zaterdag 23 mei 2015

"Op pad met een Missie"


Hier was Quilt Juffie Goof gisteren,


samen met 't RamenLappie,
om,
 een enthousiast groepje dames te leren Ramen Lappen,...


We waren te gast bij Marijke van Atelier Hartendief.


en,
 er waren zoveel dames,,
dat paste niet in het Atelier.
Maar dat had Marijke handig opgelost,
met 2 grote tafels in de woonkamer,
en zo zaten we daar,
 met de openslaande tuindeuren heerlijk op ons gemakkie.


 Er stond een heerlijke originele cupcake voor iedereen klaar,
zo leuk met als thema Cathedral Window,...
Het was een gezellige dag,
waar natuurlijk hard gewerkt werd,
we verwend werden door Marijke,
met tussendoor een lekkere lunch,
en waar iedereen,
IEDEREEN,


haar uiterste best deed om te kunnen Ramen lappen.
En ik kan je verzekeren,
dat 't wederom gelukt is.
JIPPIE.

En,
 als er quilters aan het werk zijn,
 dan komen er ook altijd van die mooie spulletjes uit de tassen.


Een heel dierbaar naaldenmapje,...


een handig tasje dat lijkt,
 op een Chinees lampionnetje,...
en nog zo'n schattig tasje,


lief hè,...
die vogeltjes,...

Natuurlijk was er ook nog een kleine Trunkshow van ondergetekende,
om even bij te komen,
dat hadden ze wel verdiend,
de nieuwe RamenLappers,...
Daarna hebben Marijke & ik iedereen uitgezwaaid,
en stapte deze Goof zelf ook in de auto,


nog 'n laatste zwaai naar de koeien,
die net buiten Almen grazen.
Tot in september & oktober,
 voor een nieuwe workshop Ramen Lappen.(klik voor info)

Op naar huis,
en dat ritje beloofde niet veel goeds, 
het Pinksterweekend was immers begonnen. 
En weet je,
 dat ging nog goed ook.
In Dieren was het even aansluiten maar daarna via Arnhem en Vught naar Tilburg.
Ik heb de files wel gezien,
maar die stonden aan de andere kant.
MAZZEL.

En nu?
Ben een beetje aan het rondklungelen,
 heb er een quiltwerkje bij gepakt.
Welke?
Phebe,...
tsssss,...
hèhè,....
eindelijk,...
;o)

Fijne zaterdag allemaal,





15 opmerkingen:

Rita zei

Iedereen lapt in Nederland en heerlijk op een Goofse manier. En dan nu Phebe, sttt ligt hier ook ergens in de kast. Maar dit weekend staan de sterren in de schijnwerpers. Fijne Pinksterdagen. Gr. Rita

BezigeBijMirjam zei

Ha Ingrid, Ik zag de cupcakes al voorbij komen op het blog van Marijke. En ik kan me voorstellen dat het een gezellige dag was. Zo'n leuk winkeltje en een lieve en goede gastvrouw. Met 3 vriendinnen heb ik een tijdje terug bij Marijke een kleine workshop met High Tea gedaan. Echt heel leuk! Het is goed weer, althans hier in Tiel, om een beetje te gaan handwerken. Fijn Pinksterweekend met naar ik hoop iets beter weer met wat zonneschijn.

Karen - Quilts...etc. zei

I love the quilt that you show - it is very pretty.

Marja zei

Zie je wel, als dat stelletje maar lang genoeg blijft roepen en de schapen blijven mekkeren, dan ga je vanzelf weer beginnen:)

Groet,

Sparky zei

what a lovely post and the window muffins perfectly suited for you and friends

Unknown zei

Het was heel leuk gisteren en je verslag ook! Ik ben aan de volgende vier blokjes begonnen. Het regent hier toch.

Marjolein den Boer zei

Wat ziet dat er weer leuk uit. En die custom cupcakes - fantastisch!!

OmaSannie zei

Leuk!!! Even een kijkje in de "keuken'bij Hartendief! Ik ga daar in oktober heen...en kan dan eindelijk leren ramenlappen......

marion anderson zei

leuk hoor die koeien, lekker dagje heb je weer vele meisjesmensjes bezorgd, liefs marion

Saskia Smit zei

Goed zo! Door jouw verhaaltjes werd ik verliefd op Phebe. Ze staat nog altijd op 1 op de ooit-lijst

Bernadette van gils zei

Zo te lezen was het weer een heerlijke dag voor quiltjuf Goofie en haar leerlingen en wat een leuke cupcakes kregen jullie te smikkelen.
Fijn is dat he, file kijken van de andere kant en zelf lekker doorrijden.
Ik wens jou en je gezin en natuurlijk Margootje en de poezen een heel fijn weekend
groetjes
Bernadette

ivoorwit.blogspot.com zei

Beste Ingrid,
Mag ik vragen of er nog iets aan de achterkant van deze raampjesquilt komt of is het zo af?
Ziet er ook goed uit vind ik maar ik weet niet of het zo hoort.
Goed weekend gewenst, groetjes, Thea

Atelier Hartendief zei

Ingrid, wat kun je toch goed vertellen en schrijven! Wat een leuk verslag van de dag, het was heel gezellig! Tot in september ;-)
Groetjes Marijke

Supergoof zei

Hoi Thea, bij mijn ramenlappie blijft het zo. Als er iets tegen de achterkant zou komen, dan zou het cathedral Window effect weg zijn. Jij ook een fijn weekend Thea.

ivoorwit.blogspot.com zei

Je hebt helemaal gelijk! Ik dacht het eigenlijk al en ondertussen heb ik ook ontdekt waar ik het -tig jaar geleden fout gedaan had. Daardoor zag het er wat kwetsbaar uit aan de achterkant. Bedankt voor je hulp, ik kom je vast nog eens tegen.
Goede pinksterdagen, geniet, Thea