zondag 21 augustus 2016

"Heerlijk lui,..."


Het is zo'n hele vroege luie zondagmorgen,...
zo'n morgen dat alles mag en niets moet,...
buiten miezert het,
en het waait ook lekker,
door de open gezette ramen naar binnen,...
Het is zelfs een beetje fris in huis,
Heerlijk.

Goh zegt mijn Lief,
die tegenover me een spannend dik boek zit te lezen,
ik heb het zelfs een beetje koud.
Dan pak je toch de Sterretjesquilt,
die ligt naast je in de mand.
O ja.

Ik sta op,



ben zelf aan het quilten,
pak de Sterretjesquilt en stop mijn Lief lekker in,
Sla de sterretjes nog een keer extra om zijn voeten.
Mijn Lief heeft altijd koude voeten,
ik nooit,...
Ruilen zeggen we dan,....


Even later hoor ik niets meer,
Mijn Lief is in slaap gevallen,...
En ik quilt rustig verder,...


heerlijk zo'n luie zondagochtend,...

Geniet ze vandaag,
en

14 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Heerlijk zo'n luie zondag ochtend...
Hier hangt Marc op de bank met een dik boek.

corrie zei

Heerlijk zo zondag ingrid
Hier komt ook alles langzaam op gang
Al in een stortbui met bobo gelopen en vanmiddag feestje van fenna die afgelopen dinsdag al weer 1 jaar is geworden zo snel dat het gaat een jaar geleden nog druk in de weer met het maken van de ooievaarshuis die volop gebruikt word zo heerlijk
Fijne zondag x

OmaSannie zei

Mijn zondag kan nu ook niet meer stuk! Ik open dit blog en wat zie ik.....DE MOOISTE QUILT EVER!!!! IK BEN WERKELIJK VERLIEFD OP DE STERREN VAN JOUW EIGEN STER! Vond hem al mooi, toen ik hem later in werkelijkheid zag, ben ik er als een blok voor gevallen, en laatst zag ik hem ook nog, toen riep hij mij even terwijl ik een sanitaire stop ging maken.... Zucht......Fijne quiltdag... wij gaan op klepbankenjacht vandaag! Liefs San.

Bernadette van gils zei

Fijne zondag en geniet lekker samen van je quilts.jij om aan te werken en je lief om zich warm te houden, beter kan bijna niet
Groetjes
Bernadette

Rita zei

Heerlijk zo'n vrije zondagochtend met regen tegen de ruiten en een quiltwerkje op schoot, wij gaan straks Charlie zijn derde verjaardag vieren, dus veel quiltsteekjes zullen er vandaag niet gezet worden,
Fijne zondag,

Marijke zei

Hééééérlijk!!!
fijne luie zondag!
groetjes van Marijke

BezigeBijMirjam zei

Lui ben jij toch nooit volgens mij. Lekker relaxed meer denk ik. Wat steekjes zetten, een wandeling met Margootje. Workshops voorbereiden.
Ook ik ben eigenlijk altijd vroeg op. Zo ook vanochtend. Wat lezen en puzzelen op de iPad en ondertussen een menu (voor)bereiden voor vanavond. Dan komen onze vrienden uit Amerika met haar zus en zwager gezellig bij ons borrelen en eten. En koken is voor mij ook ontspanning, net zoals quilten. Ik denk niet dat er vandaag nog steekjes gezet gaan worden, maar morgen zeker te weten wel. 's Avonds de wekelijkse Bee met 2 vriendinnen. Fijne zondag verder!

Floor zei

Tja... onder zo'n mooie warme, met liefde gemaakte quilt val je natuurlijk zo in slaap :-)
Hier al de hele ochtend regen in Utrecht, dus ook hier quiltweer.
Fijne dag verder.

Evelyne zei

Wat wil je als je zo liefdevol wordt ingestopt, met zo'n pracht quilt,
waar ook al zoveel liefde in zit, dan droom je zo maar heerlijk weg!

Geniet maar lekker samen lieve Ingrid.
Liefs,
Evelyne

Quilting moesje zei

Zit ook fijn tussen de lapjes
En onze grote lab in de buurt van Dh:0))
Fijne warme dag nog:0))

erika zei

Zo'n quilt om je heen vraagt gewoon om een extra tukje! Helemaal als hij door je geliefde is gemaakt en je ook nog door haar bent ingestopt.
Hier wordt driftig geregen: 2 niet zo grote tops, die af zijn en nu op tafel liggen om gedubbeld te worden. Quilten blijft leuk...

The Civil War Quilter zei

Beautiful quilt! Do you quilt without a hoop or frame?

Nifty Quilts zei

So, so pretty! Enjoy your hand quilting. It's become my favorite part of a project.

marion zei

heerlijk!!!