zondag 21 mei 2017

"Allemaal puzzelstukjes"


het verzinnen van een quilt,


lijkt vaak op het maken van een puzzel.



64 hartjes zijn geappliqueerd,


en hoe zal ik ze nu eens neer gaan leggen?
Puzzeldepuzzel,...


Af ent toe moet er een
(knuffel) flamingo worden gevangen.
Dat zorgt weer voor een frisse kijk op de hartjes.
:o)


Die gaat daar,
en die mag weer daar,...


Het is leuk om ze weer eens van dichtbij te zien.
Sommige zijn zo grappig, 
andere weer heel lief.
Er zitten veel lapjes bij van vriendinnetjes,
zo speciaal.
xx


En als het puzzeltje klopt,
dan mogen de hartjesblokjes aan mekaar.
Het 14e hartjesblok met 64 hartjes.

Tussenstand 896 gemaakte hartjes.

Sommigen,...
misschien ben jij dat wel,


vinden die hartjes erg slaapverwekkend.
Alweer die kleine dingen?
Goohoof,
 laat nu eens 'n keer iets anders zien.

Weet je wat?
Kom eens mee naar boven,
naar Goof op zolder.


Daar liggen op de grond alle Broderie Perse Voorproefjes.
Alle blokken bij mekaar,
samen met de hartjes,...

Het is een puzzel,
welke zal ik nu waar doen?
Puzzeldepuzzel,
ik weet het nog niet goed.

De middelste BeeeeePeeeeBlokken,
zitten al meer dan een half jaar aan mekaar vast.
Die gingen immers mee op naar de Goofse Broderie Perse Workshop.
De andere blokken,
die zijn er de afgelopen maanden bijgekomen.


De hele quilt is voor deze Goof nog een puzzeltje.
Ze weet helemaal niet wat voor blokken er nog gemaakt worden.
Ze weet ook helemaal niet hoe lang het nog gaat duren.

Ze weet wel,
dat ze een HELE GROTE BRODERIE PERSE QUILT wil hebben.
En die maakt ze zelf.
En als je alles zonder naaimachine doet,
dan heeft dat even tijd nodig.
maar dat geeft niets, 

Ons Pap zei altijd,
"Goed werk heeft tijd nodig".
En zo is het maar net.


Misschien voor jou enigszins slaapverwekkend?
;o)

Tot de volgende keer,
en wist je dat Supergoof Quilts ook op Instagram (klik) te vinden is?
Zonder verhaaltjes,
maar wel met foto's,
vaak meerdere keren op een dag.
Ja ook daar die hartjes,...
en ook de Broderie Perse Voorproefjes,...
Sorry.
Welnee,
geen sorry,
ik ben IMMERS HARTJESverslaafd.
:o)


Fijne zondag allemaal,
en

11 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Helemaal niet saai!!!
Heerlijk om het zo te zien groeien. Moet ik ook meer doen. Huppel van het een naar het andere...

Instragram zo snel en een leuke tegenhanger voor het blog...
Pppssstttt ben ook verslaafd! 😘

corrie zei

Mij maakt het niet uit hoor ik geniet van al die gezelligheid
Word er altijd heel blij van😊
Fijne zondag x

Floor zei

Nee hoor, niet slaapverwekkend die hartjes... wel verslavend, maar zo leuk!
Laat Gootje maar slapen, die droomt van kluifjes. Misschien eens een kluifjesquilt maken, speciaal voor haar?

OmaSannie zei

Zo is hij beter, zie je wel.... Zucht.. zo mooi xxxxxxxxxxxx liefs mij

Bernadette van gils zei

Slaapverwekkend die hartjes. Helemaal niet hoor. Laat ze maar vaak zien, ik kan er niet genoeg van krijgen. En je beepee blokken zijn ook zo mooi. Hoop ze ooit in het echt te mogen bewonderen.
En Margootje geniet er ook van zo te zien. Af en toe spelen en dan heerlijk uitrusten op een quilt. Geen veter leven dan zo'n hondenleven.
Groetjes
Bernadette

Hanne zei

I love all your blocks :-)

Coby Breitner zei

Zeker niet slaapverwekkend hoor, ik geniet van al die kleine hartjes te zien en dan in het geheel zo mooi bij mekaar. Wel een vraag, als je het blok van 64 hartjes aan elkaar hebt, quilt je dit dan ook meteen en hoe (patroon bedoel ik)? Groetjes Coby

Brouwertjes quilts en meer zei

Helemaal niet slaapverwekkend hoor Ingrid, ik geniet er telkens weer van het wordt prachtig. groetjes, van Wilma

Lijntje zei

Beste Ingrid,
Tijdens "de Supergoofdag" maakte ik een foto van alleen de hartjesblokken. Zo mooi en zacht zijn ze. Mijn kinderen vroegen meteen of ik ook zoiets voor hen zou kunnen maken. Hartjesmal ligt rustig te wachten tot later. Volgens mij zouden het zomaar twee quilts kunnen worden, toch? Ik blijf rustig je vorderingen volgen en ervan genieten. Liefs, Lijda

marion zei

Ik ehb nog een puzzeltje voor je :) :) Is er al een nieuwe datum voor de supergoofdag...

Deb zei

i just had the best time scrolling through your adventures here. I love your fabric choices and patterns are fabulous, Love how you are "inventing" a new quilt and the way you play with your fabrics. Your absolutely have the best taste and then that attic what a great place to play