dinsdag 18 oktober 2016

"Sterretjes"


Ik had het tot de laatste dag uitgesteld.
Wat?
Het vast zetten van 'n ophangtunnel aan de Sterretjesquilt.
Terwijl ik daar druk mee bezig was,


was die kleine ook heel druk,
 met het liggen onder de Sterretjes.


Het is een bijzondere tunnel geworden,
want
het stofje is een stukje van een tafelkleed van mijn mam.
Het vast naaien van dit dierbare blauwe ruitje,
maakte me wat rustiger.

Een ophangtunnel is altijd een noodzakelijk kwaad,
maar deze ophangtunnel voegt iets extra's toe.
Alsof mijn Mam me een aai over m'n bol geeft,
en zegt,
 het komt vast allemaal goed.

En dat kun je zo nodig hebben,
zo'n gedachte,
zeker vandaag hè mam,
een jaar geleden was dit je laatste hele dag.


Nog een controle,
of alles er goed op zit,
dan het stickertje erop,
en hup in de tas.

En zo kwam het dat we op dinsdag met z'n drietjes,
m'n lieve man, 
Gootje en ik,
naar Maastricht vertrokken.

Even wat oponthoud door een lekke band,
maar we waren keurig op tijd bij een Schat van een Mevrouw,
die heel voorzichtig de Sterretjes uit de tas pakte,
en zei heel goed op de quilt te passen,
want een quilt is je kindje zo sprak ze lief lachend.
Zo is het.
:o)



Nog even Maastricht in,....
vol verleiding,...


 Mocht je het willen weten,....
Het is de chocoladetaart geworden,
hmmmmmmm,....
lekker.


We zagen dat geweldige blik.
Gaaf hè,...
die mocht ook mee.


Brug weer over,
naar de auto.
 Bijna 3 uur later waren we heerlijk op tijd thuis,
voor de verandering zonder allerlei file gedoe.

Mocht je de komende dagen naar de OEQC in Maastricht gaan?
Doe dan m'n Sterretjesquilt de groeten van mij.
En zeg maar dat ik ze zondag weer op kom halen.
;o)

Fijne avond allemaal,
en

18 opmerkingen:

Quiltlia zei

Spannend He Ingrid, ik weet nog dat we achter je man stonden toen hij het Ooievaarshuis inleverde in Veldhoven, mijn sterrenquilt hing daar toen. Ik ga de prachtige sterretjes bekijken in Maastricht.
Heel veel Groetjes Lia.

marion anderson zei

knuffels...voor jou en je mam....je man en gootje...xxx

Lida zei

Succes gewenst met jouw schitterende sterretjes!

@nke zei

Dat wordt vast een stralend middelpunt. Wij zijn er ook zondag, koffietje doen?
J&A

Floor zei

Ach, ik kan me zo voorstellen dat het moeilijk was om je kindje daar achter te laten, maar gelukkig past jouw mams er op, want zij waakt op de achterkant van de quilt.
Ik ga er niet heen, maar veel mensen zullen er van genieten dat is zeker.
Lekker smullen van de taart, en eigenlijk heeft Gootje ook wel een stukje verdiend :-)

Rita zei

Moeilijk he, je quilt achterlaten en zeker nu met dat speciale blauwe ruitje, maar ik weet zeker dat heel veel mensen de komende dagen zullen genieten van je mooie quilt en dat je moeder toeziet en zachtjes zegt, die is van onze Ingrid. Xxx

KijkDaarIs zei

Leuk kan iedereen genieten van je mooie sterretjes !!
Helaas ik ben niet in Maastricht..maar er zullen vast wel foto's langskomen van hoe die hangt...( wat zal je moesje trots zijn ) !!!

OmaSannie zei

Ga er helaas niet heen... Aan de andere kant, gelukkig maar... want... ook voor mij heeft deze quilt iets (zoals ik al meerdere keren opperde) Het is een soort van stille, onbereikbare liefde...zucht......... Kom op sterretjes, kom op lieve sterre mam, u bent er bij en zo wordt deze quilt nog veel meer speciaal voor uw lieve lieverd en haar lieve man... Dit is gewoon de winnaar. Liefs mij kussssss

Ineke zei

Wat leuk dat je sterretjes-quilt daar komt te hangen. Sterkte voor jou en je dierbaren, jaren snellen voorbij...

Bernadette van gils zei

Wat een bijzondere tunnel voor jouw prachtige sterretjes. Ik weet zeker dat je Mams heel trots op je is, je bent zo'n sterke vrouw met haar onzichtbare maar zeker aanwezige steun.
Een heel toepasselijk blikje heb je gekocht en heeft de chocoladetaart goed gesmaakt??

Gezellige stad he Maastricht, de foto van jou op de brug roept goede herinneringen op aan een weekendje daar samen met mijn man.
Gelukkig voor jou is het zo weer zondag en mag je je sterretjes weer ophalen.
Sterkte vandaag en alle andere dagen als het gemis je te veel wordt.

Dikke knuffel van
Bernadette

Gerlily zei

Kan me voorstellen dat het je aan je hart ging om hem weg te brengen. Komt vast goed. Super leuk blikje trouwens.

Coby Breitner zei

Oh Ingrid moeilijk he, jaar afsluiten en alle herinneringen op bepaalde dagen. Maar zo lief en open dat je dat allemaal met ons deelt. Of het slijt weet ik niet, voor mij al 17 jaar geleden dag mijn moeder overleed (heel jong) en nog bijna dagelijks denk ik "kon ik maar nog even met haar praten, even voelen enz." ondanks dat ik vaak het gevoel heb dat ze bij me is. Groetjes en liefs Coby

Phyllis zei

Wat leuk dat je quilt daar hangt... helaas ga ik niet, misschien volgend jaar eens plannen om daar naartoe te gaan. Het is een heel end vanaf Den Haag,maar het is ook al jaren geleden dat ik een weekendje in die heerlijke stad was, dus wellicht maar combineren volgend jaar. Ik kijk uit naar foto's die anderen nemen, ook van jouw sterretjes quilt.

BezigeBijMirjam zei

Dat was een moeilijke, maar toch ook denk ik, een goede dag, om met het stofje van moeders tafelkleed een tunnel aan te zetten.
Wat een leuk tekkeltjesblik voor jullie. Dat was geen toeval, het viel je toe!
Jouw sterretjesquilt zal wel veel bekijks hebben in Maastricht! Fijne dag!

Villa Zeezicht zei

Ohh.. ja hoor! Ik ga jouw sterretjesquilt morgen de groetjes van je doen, en er vast en zeker heeeeel erg van genieten :)

Ada Plouvier-Kopitopoulou zei

Jammer dat is niet naar Maastricht kan. Als zuiderling een favoriete plaats voor mij. Je sterretjes quilt zal er prachtig hangen.

Marijke zei

Sterkte meis... je sterretjes zullen vast stralen en het lichtpuntje vast opgemerkt worden!
lieve groetjes van Marijke

quiltfien zei

ach wat zonde nou....toen ik mijn eigen quilt ging halen op zondag zag ik rechts voor me, bij de handiquilter een mevrouw alleen aan de tafel zitten. Ze leek volgens mij best wel op quiltgoof, maar ach kom. dat zal wel verbeelding zijn van me....maar je was het dus duidelijk wel zelf!! Jammer dat ik dat niet door had, had ik je even persoonlijk kunnen bedanken voor je leuke blog en de inspiratie die je geeft !! Groetjes: Fien