donderdag 20 augustus 2015

"In de Bloemetjestuin"


Vandaag ben ik te vinden in m'n Bloemetjestuin.
(patroon Stevies Garden van Susan Smith)

De eerste quiltsteekjes zijn weer gemaakt.
En het bevalt me prima,
om al die lijntjes te zetten rondom,
bloempjens, 
bladeren en steeltjes.
De stapel met quilttops die nog doorgequilt moeten worden,
is dan ook aanzienlijk geslonken.
De enige die hierna nog 'moet' is de Stonefields.

Doorquilten vind ik helemaal niet vervelend om te doen,
het is voor mij het moment om elk plekje in de quilt nog een keer,
van heel dichtbij te zien.
Goh, wat een leuk stofje,
of,
jeetje waarom heb ik DIE,
 ins hemelsnaam daar gebruikt???

Ik moet zeggen dat ik ook best wel bof,...
heb tegenwoordig een hele goede hulp in huis.
Zo is de Sarah Morrel quilt van mijn Mam,
(patroon van Di Ford)
dankzij haar,...
weer lekker fris gewassen,


en hangt even,
 op de hangplek mooi te wezen,
om straks mee te gaan naar mijn Mam in het verpleeghuis.

Wie die goede hulp is?


Deze?
Margootje???
Dat meen je niet,...

Nou Goof,
die fantasie van jou,....
maakt de wereld veeeeeeeeeeeeeeeeeel leuker,...
;o)

19 opmerkingen:

mary-myneedlethead.blogspot.com zei

Beautiful stitching!!

Anoniem zei

Zottemutse! Veel plezier met quilten en met je vriendinnetje Margootje. vr gr Sabine.v

Joyce (QUILTDJOOJS) zei

Die tip van dat doorquilten ga ik onthouden ;-))
En als ik Margootje zo zie staan wil ik maar 1 ding: platknuffelen!!

juffrouw Ooievaar zei

Ha,ha,ha dat is een liefe hulp;-) Mooie Quilts maar dat wist je al wel:-)

Heleni zei

Heerlijk zo'n washulpje. Ik heb er ook één thuis.
Hij haalt alles uit de wasser en de droger en gaat ermee aan de haal...
Handig...zo'n hulpje

Karen - Quilts...etc. zei

lovely quilts - I always love all the quilts that you show you are so talented.

Flickenstichlerin zei

Wonderful quilt and very nice handquilting.
Greetings,
Sylvia

Anoniem zei

Ik denk dat ze op zoek is naar de bal die er boven op ligt!

Gr Sonja.

marion anderson zei

knufjes hoor aan die hulp van je, genieten he meis ? xxxx

Bernadette van gils zei

Leuk om te lezen dat je zo geniet van het door quilten. Je bloementuin is prachtig en je hulpje is een schatje
groetjes
Bernadette

Dientje zei

Brokjes in de trommel? Haha, die Margot.

Marijke zei

Ik vind dit een hele gave quilt door de basis kleur die heb ik nog niet eerder gezien, wat ik hier dan erg leuk op vind dat je zowel echt lichte als donkere kleuren bloemen en blaadjes erop hebt gezet. Het quilten maakt het helemaal af! En die hulp hihi leuk maar dat is ook echt oppassen want stel dat ze een lekker zachte quilt in de wasmachine ziet... moet er niet aan denken...
fijne dag,
groetjes van Marijke

OmaSannie zei

Heeeehhhh lekker, ff wat van jou te lezen na een dag als vandaag ( hoog stresslevel).... Goed om te lezen van jouw mam... Krijgt ze lekker al de zorg. Liefs San.

Unknown zei

Als je hulp er maar niet in kruipt. Mijn tante had ook zo'n hulp. Die deed alleen de vaat ( in de vaatwasser) ipv de was. En dat kon die goed joh....
Zo'n hulp is goud waard.

Lida zei

Ja zo'n hulp wil ik dus ook wel, die grote van mij maakt meer vuil dan schoon! (Ik wil d'r niet missen hoor!) en heerlijk als je zo'n lekkere plek hebt om je quilts op te hangen, je mams zal er blij mee zijn! Knuffel
Lida

Anoniem zei

Ahh Ingrid wat een schàtje is het toch, echt genieten hè met zo'n handig hulpje! Onze hond raapt hier de rondslingerende sokken op ;) Fijn voor je mam, die mooie quilt mee. Hoop dat ze zich snel thuis zal voelen! Toch ook een hele stap...sterkte hoor!
Liefs Mirjam dGr

jolanda zei

Jeetje dat had ik Sarah ook moeten leren toen ze nog een jonge deerne was... heerlijk zo'n hulpje in de huishouding erbij. ;-)
En je mams heeft straks weer een heerlijk frisse quilt om lekker onder weg te kruipen wanneer het strakjes kouder wordt.

Nifty Quilts zei

Beautiful applique! Very fun puppy photo too.

marijna zei

Mooi al die bloemetjes. Lees bij je dat je mams naar een verpleeghuis gaat. Soms kan het niet anders. Sterkte er mee. Een hele stap die je soms moet nemen.