zaterdag 30 juli 2016

"Sarah bij Dorry"


Op donderdagmorgen,
 sprong deze Goof,


al heel vroeg in de auto,


om op tijd,
 bij Quilt-it & Dotty te zijn.


Waarom?
Voor een heerlijke volledig verzorgde dag,
met allerlei lekkers,


gemaakt door Dorry & Marianne,
een dag met lieve Dinnetjes,
en die waren daar allemaal,
vooooooooooor,....
tadaaaaaaaaaaaaaaaa,....
een workshop gegeven door de Australische Sarah Fielke,


van deze quilt.
Mooi hè,...
ZO GAAF.

We zijn er de hele dag druk mee geweest,
zo druk, 
dat ik helemaal geen foto's van de workshop heb gemaakt.
Jammer,
maar gelukkig zijn er al heel veel op facebook langs gekomen.
Het was gezellig.
We hebben ook zo gelachen.
Drie tafels,
eentje in de keuken en 2 in de grote woonkamer,
waar allemaal enthousiaste quilters aan zaten te werken.

Had ik al gezegd dat we zo'n plezier hebben gehad?
O ja,
dat heb ik al geschreven,...
;o)

Bij mij was het plezier even weg toen ik een telefoontje van thuis kreeg,
dat zorgde voor de traan.
Want thuis was een wolkbreuk boven m'n geliefde Kampen,
het regenwater stroomde door het tussenverdiepingkje de keuken in.
Het dak lekte,
en de gang beneden stond blank.

foto van het pleintje ik weet helaas niet weet wie 'm gemaakt heeft, kan nog  geen bronvermelding geven

De brandweer was druk,....
En toen bovenstaande foto binnen kwam op m'n mobiel,
schrok ik me rot.
Maar ik mocht niet naar huis komen,
aldus m'n lieve man,
en ook Spierballenzoon zei dat het niet nodig was.
Ik werd getroost door lieve Dinnetjes.

Op naar het volgende programmadeel.
Na wederom heerlijk eten van Dorry en Marianne,
volgde de Trunkshow van Sarah.

Sarah had me inmiddels verteld dat ze een lezeres is van dit blog,
dat ze fan is van m'n quilts,
en dat we echt samen op de foto moeten!!!
Wooh,... Sarah leest m'n blog,...
Neeeeeeee op de foto,...
ikstaeraltijdstomop,....

Op naar de Trunkshow.


De quilts lagen al te wachten in hun koffer,
ongelooflijk hoeveel er in zo'n koffer kunnen,


want Sarah had echt een flinke stapel bij zich.


Dorry heette haar wederom welkom,
en Sarah begon te vertellen en,
 te showen,...


ze vertelde,
 dat ze als klein meisje een naaimachientje kreeg,


dat ze later,
toen ze in verwachting was van haar eerste,



een geweldige babykamer inrichtte,...
met quilts natuurlijk,...


dat dàt er voor zorgde,
 dat andere mama's uiteindelijk ook gingen quilten,
dat ze voor hen patronen ging maken,
workshops ging geven,


een winkeltje begon,...
boeken schreef,...


en nog meer boeken,...
wooh wat gaaf allemaal om te horen,....


dat er stoffencollecties kwamen,....
en nog meer mooie quilts,...
allemaal quilts met een eigen verhaal,...


verhalen waar wij ademloos naar luisterden,...
we waren met heel veel dames daar,...
hebikgeenfoto'svangemaakt,...


de ene na de andere quilt kwam langs,...
en toen was het showen en tellen voorbij,...


mochten we de quilts van dichtbij bekijken,...
foto's proberen te maken,...


lieve schat van een gekke Marion,...
;o)
Ineens zat de dag er op,...
het was al laat,...
ik moest nog een eindje rijden,...
kijken hoe de waterschade thuis was,...
maar eerst nog op de foto,...
oja,...


diebestwelleukis,...
met dank aan de lieve fotografe,...

Dankjewel Dorry & Marianne & Sarah & en alle lieve Dinnetjes,
voor de *T*O*P*D*A*G*!!!!


24 opmerkingen:

HandandhomemadebyJoan zei

Een dag met een gouden randje, jammer van de wolkbreuk hoorde het op de radio en moest gelijk aan jouw denken.
Heb je nog droge voeten gehouden om in je huis te komen? Het was echt erg zeg.

Karen - Quilts...etc. zei

I hope all is well with your house and you do not have water damage! I love all the quilts you show and love Sarah's quilts as well she does such pretty work - nice that you could meet and talk with her

Samplers and Quilts zei

Eigenlijk ben jij toch gewoon onze Nederlandse Sarah Fielke! Volgens mij heb je weer heel veel inspiratie opgedaan.
Hartelijke groet,
Wilma Rutten

Marja zei

Dat moet wel een bijzondere dag geweest zijn. Hoop dat alles weer droog is bij je!

Groet,

Marjolein den Boer zei

Klinkt en ziet eruit als een heerlijke dag! Ik kan mij voorstellen dat dat even wegvalt na zo'n bericht en enge foto van thuis. Vond het erg stoer toen ik je op de foto langs zag komen met Sarah, weet hoe je daar niet van houdt. Maar ontzettend leuke foto :-)

BezigeBijMirjam zei

Oh zo vervelend wateroverlast! Wij hebben het ook een paar keer meegemaakt. Maar fijn dat jouw lieve man en Spierballenzoon je ervan konden weerhouden om direct weer terug te gaan naar huis. Viel de schade mee?
Mooie quilts maakt Sarah Fileke zeg! Heel apart! Misschien niet altijd jouw kleuren, maar ook wel een beetje jouw stijl. Fijn dat je zo van deze dag heb genoten. Fijn weekend verder!

Annelies zei

Dat was wel een hele leuke dag.Ik hoop echt dat het thuis meeviel.

Bernadette van gils zei

Jammer dat zo'n leuke dag verstoord wordt door er wolkbreuk thuis. Hoop voor je dat de schade meevalt en snel herstelt kan worden. En je staat SUPER op de foto goof😀
Groetjes
Bernadette

Annemieke zei

Wat een geweldige dag he?! Ik heb ook genoten. Moest nog wel aan je denken 's avonds toen ik naar huis reed. Ik hoop dat de schade uiteindelijk meeviel.
Groetjes
Annemieke

Unknown zei

Ben jij even blij dat je Margootje net hebt leren zwemmen!
Nee, rot opmerking maar wat zal je gang er uit hebben gezien toen het water weg was! Volgens mij is die Sarah, naast een bekwaam quilter, ook nog een hele aardige en leuke vrouw. Zo'n himmelhoch juichend oder zum Toten bedroefd dagje was het wel! Zit heerlijk onder de Franse zon te genieten van jullie verhalen!

Floor zei

Je staat superleuk op de foto hoor Ingrid!
Wat een leuke dag is dat geweest. Mooie quilts bekijken, mooie verhalen aanhoren, en dat allemaal op zo'n prachtige locatie!
Wat kan er toch een hoop gebeuren als je je kind een naaimachientje geeft :-)
Die quilt van de workshop vind ik het leukst. Heerlijk fris en fruitig, echt een zomerquilt.
Jammer dat je dag een beetje verpest werd door die wolkbreuk thuis. Hopelijk hadden de mannen het al een beetje drooggemaakt en valt de schade mee.

Kleine Vingers zei

Ik ben alleen maar 's avonds geweest naar de trunkshow, maar wat was het leuk. Groeten

Sparky zei

Oh INgrid, so nice to see you..what great pictures..hope your home is fine....
thank you for sharing your life with us.

marion anderson zei

geweldig blogje dinnetje...xxxxxx

KijkDaarIs zei

Wat een leuke quilts !!!...en een heerlijk dagje lijkt me ..kun je weer lekker op terug kijken !
Fijn weekend !

Guusje, zei

Wat een heerlijke dag heb je gehad. Mooie foto van jullie samen. Ik hoop dat de waterschade enigszins mee is gevallen.

Annie Kingma zei

Een mooie dag, en prachtige quilts
Groetnis Annie

Phyllis zei

Oh, wat een mooie dag, een show and tell en workshop door Sarah en verwend worden door Dorry, dat is genieten in het kwadraat. Zo jammer van die traan die dag, kan me er alles bij voorstellen, hoop dat het allemaal een beetje meegevallen is thuis.

Tilly zei

Wat een feest is dat geweest en zulke vrolijke quilts, bedankt voor je foto's.
Hoop dat de waterschade meevalt.
Groetjes Tilly

Villa Zeezicht zei

Wat een geweldige dag is dit geweest, jullie staan samen zo leuk op die laatste foto te stralen :) Hopelijk is het thuis inmiddels droog en opgelost! Lieve groet!!

Anoniem zei

oooh noooo ik vond al dat het lang duurde, na het blogje "gewoon"

Lida zei

Hier kan ik zo heerlijk van meegenieten en dan kijk vol plezier naar alles wat voorbij kwam en wat jullie dan ook nog eens mochten aaien! Ja dan wilde ik best dat ik er bij kon zijn, maar als ik jullie lachende gezichten zie dan voel ik mij er ook een beetje bij! Hoop dat ik toch een keertje weer naar zoiets leuks toe kan gaan! Fijne dag
Lida

Anny zei

En.. viel de waterschade mee? In je nieuwste blogje zit Margootje in ieder geval hoog en droog met bal in de bek. Wil ze hemwel afgeven?Af en toe neemt een van mijn hondjes een denneappel mee en die wordt dan de verdere dag steng bewaakt. Gezellig die quilts van Sarah. Af en toezag ik een bekende quilt. En die foto... die valt toch alles mee?

Jocelyn zei

Beautiful quilts! And such a beautiful picture of you and Sarah!

Jocelyn @ http://happycottagequilter.blogspot.com/