maandag 6 juli 2015

"Een gezellig UITJE"


Op zondagmorgen reed ik,
rustig op m'n gemakje richting Utrecht,
om precies te zijn naar,...

 Marina's Quiltcorner in Den Dolder.
Wat ging ik doen?
Een Supergoof Trunkshow geven.


Ik was vroeg vertrokken,
 was bang,...
 nog enig oponthoud door de Tour de France te hebben.


Maar daar was helemaal geen sprake van,...
dus,
deze Goof was op tijd aanwezig,
ruimschoots op tijd,...
nog vroeger dan anders,
want ik vertrek altijd TE vroeg,
je weet immers maar nooit wat er onderweg kan gebeuren,
files,
'n lekke band,
de weg kwijt,
deze Goof wil op alles voorbereid zijn,
dus ze vertrekt vroeg.
Dat is duidelijk.


Ik was nog nooit bij Marina geweest,
we kenden mekaar 'alleen' van bloggen,
facebook,
en onze mailtjes.


Als ik dan op stap ga,
naar een adres dat ik niet ken,
dan voelt dat heel vertrouwd.
Gewoon net zoals een paar jaar geleden,
toen ik,
in vliegende vaart,
dat dan weer wel,...
onderweg was naar 'n bevalling,
bij 'n gezin dat ik niet kende.


Die 'klik' was er altijd,
want we spraken 'babytaal'.
En zo was het gisteren ook.


Alleen babbelden we niet over babietjes,
maar over QUILTS natuurlijk.


Deze Goof werd gastvrij ontvangen door Marina,
en ging even later,


 terwijl Marina druk bezig was met alle voorbereidingen,
geholpen door 2 hele lieve Schatten,
gewapend met m'n fototoestel,


elke,
ja werkelijk elke,
centimeter van de winkel bekijken.


Dat heb ik niet bij iedere winkel,
dat doe ik alleen bij,...
 Quiltwinkels.


Vast heel herkenbaar,...
:o)

En wat is Marina's Quiltcorner groot.


Dat,
 zou je helemaal niet zeggen als je er naar binnen stapt.
Maar als je even door loopt,
woooh.
Zoveel kasten bomvol stoffen,


met van alles wat,
romantiek,
 jaren 30, batiks, kinderstoffen, ruitjes & streepjes, en nog véél meer,



ook mooie bolletjes wol.


Hoe de middag verder ging?
Het was gezellig,
of 't niet warm was met zo'n quilt op schoot?
Best wel.
Maar dat vond niemand erg.
We waren immers met quilters onder mekaar,
en die vergeten bijna alles,
 bij het zien van een lappendeken.


We leken wel een geheim Quiltersgenootschap zoals we daar zaten,
zo op 'n zondagmiddag.

foto gemaakt door Marina :o)

Heerlijk zo'n quiltcoconnetje.
:o)

Foto gemaakt door Hilda :o)

Het was een fijne dag,
met een verrassing op het eind,
want toen deze Goof weer thuis was en alle quilts
op hun plekje legde,
kwam ik ook een cadeautje tegen,...
voor Kleine Muis,...
Leuk hè,...
Dankjewel lieve Geefster,...
xx


Dit was de op 1 na laatste Trunkshow.
 De laatste van dit cursusjaar is komende donderdag,
bij Quiltshop Leur,
er zijn nog 2 plaatsen vrij,...
en dan is het eventjes rustig,
en begint,
 Quilt Juffie Goof op 5 september met Ramen lappen & de daarbij horende kleine Supergoof Trunkshow.
Waar?
en helaas pindakaas,
de workshop zit vol.

foto gemaakt door Hilda :o)

Ook weer zo geinig,
Heel Holland Lapt,
komt steeds dichterbij.

Fijne Maandag allemaal,
en,...
Marina,
dankjewel voor je gulle gastvrijheid!!.


18 opmerkingen:

Marja zei

Wat een mooi quilt-podium had je daar, lijkt wel of je tussen de coulissen staat:)

Groet,

Bernadette van gils zei

Zo dat wordt dus weer een winkel op mijn "wil ik nog ooit bezoeken quiltshop" lijstje.
Jij bent dus net als ik, ruim op tijd vertrekken want je weet maar nooit wat je tegen komt en ik geb ook een hekel aan te laat komen.
Fijn dat je weer zo'n leuke dag gehad hebt met mooie quilts, lieve quiltsters en Kleine Muis.
Groetjes
Bernadette

Anoniem zei

Het was erg gezellig in Den Dolder, dankjewel voor je mooie verhalen! Groet, Hilda

BezigeBijMirjam zei

Heerlijk toch weer zo'n middagje met vrouwen die dezelfde passie en verslaving hebben! En ja, Marina heeft een mooie grote winkel. Ruim gesorteerd. Voor elke smaak wat wils. Een enkele keer ga ik weleens er naar toe als ik bij onze dochter ben, die met haar gezinnetje in Zeist woont. De dames zullen wel weer gesmuld hebben van jouw vertellingen en quilts. Fijne week, Ingrid!

Floor zei

Dat is zeker een supergrote winkel. Kan me voorstellen dat je daar een winkelwagentje nodig hebt als je "boodschappen" gaat doen, want je koopt zo van alles wat.

Phyllis zei

Wat een heerlijke quiltwinkel, die kende ik nog niet. Een bezoekje waard!

BezigeBijMirjam zei

Oh jee! Ik heb jouw foto's niet goed genoeg bekeken Inpgrid, want ik zag daarnet pas bij de foto's die Marina plaatste, dat er ook een man bij was. Maar ook deze meneer zal wel een soortgelijk gevoel gebben bij quilts en lapjes.

Evelyne zei

Wat een heerlijk blogje weer. Het blijft genieten samen met jou en alle andere gelijk gestemden! Mooie foto's het is alsof ik er zelf bij was!

lieve groetjes,
Evelyne

Karen - Quilts...etc. zei

such pretty fabrics - it looks like a very nice shop

Trees zei

Genoten van je show Ingrid! Moet wel mijn best doen om op je blog te reageren....gebruiksonvriendelijk...maar na 20 minuten volhouden..lukt het hoop ik!!!
Ik ben zo blij dat ik nu weet wie SuperGoof is! So much heard of it!!

Elizabeth zei

Wat een paradijsje... En wat heerlijk om daar te mogen snuffelen ...
Ik ben nog nooit bij een Trunkshow van je geweest, maar wie weet ooit!
Geweldig hoe leuk je het met elkaar kunt hebben met allemaal dezelfde hobby.

Groetjes, ELizabeth

Marlies Mansveld zei

Wat weet je de sfeer weer goed te vangen. Prachtige foto's van stofjes, quilts en genietende quilters. Zo te zien was het weer genieten!

marion anderson zei

heerlijk voor je dat iedereen zo enthousiast is, wat een lekkere stimulans xxxx

Annie zei

Heerlijk verhaal weer met prachtige foto's !

Marga Maijoor Kesimaat zei

En dan te bedenken dat wij al jaren bij Marina op de BEE zitten en altijd vrijelijk door de winkel kunnen struinen. Ik vond het jammer dat ik er niet bij kon zijn.

Nifty Quilts zei

Love that spiderweb/house quilt especially!

Carla C. zei

Heerlijk om jou, Supergoof en muisje te ontmoeten! Was een gezellige en zeer geslaagde dag!

Sparky zei

what a beautiful big store....I don't think I have ever seen one this large with everything including YOU