dinsdag 1 september 2015

"Kleine Muis in Diamanten Droomland"


Dubben, dubben, dubben,...
welke kleur voor de sashings?
Zoeken tussen de lapjes,...
laatje open laatje dicht.

En als het 'geschikte' lapje is gevonden,
is er dan wel genoeg van?

Ondertussen wist ik,
dat alles wat ik deed,
nauwlettend in de gaten gehouden werd,
door 4 piepkleine oogjes,...


Kleine Muis en Mevrouw Kleine Muis
stonden op de veranda,...
saampjes.


En hadden zo een prachtig uitzicht,
over alles wat ik aan tafel uitspookte.
Of ze er blij mee waren?

NEE.

Ze werden er erg zenuwachtig van.
Maar ik had hen verboden om ook maar één 'piep' te geven.
Ik wilde het helemaal zelluf doen.

Oftewel,
even geen muizenbemoeienissen aan m'n koppie,...


Op een dag,
was het dan ineens zo ver.
Deze Goof besloot voor een lap te gaan die ze al jaren in een laatje had liggen.

Een prachtige cognackleurige Lecien, 
vol opengewerkte randjes,
 en bezaaid met donkerrode bloempjens,...


Er werd 'n malletje gemaakt van paternoplaat,
en alle benodigde sashings werden met de blauwe stift afgetekend.
Uitknippen maar,
en daarna,...
gewoon van het zelfde laken 'n pak maar dan in spiegelbeeld.


Deze stonden ondertussen ook klaar.

Spannend hoor.
Zou het wel iets worden?


Er werden heel veel fouten gemaakt.


Zo ook dat onderste randje hierboven.
Daar moesten helemaal geen rode stukjes tussen.
Verkeerd gezien.
Dus uithalen maar.


Dit klopte ook niet,....
Goof toch,...
had toch maar kleine Muis erbij geroepen.
Hij is immers zo'n goede coach.

NEE.
Ik wil het zelluf doen,...
Tja.


De mooie oude kussensloop,
waar al die tijd Diamantjes op vast geprikt zaten,
werd leger en leger,...


De stroken met Diamanten daarentegen,
groeide en groeide,...
Het begon er zelfs leuk uit te zien.
En dat gaf deze Goof rust in het koppie.

Kleine Muis mocht er ook weer bij komen.
En 'bemoeide' zich natuurlijk meteen overal mee.
Maar dat kon me allemaal niet meer schelen.

Hij buitelde tussen de Diamantenstroken door.
begon ze zelfs op te rollen.
Klauterde er bovenop.

Kijk eens Goof,
hoe groot ik ben, 
riep hij stralend.


Zo GROOT.

Op een gegeven moment,
dat zat er natuurlijk dik in,...
werd er een bedje gemaakt,...


Kleine Muis lag zo lekker,...
Een rolletje als dekentje,
nog een rolletje als hoofdkussen,...


En een heeeeeeeeeele dikke rol om op te liggen.
Dat was de matras.

Kleine Muis lag daar zo tevreden en knus.
Goof werd er blij van,
want dat is toch waarom ze quilt,
zodat iemand anders van een lappendeken kan genieten?
Zeker weten,
dat moet ze bij twijfel,
waarom toch dat rare gedoe met al die lapjes,
 vooral niet vergeten.

En kleine Muis?
O,
die slaapt heerlijk,
al moest hij nog wel 1 dingetje zachtjes mompelen,...

Lieve Goof,
ben zoooooooo blij met m'n Diamantenbedje,....
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap,...


Maar,
die draadjes kriebelen wel heel erg hoor,
zo onder m'n muizenneus.

Dat geeft niet Kleine Muis,
zei Goof,
terwijl ze hem nog eens lekker instopte.

Je Diamantenquilt is toch nog niet af.
Het komt allemaal goed.
Echt waar.

Welterusten Kleine Muis,
slaap lekker.
Maar Kleine Muis hoorde het al niet meer.


Hij was al in Dromenland.

Fijne Dinsdag allemaal,
en

38 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Wat ziet het er spannend uit!!
Volgens mij heb ik dit lapje van Lecien ook nog ergens liggen van Petra....

Slaap lekker kleine muis.

Anoniem zei

MOOI.!

gr .Ans.

christine zei

Leuk joh heel spannend en ja die shashings hè een verhaal apart .
Maar komt goed ik zie het al.

corrie zei

O ingrid wat een heerlijk verhaaltje weet van kleine muis en wat worden je diamantjes mooi de sassing mooie keuze grappige kleine muis met zijn kriebel draadjes
Hele fijne dinsdag
Liefs corrie

Mrs. Sutherland zei

Dat wordt weer een plaatje Goof! Kleine Muis moet niet te lang liggen, want ik ben zo benieuwd naar een groter stukkie van de lap!

Nicky zei

wat lief en zo mooi, heerlijk toch :)

Shirley zei

What a beautiful post. I am once again feeling the need to start this quilt. Great choice for the sashing. The little mice will have a very cosy sleep.

inahummel zei

Prachtig wordt ze Ingrid en fijn dat kleine muis zo lekker in slaap is gevallen! Fijne dag, groetjes Ina

Joke zei

Jij bedenkt het toch maar weer...zoooo knap! Fijne dag x

Anoniem zei

Prachtig, die stof voor de sashings. En dat jij fouten maakt, nee ik dacht, je hebt al zoveel gemaakt, jij doorziet dat meteen, maar dat (het klinkt niet aardig) geeft mij ook moed wanneer ik het weer verkeerd in elkaar zet, of het spiegelbeeld vergeet. Hij wordt prachtig Ingrid. Groetjes Wilma

Hubertine zei

Hmmmmmmm........geef mij ook maar zo'n heerlijk, prachtig schitterend bedje!!! ;-)

Anoniem zei

I love, love, love the border fabric!!!! Absolutely beautiful.

Floor zei

O gelukkig, daar is kleine muis weer, heb hem zo gemist.
Mooi stofje heb je gekozen, ben heel benieuwd hoe het er straks uit ziet als alles aan elkaar zit. Best spannend want het is wel donker van kleur, maar het steekt ook wel weer leuk af bij dat wit.
Alleen.... kan je nog wel verder met naaien, want ach kleine muis te storen in zijn slaap, dat doe je toch niet?

Anoniem zei

Die SUPER muis ligt er wel goed onder , met die draadjes
tegen z'n neusje aan , wat wordt / is het *M*O*O*I* die
diamanten lap !
Quilt groetjes van Margot

Quilting Moesje zei

Erg mooi!en heerlijke lapjes om bij weg te dromen muis :0))

Zo schiet ik niet op met mn harten .. wil zo graag al die verschillende (heel andere kleurtjes) die ik niet gewend ben bij elkaar tot een wel "mijn " geheel brengen ...
jij laat me weer even doorzetten en gewoon verder passen en meten bij elkaar ; 0)

Phyllis zei

Prachtig! Wat wordt dit weer mooi! Niet alleen muis geniet ervan, wij ook!

Bernadette van gils zei

Prachtig !!!
Slaap lekker Kleine Muis maar niet te lang anders kan SuperGoof niet verder
Groetjes
Bernadette

BezigeBijMirjam zei

Prachtig, prachtig, prachtig! Goede keuze, de sashings!

Marjolein den Boer zei

Wat wordt het mooi!!! Wat een heerlijk proces is het toch om dan te kiezen tussen 't ene of 't andere lapje. Gelukkig maar dat Kleine Muis er ook tevreden over is. Dat groeien onder je handen kun je alleen maar blij van worden. Veel plezier!

Rita zei

Wordt een hele mooie quilt. Krijgt door deze sashings een hele aparte uitstraling. Fijne dag. Gr. Rita

Anoniem zei

Oohhh moooooi!! Prachtig die stof ertussen, ik zou er niet opkomen, wat gaaf! En...hoe krijg je het toch voor mekaar om die schattige kleine muis zo tot leven te brengen...het is TE leuk, echt!! Liefs Mirjam dGr xxx

Sparky zei

love these colours...one of my fav for sure and love the saga of your mouse lol always brings a smile to my lips.

Mhalmavanwees zei

Wat een heerlijk verhaaltje en wat wordt je quilt mooi Ingrid.!!!

Aunt 'Reen zei

I love watching you work on this quilt!
Your blocks are stunning.

Huize Krul quilts zei

Erg leuk om je blokjes al een deel van je quilt te zien worden. Het gaat vast een plaatje worden! Groetjes Coriene

Marijke zei

Ieder blok is een kunststuk en bij elkaar een feest om naar te kijken, geen wonder dat de muizen ogen te kort komen om al het moois te zien!
lieve groetjes van Marijke

Bezig Plus zei

Wat een prachtig lapje heb je gevonden, ineens worden je maaksels echte diamantjes......
Pas maar op dat je straks geen diamantje mist want kleine muis droomt er zo fijn onder dat ze er misschien wel stiekem eentje mee naar haar muizenholletje neemt.....
Nazomersesteekjesgroetjes....

Marianne Gooren zei

WoW, dit wordt weer een knapperd van een quilt, Ingrid! Prachtig kleuren die sashings bij de diamanten, echt mooi!

Annelein zei

Wat een gezelligheid met die lieve, heerlijke, ondeugende muisjes... en je quilt... wordt vast weer een plaatje!!!

Josee zei

Ik geef Kleine Muis helemaal gelijk, wie wil er nu niet onder zo een mooie handgemaakte deken slapen.

Atelier Hartendief zei

Wat ben je toch goed met kleuren uitkiezen, die cognackleurige Lecien stof is prachtig!
Groetjes Marijke

Evelyne zei

Wat een mooie kleur voor de shasings, daar zou ik niet op gekomen zijn!
Wordt weer een mooie quilt!

Groetjes,
Evelyne

Unknown zei

Wat een heerlijk verhaal weer en je quilt wordt prachtig!

Betty Anonymous zei

Wat een lief verhaal! Heerlijk! :o)

Betty Anonymous zei

En ik weet ook waarom kleine Muis deze keer niet coach mocht spelen. Hij is een heel erg goede coach, maar toch een beetje streng, hoor.
;o)

Lida zei

Heerlijk jouw verhaaltje en wat een mooi stofje heb je voor de sashings gekozen echt een gave afwerking! Knuffel
Lida

Chookyblue...... zei

the sashing fabric looks wonderful....lots of beautiful blocks..........

jolanda zei

Wat heb je al veel van die diamantjes klaar! En wat zijn ze leuk hé? Ik ken iemand die het boek heeft en dat mag ik gebruiken als ik wil en nu ik die mooie diamantjes van jou zie, wordt dat aanbod wel heeeeeeel verleidelijk hoor. Misschien ga ik het boek wel voor mijn verjaardag vragen want het is toch ook wel iets om blij van te worden wanneer dat in je boekenkast staat. ;-)