vrijdag 27 mei 2016

"Zo gaat dat dan,..."


We wandelen heel wat af,
Gootje en ik.


Goed voor mijn versleten knie,
goed voor de moeilijke voeten,
goed voor de lijn,...
en dat laatste gebeurt per ongeluk,
maar is wel leuk,...


Soms denk ik,
bah,
 ik heb geen zin,...
maar ja,


dan moet ik toch zin maken,...
want,
Spierballenzoon en ik wilden zo graag een hondje,...
en we boften enorm,
want we kregen Gootje van Ons Mam.


En natuurlijk is Gootje ook weleens een PlasGootje,
en ik heb geen tuin,...


patroon Stevie's Garden van Susan Smith

Ja deze,
maar die telt niet,...
dus hup naar buiten,


Oké,
je botje mag mee,...
;o)

Als het lopen dan weer goed gaat,
dan is dat zo fijn.
Ik kan nu al zoveel meer wandelen dan toen we hier net kwamen wonen.

Elke keer weer een stukje verder,
soms ook weleens een stukje minder,
maar toch gaat het steeds beter.
Daar word ik zo blij van.


En eenmaal thuis,...
na, de 1e, 2e, 3e, of 4e wandeling,....
van die dag,


 werk ik verder aan m'n Broderie perse blokken.
Je weet wel,


de Broderie perse Quilt,
die ik aan het maken ben,
 en waarover,
 ik in het najaar workshops geef.
Het 3e blok is bijna af,


ben 't aan het doorquilten,
en ook,
 aan het genieten.
En,
 ondertussen aan het prakkizeren over het volgende blok,...
LEUK.
Ik wil heel graag een hele GROTE Broderie Perse Quilt maken,...
:o)


Wil jij dat ook,
en wil je graag weten hoe ik dat allemaal doe,
kijk dan hiernaast in de rechterkolom van dit blog,
daar zie je waar Quilt Juffie Goof workshops geeft.

Je kunt ook hier (klik) even lezen.
Wel even goed kijken,
want er zijn er al volgeboekt.
:o)

Fijne vrijdag allemaal,
en

20 opmerkingen:

Marianne Gooren zei

Een heerlijk verhaaltje Ingrid! Je geniet zo, en dat moet je ook vooral blijven doen! Ik zeg maar zo: geniet van het leven, want het duurt maar even! Dat is zoooo waar, vandaag weer ondervonden hoe snel het voorbij kan zijn.... Fijn weekend, lieve jij xxx

Bianca zei

Waar kleine PlasGootjes al niet goed voor zijn... Elke dag een paar wandelingetjes maken is goed voor een mens. Zou voor mij ook beter zijn om een hondje te hebben, zodat ik wel bewegen MOET, maar ik denk dat mijn drie bejaarde kater-heren hier héél anders over denken....
Je woont er in elk geval reuze mooi, daar in het Overijsselse. Als mede Overijssel-bewoner (bij dat dorp van die Ponies, je weet wel) kan ik ook zo genieten van de ver-gezichten hier. Die had ik op de Veluwe toch minder. We zijn hier in November naartoe verhuisd, maar heb er geen moment spijt van gehad. Ik hoop dat jij net zo fijn op je plek bent in Het Mooie Overijssel als ik. Geef lieve Margootje maar een knuffel van me.

christine zei

Het is heerlijk toch om te wandelen. Alleen is er niet veel aan.maar met margootje is het dubbel plezier.want het is echt mooi hier in de kop.

marion anderson zei

have a lovely fridaynight.....xxxx

Annemieke zei

Super mooi je broderie persé blokken! Het lijkt me wel n kunst om goede stoffen ervoor te vinden met bloemen en vogels die groot genoeg zijn?
Mooi je fotos buiten. Ik moet ook wel vaak zin maken maar vind t fijn als ik eenmaal buiten ben met Lizzy. Net als je zegt goed voor n hoop dingen.
Fijne avond,
Groetjes
Annemieke

Unknown zei

En ik maar tegen mezelf zeggen dat een teckel op een flat geeeeen goed idee is. Ik zou zoooo graag, maar twijfel nog maar even verder en geniet intussen van jullie avonturen ;)
Fijn weekend x

Hubertine zei

Wat een ellende als voetjes en knietjes niet meer meewerken ;-( ik ken het maar al te goed! Máár wat enorm sterk dat je zoveel loopt!
Je broderie perse blokken zijn om te smullen.
Fijn weekend!

Sparky zei

ohhh you really stitch your HEART into everything...and your garden is your quilts...always a garden all year long..x

Heleni zei

Aahh dat is leuk Broderie Perse. Mijn favoriete bezigheid.
Wordt vast heel mooi jouw hele grote BP-quilt.

Truus zei

Heerlijk broderie perse -een van mijn favoriete bezigheden.
2e Zoonlief heeft sinds kort ook een klein Gootje al heet ze bij hen-Muis en kleindochter is helemaal stapel op Muis.
De beer Ingrid--weet jij daar meer van waar het gemaakt is enz.???
Hier staat nl net zo'n beer maar ik weet alleen dat hij/Josie nu 65jaar oud is.
Goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Supergoof zei

Hoi Truus, nee ik weet helaas niets meer over beer dan dat jij weet. En ik vind 'm ook heel erg lief,... Hij kijkt zo schattig. Ik heb hem nog niet zo lang en ben er heel blij mee.

Lida zei

Ik heb de laatste tijd weinig met Tara gelopen, DH doet het nu meestal, maar vanavond in de warme avondwind genoten van een lange wandeling, heerlijk als de benen en de rest van het bottenstelsel het weer wat beter doet! Geniet maar van je wandelingen en van je schitterende blokken! Groetjes
Lida

Bernadette van gils zei

Oh Wat fijn dat je weer wat beter kunt lopen. Je hebt er ook een prachtige omgeving bij die uitnodigt om te lopen.
En je blokken zijn geweldig mooi aan het worden.
Ikzelf ben net terug thuis en het Hoe en wat kun je morgen lezen op m'n blog
Fijn weekend en groetjes
Bernadette

not so zen -quilts in Paris zei

Oerhollands landschap en onder de zon lijkt Kampen dan ineens op St. Tropez. Dit slaat nergens op natuurlijk, het is maar wat je er in ziet. Prettig weekend!

Atelier Hartendief zei

Wordt heel mooi Ingrid, vooral dat achtergrondstofje bij het hart ;-)
De workshop is inderdaad populair, nog een paar plekjes vrij!
Groetjes Marijke

Annelies zei

Zo leuk om te doen broderie perse !

Truus zei

Bedankt Ingrid. Jammer dat jij ook niet meer weet over deze beer . Ik wil hem ook niet kwijt.
Goed weekend

Villa Zeezicht zei

Wat fijn dat het lopen zoveel is opgeknapt, heerlijk Ingrid! Dat is echt een cadeautje van Gootje ;o)

Marijke zei

Wat goed van je en fijn voor Gootje dat ondanks het haperend mechaniek je toch iedere keer wat verder van de omgeving verkent!
Lieve groetjes van Marijke
Heb me opgegeven voor je workshop van Foep JIPPIE kan ik mij nu 6 maanden op gaan verheugen!!!

Gonny zei

En op zo'n moment denk ik: 'Woonde ik nu maar even in Nederland,' lijkt me zo leuk om deze workshop te doen omdat ik het zó mooi vind en er niets van weet. Echt prachtig!