maandag 7 augustus 2017

"Geluk"


Geluk is,...
als je een wandelingetje maakt met je teckeltje,
helemaal de stadsbrug met de gouden wielen over,
en ziet,
hoe die kleine teckelina,


een duik neemt in het gras,
om,
 dan ergens een fijn plekje te vinden,
en te veranderen in,


 'n Plasgootje,...

Je ziet haar haast niet zitten.
Gras,
wat een beetje gegroeid is,
is voor haar al snel een 'jungle',..

Dan komt er als vanzelf,
een glimlachje van mijn kant.
En dat is geluk,...


Geluk is ook,
dat


er
20 
hartjesblokken zijn gemaakt,


dat 
zijn



1280 
hartjes.

Die hartjes konden zoveel worden,
omdat het prettig was om 'n ogenschijnlijk
eenvoudig quiltwerkje


 onder handen te hebben,
terwijl er in het koppie,
allerlei dingetjes bedacht werden,....
Wat dan Goof?

Nou,
helemaal precies,
dat,
kan ik je nog niet zeggen.

Maar als je ooit een workshop van Quilt Juffie Goof hebt gehad,
dan is het vast ter sprake gekomen,
dat kwam door al die verhaaltjes 
die ik altijd vertel tijdens 'n workshop.

Nee,
je hoeft niet te gaan raden,
het is echt geen boek en ook geen winkel.

Het is gewoon iets voor de nieuwe workshop bij Goof op zolder.

Doordat de afgelopen maanden,
de handen hartjes maakten,
en het koppie dacht en dacht,
kon er 'zomaar' als vanzelf
de afgelopen dagen,
heel veel Goofse quiltblokken getekend worden.
Het zijn er * 36* geworden.

Hoe en wat en ook wanneer,
dat vertel ik vanzelf wel een keer,
de komende weken.


Voor nu,
heb ik een heel gelukkig gevoel.
Dat het allemaal op papier staat.
Echt GELUK.
:o)

Fijne maandagavond allemaal,
en,


19 opmerkingen:

OmaSannie zei

Zo trots op jou!!! liefs mij xxxx

Marja zei

Spannend hoor!


Groet,

Floor zei

Fijn al dat geluk in jouw hart en hoofd. Door het lezen van jouw blog voel ik dat geluk ook, heerlijk toch?
Als ik kijk naar Gootje al die prachtige kleine hartjes voel ik ook geluk.
Als ik kijk naar die prachtige lamp op jouw zolder..... weer geluk.
Leuk dat je mooie plannen hebt uitgedacht.
Lieve groetjes,
Floor

Bernadette van gils zei

Oh wat maak je het toch spannend.
En wat een leuk gezicht, jouw plasgootje in het hoge gras.
Je hartjes stralen alle liefde uit die jij hebt voor het quilten, gewoon geweldig!!!!
Geniet nog maar lekker van de voorpret en ik ben reuzenieuwsgierig wat er op papier staat
Groetjes
Bernadette

Bernadette van gils zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Grietje vanKempen zei

Nou, lieve Ingrid, ik ben knetternieuwsgierig!!!!!!
Wacht je niet te lang met je geheim?
Liefs van mij ♡♡

Evelyne zei

Op wat spannend! Het wordt vast weer heel mooi! Wat geweldig om te zien al die hartjes! Hier ook zo'n guitig klein hondje wat rollebolt in het gras, ja dat zijn echte geluksmomentjes!! Lieve groetjes , Eef

Unknown zei

Super trots kun je en mag je zijn op jezelf.En dat je buiten het quiltwerk ook nog een dierenvriend bent is meer dan geweldig. Hoop oprecht dat ook ik een keer een workshop op Goofs zolder mag volgen.

Joanne zei

Super!
Like what you do, do what you like!

Marjolein den Boer zei

Doe ik even mee met je geluksgevoel, wat een heerlijk moment om van alles op papier te hebben. Ik kijk er naar uit om verder te kunnen lezen over je plannen!

Ineke Original zei

Goed zo Ingrid. JE dromen gaan uitkomen!

Heleni zei

Haha ik moet lachen om Margootje, je ziet haar niet meer in dat hoge gras. Prachtig.
Jouw geluksgevoel kan ik me voorstellen. Geniet lekker van al je plannetjes.

Annelies zei

Geluk zoeken in alle momenten. Heel belangrijk. Ik geniet van je hartjes !

marion zei

geluk voor jou maar ook geluk voor ons dat je het wil delen

Brouwertjes quilts en meer zei

Wat heerlijk toch om je gedachten zo lekker te laten gaan tijdens het quilten en wandelen met Gootje. Precies de bezigheid die ik ook graag doe. Ik ben erg benieuwd naar jouw plannen! groetjes van Wilma

Quilting Moesje zei

Veel ( meer) gelukgewenst( met je geluks plannetjes :o))!

Nifty Quilts zei

So beautiful! So many hearts! I love all of your work, and am happy you are still posting on the blog. I've stopped looking at IG for now. It fills my brain with too many images. See you in bogland!

Lijntje zei

Herken in je verhaal een kwaliteit van de verhalenverteller: de spanning rustig aan steeds verder opbouwen. Geweldig, succes met je plannen Ingrid. En prachtig al die ❤️❤️
Liefs, Lijda

BezigeBijMirjam zei

Wie wordt er nu niet nieuwsgierig?