dinsdag 30 mei 2017

"Echt niet"


Wat was het warm gisteren,
poehpoeh,...

Toch was het in de vroege uurtjes nog lekker koel,
en Goof maakte daar gebruik van,
om op zolder te zoeken tussen alle lapjens,
 naar broderie perse bloemen.


Ze had al snel wat gevonden,
maar laat dat nu een lapje enorme lap zijn,
die ze al jaren heeft,...
en,
 misschien ken je dat gevoel wel,
waar ze niet in knipt,
want dat vindt ze zo zonde,....


Je zou het toch echt wel kunnen doen Goof,
meters genoeg,...
Nee.
Ik ga er niet in knippen.

Het zou ook een mooi achterkantje kunnen zijn,


voor het Billings Boerinnetje.
(het patroon heet Mrs Billings en is van Karen Styles)

Het zal niet genoeg zijn,
want de Billings wordt immers enorm.
Ooit.

Maar dat geeft niet.
Een ruitjesrand er om heen om 'm passend te maken,
is helemaal niet verkeerd.


Nee,
hier wordt niet in geknipt.
Echt niet.
...

Fijne dag allemaal,
en

11 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Wat een mooie lapjes en is inderdaad zonde om in te knippen 😀
En kleurt ook mooi bij je Billings Boerinnetje dus je hebt groot gelijk : niet in knippen
Ondanks de hitte zijn hier gisteren toch wat hartjes gemaakt want de komend weken wordt er niets gedaan en ik wil niet straks achterlopen maar verder vooruit kunnen. Letterlijk en figuurlijk
Gelukkig is het buiten hier een stuk afgekoeld en is het weer een leefbare temperatuur.
Fijne dag en groetjes
Bernadette

Rita zei

Ik zou ook niet zo gauw knippen in zo'n mooie grote lap die misschien als achterkant kan. Maar je hebt vast nog wel andere mooie lapjes die je voor Broderie kunt gebruiken;))).
Fijne dag het is hier inmiddels weer afgekoeld dus ik ga me met de nieuwe rollen stof bezig houden.
Groetjes,
Rita

Marjolein den Boer zei

Oh, erg herkenbaar! Heb ook een plekje in mijn stash voor 'bijzondere lapjes'. Die bleven als een soort magneet aan mijn handen kleven toen ik ze in een winkel tegenkwam, en wachten heel geduldig op die ene perfecte bestemming. Dus daar wordt ook niet 'zomaar' in geknipt. Als achterkantje voor je Billings Boerinnetje lijkt me een hele mooie 'forever home' voor je lap :-)

betty prins zei

Prachtige lap voor je achterkantje, staat er fantastisch bij

susan hemann zei

lovely piece of fabric, and I think your quilt is wonderful!

Brouwertjes quilts en meer zei

Ja, ik kan mij voorstellen dat je niet in zo'n mooie lap knip ik vindt het ook altijd heel eng. Succes verder, groetjes, Wilma

Annemieke zei

Oehhh ja die lap past wel erg mooi bij je 'Boerinnetje'!
Groetjes
Annemieke

Wilma zei

Heel mooie boerinnetjeslap!

Annelies zei

Gewoon knippen !

Annelies zei

Gewoon knippen !

BezigeBijMirjam zei

Ik zou zeggen, goed dat je er niet in geknipt hebt, want wat past die lap mooi bij jouw boerinnetje!