maandag 25 juli 2016

"Gewoon"


Vroeg in de morgen,
eerst een klein hondje wakker maken,
dat zich prompt uit de kussens wurmt,


om gauw naast me bij de trap te gaan zitten,
waar ik,
op de bovenste tree,
 al op haar zit te wachten,
startklaar om die kleine mee naar beneden te nemen.

We wandelen samen door het mooie Hollandse land,
ik word langzaam wakker,
en zij probeert datzelfde Hollandse land wat mooier te maken door afval op te ruimen,
iets wat ze van mij helemaal NIET mag.


Eenmaal thuis worden er ontbijtjes gemaakt,
heerlijke koffie gezet,
met het gewone koffiezetapparaat van mijn ouders.
Waarvan de glazen kan al jaren lekt tijdens het koffie schenken,
maar dat geeft niet,
want dat weten we allemaal,
ook al jaren.

stevie's garden patroon susan smith

Terwijl ik in het piepkleine keukentje sta,
geniet ik van het uitzicht vanuit m'n keukenraam,...
:o)
En als ik me omdraai,
hangt daar m'n BeePeetje,...


een beetje achteloos,
nonchalant,
over m'n stoel,
de oude stoel van mijn papa.


Nog een paar blokken doorquilten,
snel weer aan de slag.

Vandaag een doodgewone maandag,
ben groot fan van doodgewoon.

Fijne maandag allemaal,

21 opmerkingen:

Atelier Hartendief zei

Wordt weer mooi Ingrid!
Ik voel mij 10 kg lichter, het Klossie deel 2 is af en ligt bij de drukkerij. Wordt half augustus gelanceerd. Met prachtig interview met je vriendin ;-)
Groetjes Marijke

Hubertine zei

Ik ook ;-)
Geniet ervan

Unknown zei

Gewoon mooi, gewoon leuk, gewoon lief, gewoon is zo gewoon, gewoon gezellig ..
Groetjes Patty Scharff

Mhalmavanwees zei

Heerlijk Ingrid. Gewoon is heel belangrijk en niet alles is zo maar gewoon, het heeft vaak iets wat je raakt. Zo maar, omdat het gewoon is? Fijne dag. Ik geniet hier van. Sweet William staat ook op mijn lijstje. Zo mooi. Ook qua kleur. Prachtig. Je broderietje is super. Je kunt er de " boer" mee op hoor! Menig mondje zal open vallen. Fijne dag. Groetjes maud.

marijna zei

Weer een "dood gewoon" blogje van daag. Maar wel gezellig.

BezigeBijMirjam zei

Jouw Broderie Persé quilt wordt anders wel BUITEN GEWOON! Ik ben heel benieuwd hoe deze er in het "echie" uitziet. Dat zal ik op de workshop wel zien. Een prettige gewone maandag!

Unknown zei

Bedankt weer lieve Ingrid,
dat je ons zo in jouw keuken laat kijken!, Wat ben je een mooi en eerlijk mens met het hart zo op de juiste plaats, het is in jou zo te waarderen de eenvoud van het genieten van de spullen van jouw dierbare, hier kunnen vele van leren, vooral zij die zo prat gaan op hun hardheid, alles is te koop maar zuiverheid krijg je bij je geboorte mee. Tja, en zoals altijd meer dan prachtig jouw Broderie Persé die ik straks heel graag voorzichtig aanraak! Fijne week en knuffel voor Margootje.

Marjolein den Boer zei

Hè lekker, ik geniet 'doodgewoon' met je mee :-)

Annelies zei

Een heerlijke maandag. Wat schiet je op met je BP !

ria vogelzang zei

Heerlijk...... <3

Judith zei

ik ook 'dood gewoon' zalig, enne ik ben ook van de regelmaat! Vooral waar het patchen betreft, elke dag!

Evelyne zei

Doodgewoon is al gek genoeg! Heb het ook het liefste doodgewoon, ik houd helemaal niet van poespas.
Doodgewoon houd je ook het langste vol.
Maar je BeePeetje dat vind ik doodgewoon schitterend!!!

Lieve groetjes,
Evelyne

Lida zei

Ik ben gek op gewoon en normaal en ook op jouw bijzondere creaties. Maar ik wens jou een heel fijne gewone maandag en heel veel gewone steekjes! Groetjes
Lida

Sunny zei

Je hoeft niet meer te doen dan gewoon jezelf te zijn. Daarmee ben je nl. buitengewoon. Love & Sunshine voor jou.

OmaSannie zei

Zo gaaf Marijke! Was weer ff lekker lezen Ingrid! Liefs San.

Jane in Cumbria zei

Doodgewoon is bij jou echt speciaal!

marion zei

gewoon is heerlijk, helemaal met je eens

Annelein zei

Heerlijk berichtje Ingrid... het is net of ik weer even binnen ben gepiept....

Sparky zei

I love your days filled with such delicious thoughts, visuals and your sweet dog..

erika zei

Gewoon ??? 'T is maar wat je gewoon noemt... Dit is gewoon buitengewoon, hoor en dat is heel wat. Aai voor Margootje.

Marijke zei

Fijn om Margootje te hebben als het gemis echt is met de herinneringen om je heen, lieverd fijne dag,
groetjes van Marijke