maandag 30 mei 2016

"Echt?? Strijken??"


Tja,
het moest toch maar weer eens gebeuren,...
Het was al een tijdje aan het ROEPEN,...
Heb nog even voorzichtig gepolst,
of iemand anders in huis deze taak op zich wilde nemen,...


Maar zij had er helemaal geen oren naar,...


En ook niet de pootjes,...
;o)

Dus daar stond Goof dan op maandagmorgen,...


Te strijken,...
niet van lapjes,
tenminste nu nog niet,
maar misschien,...
 ooit,...
jeweetmaarnooit,...
;o)

Daar stond Goof dus te strijken,...
overhemden, polo's, broeken,
allemaal van die lieve man van mij.
En nee dat doettie niet zelf.
Dat doe ik,
want hij kookt en doet de boodschappen,...
;o)

En zeg nu zelf,
wat een uitzicht hè,...
Dan is strijken toch niet erg hè Goof?
....
Goof??
Nee hoor,...
 helemaal niet.
:o)

Ondertussen hangt de hele stijk picobello in de kast.
En wat mag Goof vanmiddag doen?


Borduren met Lapjes.
Oeh LEUK.

Fijne maandag allemaal,
en

19 opmerkingen:

Marguerite zei

Zijn ergere dingen om tegenaan te kijken. Tegelijk kan je fantasie aan de loop van al dat moois.

christine zei

Oh ingrid ik heb ook netjes staan strijken ..maar mag nu met lapjes spelen .

Bernadette van gils zei

Met zo'n uitzicht is het een feestje om te strijken.
Ik ben wel beetje jaloers op je mooie voorraad lapjes, maar als ik maar lang genoeg spaar komt hier vanzelf ook een mooi voorraadje.
Veel plezier vanmiddag met borduren met lapjes.
Groetjes
Bernadette

Heleni zei

Tja, strijken is ook zóóó niet mijn hobby. Gelukkig hoef ik niet meer 30 overhemden te strijken van mijn drie mannen....
Ik kan ze nu op één hand tellen....
Wat is je BP MOOI met de toile er in. Heel erg leuk!!!!

Wilma Kuin zei

Haha hier was het ook een strijk ochtend en daarna heerlijk een klein schattig huisje gemaakt voor de maand april... 😉

Hubertine zei

Haha....ja mijn hobby is strijken ook niet. De helft is gedaan, straks de andere helft. En dan is het playtime :o)
Helaas, die strijk is net als onkruid..........

Annelies zei

Strijken, al die overhemden, de meeste saai wit met dubbele manchet. Ach het hoort erbij.

Anoniem zei

Na ja, erst die Arbeit dann das Vergnügen... im Notfall, wenn nicht mehr genug im Schrank ist... wo hast du denn deine kostbaren Schnippsel untergebracht, das ist zur Zeit meine Lieblingsecke.
Lieve goretjes Cornelia

Villa Zeezicht zei

Gelukkig dat het alleen de was is, die gestreken moest worden, en niet ál die lappies ;o)

Anoniem zei

Ha leuk Ingrid, zelfs strijken ziet er bij jou gezellig uit :) Borduur maar lekker verder, wat wordt dat weer een mooie quilt! Lfs Mirjam dGr

Lida zei

Oh wat voel ik met je mee, de mijne is dus aan de bouw (verven nu) en dus moet ik nu wel zelf koken en boodschappen doen (houd hij dus echt niet van!) en ook het poetsen en strijken gaat door, maar vanmiddag eindelijk ook weer wat steekjes gezet en wat voel ik mij dan bevoorrecht dat ik mag kiezen waar ik aan wil werken, wij zijn echt heel gelukkige vrouwen met een geweldige hobby en mannen die er begrip voor hebben, dus dubbel genieten! Knuffel
Lida

Floor zei

Ik dacht dat ik het nooit zou meemaken, dacht dat je niet eens een stijkbout had.... maar toch, Goofje aan de strijk.
Ach, er zijn ergere dingen, de w.c. poetsen bijvoorbeeld. Daar heb je niet dit prachtige uitzicht van al die heerlijke lapjes.
Jij kunt je leven lang vooruit, hoeft denk ik nooit meer een lapje bij te kopen.

rosmarynus zei

J'aime tout ce que vous faites. Merci de ce partage

Browndirtcottage zei

Goof….you are just too funny!

Love quilt in first photo!

ireneinhetatelier zei

Ik doe mijn nieuwe lapjes tussen de strijk: dan kom je steeds ( verrassing!!) na een bloesje, overhemd, ineens ;-)) een vrolijk quiltstofje tegen. Dan weer een " moetje" en even later: wowww, weer zo'n mooi lapje... Dan gaat het strijken ook heel snel!
Veel plezier met je broderie, beeldig!

Annelein zei

Ohhh... zo'n uitzicht... heerlijk toch. Dan wordt je vanzelf blij...*Ü*...

Unknown zei

Lieve goof wat een lapjes en kleurtjes daar word je vrolijk van en van strijken ja dat snap ik wel niet dus .ik strijk braaf 1 keer in de week word de stapel niet zo groot ben dan in mijn hoofd alweer bezig met quiltlapjes mooi broderie perse block ga binnen kort zelf beginnen met de Morelquilt best wel spanend heb nog nooit broderie perse gedaan maar het zal wel goed komen

Elizabeth zei

Tja, strijken moet ook gebeuren. Het alternatief is dat je kleding er rommelig uit ziet...
Zelf vind ik het geen vervelend werkje. Maar veel vrouwen wel, volgens mij.
En ik ben jaloers op je mooie lapjes!!

Karen zei

I like the basket quilt hanging on the wall. I like almost any basket design.