vrijdag 5 mei 2017

"Blauw hou van jou"


Lapjes uitzoeken.
Welke zal ik doen?
Het dekbedovertrek helemaal achteraan?


De grote ruit links en rechts,
de Provençaalse in het midden,
of de toile daar achter?


De keuze is reuze,
maar de hoeveelheid niet.

Ik ga voor de toile,
genoeg meters daarvan,
alleen gaan die in de breedte,
en niet in de lengte.
En die lengte is nodig,
omdat ik er 'n achterkant voor in de kast wil maken.


Geeft niets die breedtemeters.

Leuk klusje om heel netjes een keer twee lappies op mekaar te leggen,
en te appliqueren,
heel zorgvuldig,
zodat de lieve kindertekeningen precies aan sluiten.

Dat blauw-wit zorgt ervoor,
dat het hele sfeertje roept om,...


Het RamenLappie.
Mocht je het nog niet in de gaten hebben,
we zijn bij Goof op zolder,...


stoel bij het raam,
RamenLappie erover heen voor het plaatje,...
En dan?


Aan de slag.
Achterkantje maken voor de kast.
Fijne 5 mei allemaal.

10 opmerkingen:

Brouwertjes quilts en meer zei

Heel mooi lappie, ik ben ook dol op blauw ik ben benieuwd naar het resultaat. Jij ook een fijne bevrijdingsdag groetjes van Wilma

Joanne zei

Leuk idee Ingrid!
Super gezellig zolder!
fijn weekend!
groetjes,
Joanne

OmaSannie zei

😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
Leuk leuk
Leuk leuk zo leuk ik hou er van xxxxx liefs mij

Donna~~ zei

Lovely blues.

marion anderson zei

oooh dat word zo leuk...liefs xxx

Coby Breitner zei

Wat een leuk idee met de toyle. Tja toyle daar heb ik wat mee, zelf de achterkant van mijn bed mee bekleed. En blauw daar heb ik momenteel ook wat mee, nog een week of 4 en 1e kleinkind komt eraan. Ben een blauwe hartenslinger aan het maken.
Fijn weekend Ingrid

Bernadette van gils zei

Wat een mooi plaatje zo. Die kast met blauwe achterkant is prachtig en je ramen lappenquilt past daar mooi bij. Je zolder wordt mooi met zulke lieve hoekjes.
Groetjes
Bernadette

Villa Zeezicht zei

MOOI!! En wat heerlijk om het daar op jouw zolder zo mooi te maken ;o) Have fun!!

Marijke zei

Wat een goed idee om deze wit/blauwe achtergrond in de kast te gaan maken!!!
Het matcht met de hemelsblauwe muur, het contrast wordt zachter en het blauwe servies springt er toch nog uit... O kan niet wachten tot het ingericht is... zie het al helemaal voor me...
Fijne dag,
groetjes van Marijke

Unknown zei

Zou graag deze bloc volgen. Wat een gezellige!!!
Daar word je vanzelf blij van. Groetjes Jenny Moers, Spanje.