetje alles wel verteld over m'n Stonefieldsblokjes,
dus ik babbel maar even ergens anders over,...

Blok 106

Morgen gaat Quilt Juffie Goof weer op pad.
Ze geeft dan een workshop appliceren.

Blok 107

Je weet wel,
mbv het patroontje van de Goofse Konijnenfamilie,

Blok 108

leer je op een eenvoudige manier appliceren.
Precies zoals Goof het zelf heeft gedaan met de Stonefieldsquilt, 

Blok 109

en Stevies Garden,
ook een patroon van Susan Smith.

Blok 110

De workshop is volgeboekt,
maar deze Goof vermoedt dat Dorry en Quilt Juffie Goof

Blok 111

 weer nieuwe data gaan prikken.
Want de workshop is zeer geliefd,

Blok 112

 en het patroontje begint een
waar Supergoof collector's item te worden.

Blok 113

Aanstaande dinsdag,
net voor Kerst,

Blok 114

geeft Quilt Juffie Goof ook nog een 'Ramenlap Workshoppie'.
Het is een hele leuke les in de Cathedral Window techniek,

Blok 115

en als je zin hebt,


Blok 116

Het 'Ramen Lappen' is tevens de laatste les die Quilt Juffie Goof dit jaar nog geeft.
En dat brengt deze Goof meteen tot de volgende vraag,

Blok 117

is er iets,
 op quiltgebied,... 

Blok 118

wat je altijd al op de Supergoof manier hebt willen leren?
Reageer dan onder dit verhaaltje.

Blok 119

Misschien gaat Quilt Juffie Goof daar dan een workshop in geven.
En mocht je niets weten,...

Blok 120

geeft niets,...
Quilt Juffie Goof heeft zelf ook al weer wat nieuwe ideetjes.

Blok 121


Fijne donderdag allemaal,
en 
een ZWAAAAAAAAAAAAAAI naar de,
STONEFIELDSMEISJES.
:o)

21 opmerkingen:

moniek zei

Heel mooi weer Ingrid! Ja er is wel iets dat ik zou willen leren van je hoewel ik denk dat het niet makkelijk aan te leren is maar meer een gevoel is. Hoe krijg jij toch altijd de juiste stofjes/kleurtjes bij elkaar gecombineerd??

Sparky zei

your first block....stunning....you are so good with colour, I so enjoy your journey x

Anny zei

Een zwaai terug van een Stonefieldsmeisje ( van 65) die haar patroon via Wietske krijgt en dus nog lang niet zover is,

Karen - Quilts...etc. zei

very pretty, I love all of your blocks

BezigeBijMirjam zei

Wat maak je toch altijd weer een leuke blokjes. En zo eigen. Ik ben benieuwd naar de Goofse appliceermethode, dus houdt me aanbevolen voor een les volgend jaar. Zal jouw blog en die van Dorry goed in de gaten houden! Fijne dag!

Maria zei

Ja, de konijntjes wil ik ook wel appliceren, alles wat jij doet wil ik wel leren, alles lijkt zo makkelijk bij jou, of ben ik verkeerd? En het vervelende is dat ik enkel op woensdag , zaterdag of zondag kan. Of ik moest eens op de lotto zijn en niet meer moeten gaan werken, ik blijf dromen. Bedankt voor al die mooie verhaaltjes ,ook dit jaar weer. groetjes en een fijne kerst en nieuwjaarsgroet !!!

Anoniem zei

Your patchwork is truly beautiful Ingrid. I love these blocks and all the fabric combinations you are using. Ann x

Rina zei

Wat een lieve, mooie en schattige onderbrond stofjes heb je gebruikt bij de eerste blokjes. Helemaal des Goofs

marion anderson zei

als het kan ook enkele workshops op een zaterdag , want dan kan ik lekker komen hihi.tot gauw, uuuuuh morgen dus. liefs marion

mieke zei

Een hele leuke lawine, met hele leuke lieve lapjes.
Succes met de workshops.
Fijne Feestdagen, grtjs Mieke

Chookyblue...... zei

this is beautiful...........I love the blocks.............how do you get perfect circles...............

Wilma zei

Hoi Ingrid, he wat leuk weer om te zien. Nog leuker te lezen dat je nog meer workshops gaat doen, daar wordt ik blij van.
Graag over stof en kleur keuze, hoe jij te werk gaat, do's and don'ts. of bijvoorbeeld een middagje bee-en met "vraag het Goof" of "brainstormen met Goof" of Super goof praat en draad... je weet wel waar je lekker kletst, verhaaltjes verteld en tips weggeeft. maar vooral die stijl die jij hebt over te brengen. Oh ik geloof dat ik wartaal begin te typen... je snapt het wel.
Lieve groetjes
Wilma

Shirley zei

121 blocks means you have completed them. Well done to you. They are beautiful a d a great inspiration.

Unknown zei

I would love to know how you pick the right colors for individual block. And then of course your hand quilting. How you are able to hand quilt such a big quilt without the hoop!
I wish you and your family Merry Christmas, healthy and happy New Year.
Jana from Prague (now living in Seoul)
To me, I wish I could someday attend your class :-)

Sarah zei

Ingrid, can you come to the United States (Minnesota) and give your workshops?i sure wish I could come to them and your trunk shows!

Unknown zei

Ingrediënten als ik jou blokjes zie wil ik zo al mijn werkzaamheden stil leggen en lekker gaan quilten. Mijn idee voor een workshop had ik je al gemaild (wat een toeval). Wie weet kan ik nog een gaatje vinden in de agenda voor een tweede keer appliceren.
Liefs Naatje

Judith zei

Lieve Goof,

Wat zijn de stonefieldblokjes weer prachtig geworden. Ik zou graag op z'n Goofs willen leren appliqueren, zou het een keer op een zaterdag kunnen :)?

Liefs Juud

marion zei

Kleukeuze maar is dit aan te leren.
Gt marion

Saskia Smit zei

Zucht...wat een moois weer.

The Quilted Finish zei

I love all your quilts! The blocks for Stonefields are really beautiful. I really like the mix of textures in the background fabrics of the blocks, it makes it so interesting. Happy Holiday Season to you and your family! Thank you for sharing your beautiful work on your blog, you are one of my favourite quilt makers.

Francien zei

Wat een prachtige blokken Ingrid....ben alles aan het verzamelen om ook te beginnen...sewline potloden...freezerpaper...heel veel verschillende stofjes...goede scaren etc....is er alleen een mogelijkheid de "goofse appliqué manier"online te leren....ik kan hier niet weg dus dat zou perfect zijn....zou het graag leren.....:)

..