woensdag 29 maart 2017

"Door de jaren heen,..."


Het begon voor mij jaren geleden,
toen ik op het blog van Sue Ann, 
de Dancing Dollies,
oftewel Swan Lake,
voorbij zag komen.

Op slag was ik *V*E*R*L*I*E*F*D*.


Woooooooh,
wat een geweldige quilt.
Wie had 'm bedacht?
En waar kon ik het patroon kopen?

Een mail naar Sue Ann gestuurd,
best wel spannend vond ik dat,...
kreeg meteen antwoord,
de ontwerpster bleek Susan Smith te zijn.
Ik stuurde Susan 'n mailtje,
en even later had ik een patroon gekocht,
dat helemaal opgestuurd werd vanuit Australië.
Cool,
post van Down-Under.
:o)


Ik begon meteen aan de quilt,
en een hele tijd later,
na ook vele verhaaltjes en foto's,
was de quilt af.
Mijn lieve Schoonmam kreeg de Dancing Dollies als geschenk.
Ze was zo *B*L*I*J*.
:o)


Geweldig patroon,
dat smaakte naar meer,
en dat meer,


 bleek de Sweet William te zijn.
Ik maakte de quilt voor de winkel van Dorry,
En toen de Sweet William af was,
kreeg mijn lieve Willemijn,
de bloemenmandjes voor haar verjaardag.


En Willemijn?
Die was *B*L*I*J*.
:o)

Op naar het volgende patroon,...
Stevie's Garden.
Tijdens het maken van dit bloementuintje,
kreeg ik hulp van m'n schat van een Ierse Wolfshond,


Bregje.
Mijn trouwe steun en beschermer,
mijn Gentle Giant.
In huis gekomen omdat ik ooit overvallen was in mijn eigen huis,
en in mekaar geslagen werd,
 door twee wildvreemde mannen.
Door Bregje was ik thuis niet meer bang.
xx


Stevie's Garden was ook weer een,

 *P*L*A*A*T*J*E*

Helaas kreeg de quilt waterschade,...
Daar was ik niet blij mee.
Snif,...

Na Stevie's Garden kwam,...
de Stonefields natuurlijk.


Ik had wederom hulp,...
nu in tweevoud,...
en dat schoot op.
De blokken waren een feestje om te maken.

Daarna lag de top een tijdje stil,
het was wat druk in mijn leven,
mijn hoofd stond niet naar doorquilten,
maar na onze laatste verhuizing,
toen m'n quiltspullen nog niet uitgepakt waren,
en de top van de Stonefields wel in de buurt was,...
toen werden de herfst-wintermaanden gevuld met,
 doorquilten,....


De Stonefields is af,
en,
deze Goof is er heel erg *B*L*I*J* mee.
:o)

En mocht je denken dat ik daarna in een zwart gat gevallen ben,
omdat de Susan Smith patronen nu op waren?
Dan kan ik je verzekeren dat dat niet het geval is.


Het afgelopen jaar,
had ik me immers ook aangemeld voor de Rowdy Flat Library BOM.
Elke maand viel keurig op tijd,
het volgende deel in de brievenbus.


Het was voor mij ook nog een cadeautje van mijn Mam,
en daarom zeer dierbaar,
dat snap je wel,...


Op dit moment verheug ik me als een klein kind dat bijna jarig is op nog iets,..
Want wist je dat Susan Smith naar Nederland komt?
Eind mei, 
begin juni,
komt ze workshops geven met,

JIPPIE.

Deze Goof is *B*L*I*J*.
:o)

Fijne woensdag allemaal,
en,

15 opmerkingen:

Quilting Moesje zei

Ik word ook blij van het lezen en kijken naar je berichtje :0))

Rita zei

Ziet er weer heel gezellig uit en dan een mooi vooruitzicht, heerlijk. Fijne dag

christine zei

De quiltster in jou zal nooit in een gat vallen er zijn zoveel patronen wat de moeite waard zijn om te maken en zoals jij het doet .ze zijn stuk voor stuk prachtig...

Anoniem zei

O wat geweldig Ingrid. En ja haar patronen zijn droompjes voor ons quiltsters. Ik heb 2 show en tell's van jou mee mogen maken, maar dat je overvallen was, heb ik nooit ergens gelezen of gehoord. Afschuwelijk lijkt me dat. Ga lekker verder quilten . Groetjes Wilma

Unknown zei

Fantastisch en bedankt, juist op deze bijzondere dag voor mij, genoten van jouw quilts met daarbij de liefdevolle zinnen, die zoveel zeggen.

OmaSannie zei

Met wat tranen dit blogje gelezen en gelezen en gelezen en gelezen en.... gekeken..Beseffende dat ik al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang een zwak voor je heb. Het oude huis, tijdens de blogjes keek ik altijd heel goed naar de foto's want, ohhhhh wat zaten daar prachtige elementen in zoals die witte kast/nis, ik weet nog dat je daar dan van die leuke tafereeltjes in had. Ook weet ik nog dat je, vooral in de zomertijd, best veel (mee)kijkers had aan de voorkant van jouw huis, al die mensen die het Zuiderzeestadje bezochten en er achter kwamen dat SuperGoof daar woonde. En Bregje.. slik, en het verhaal daar achter...tranen... En jouw quilts, ik weet nog dat IK om was door jouw Dancing Dollys en dat hij hier nog ergens ligt te wachten om afgemaakt te worden. Al de quilts zijn prachtig, ze zijn heerlijk om te voelen (weet ik uit ervaring van de Stonefields) en een must om te zien! En dan nu, het derde huis verder na het huis op voorgaande foto's, zoveel stappen en quilts verder. Weer allemaal zo geweldig, trots op je lieverd!! Liefs mijxxx

Laura D zei

What a delight to see all of your truly amazing works of art! I just adore the picture of you seated in the arm chair quilting! It is wonderful to see a master at work! Thank so very much for sharing all that you do! Cheers, Laura

Grietje vanKempen zei

Och Ingrid, ik herken alles van de logjes die je ooit geschreven hebt.
Sommige heel verdrietig, maar ook veel herkenning met een lach.
En daar is Bregje weer......
Een heel ontroerend en prachtig logje is dit. Dag lieve schat ♡♡♡

Floor zei

Wat een prachtige quilts heb je toch gemaakt, en daar ook weer mensen mee blij gemaakt. Wat fijn dat lieve Bregje jou beschermde tegen slechte mannen.
Gelukkig heb je daar nu kleine teckelina voor, die ook vast haar mannetje (vrouwtje) staat. Maar we gaan er gewoon vanuit dat dit niet nodig zal zijn toch?
GRoetjes,
Floor

Trudy zei

het is gewoon jouw levensgeschiedenis in quilts!!

Joyce (QUILTDJOOJS) zei

En wat heb ik door de jaren heen GENOTEN van al je PRACHTIGE quilts je lieve, ontroerende, verdrietige, grappige, soms beetje scherp omdat je teleurgesteld werd, aandoenlijke maar altijd recht uit het hart geschreven logjes!! En natuurlijk AL die foto's!!!
Helaas ben ik al geruime tijd veel te weinig in quiltland... vaak mis ik het, denk met plezier aan het bloggen terug... misschien wordt het de hoogste tijd om weer eens terug te keren, ooit was jij mijn inspirator om te gaan bloggen, misschien dit logje mijn inspiratie om weer terug te keren...
Lieve Goof dank je wel voor ALLE logjes die je door de jaren heen hebt gemaakt en ik kijk uit naar de komende jaren. Dikke knuf XX Joyce

marion anderson zei

sluit ik mij helemaal bij aan lieverds....zo trots...liefs en geniet ervan ,xxx

Carin Wijnand zei

Wat een bijzonder blogspot. Veel herinneringen van jou, die ook herinneringen voor vele meelezers zijn geworden. Dierbaar! Dankjewel

Bernadette van gils zei

Oh wat leuk om al je Susan Smith quilts bij elkaar te zien. Door jouw blog over de sweet William ben ik die gaan maken. Mijn Rowdy ligt in de kast, ik ben er niet tevreden over maar wie weet begin ik ooit opnieuw.
Helaas kan ik niet naar Susan als ze hier is omdat ik dan nog aan her revalideren ben als goed is.
Maar je blog lezen kan ik dan wel hoor, die kan ik niet missen.
Groetjes
Bernadette

Magali@TheLittleWhiteHouse zei

All the quilts look wonderful and I loved that showing the quilts meant telling a little about you.