vrijdag 15 september 2017

"Quilt-as-you-go-weer"


Wat een regen hadden we gisteren,
jeetje mineetje,
met moeite kreeg ik teckelina Margootje naar buiten.
Ik vond er zelf ook niets aan,
maar ja,
soms moet je,..


En als we dan weer thuis waren,
goed afdrogen,
en hup naar boven,
naar de zolder.


Zolder???
Zeg Goofje, merkte mijn lieve schat op.
Dat is geen zolder meer,
je hebt er een quilthuiskamer van gemaakt.
Ja eigenlijk wel,...


Dus hup naar boven,
waar de regen gezellig tikt op het dak,
en verder met de broderie perse.


Ik heb eindelijk een besluit genomen over wiewaarmag,
en ook het allereerste hartjesblok mag erbij.
Gewoon omdat het zo'n lief blok is.

En wat doet Gootje ondertussen?


Zij ligt onder de tafel op het kleed van oma Joke.
Daar ligt ze heel graag.
En als ze iets wil,...
dan voel ik ineens een teckelpootje op m'n voet,...


Ondertussen zit de eerste rij aan mekaar vast.
Het gaat zo snel omdat alle blokken al doorgequilt zijn,
dit is de quilt-as-you-go techniek.
Het lijkt vandaag qua weer,
nu ik dit schrijf,
 een beetje op dat van gisteren.

Jeetje mineetje,
dat is quiltweer,...
;o)


Fijne vrijdag vandaag,
en,

13 opmerkingen:

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat fijn dat je zo geniet van je "zolder".
Moest wel even aan de overstroming in je vorige huis denken...daar had je de afgelopen dagen vast niet droog gezeten.
Wat heerlijk dan, zo'n gezellig huis, waar je zelfs van het getik van de regen kan genieten.
Al lijkt het nu of de zon probeert, tussen de wolken door te piepen...
Quilt ze!!

Annelein zei

Lekker genieten in je quilthuiskamer... op zolder...

Bernadette van gils zei

Wat een heerlijk verhaaltje weer en het is inderdaad geweldig quiltweer.
En wat fijn dat je eruit bent hoe je broderie perse gaat worden.
Ik kan niet wachten om een keer een kijkje te mogen nemen op jouw mooie quiltzolder, wat ziet er dat gezellig uit.
Groetjes
Bernadette

Anoniem zei

Hahaha, wat ligt je bril daar leuk ;-)))
Lian

marijna zei

Wat heerlijk toch je quiltkamer/zolder. En met dit weer een heerlijk plekje om te zijn.

Zininquilten zei

Goof, je hebt gewoon je eigen Quiltatelier......niks geen zolder, Quiltatelier.

Maria zei

Goof, de hartjesmal is toch voor 2 maten hartjes? Welke heb jij gebruikt op bovenstaandequilt? En de maat 4 kantjes?

Bijv. dank!

Wilma Kuin zei

Mooi quiltwerk!!

Quiltminizusje zei

Wat heerlijk toch, zo is. Het niet erg dat herfstweer, geniet er maar lekker van.
Groet Christine

BezigeBijMirjam zei

Jouw lief heeft waarschijnlijk wel gelijk als ik iedere keer weer een paar foto's van jouw domein zie. Quiltkamer of Quiltatelier is misschien wel een betere benaming.
Oh Ingrid, die foto van jouw bril op het poezenstofje. Zo schattig! Fijne avond verder.

Marianne zei

Oh heerlijk Ingrid! Wat schattig je hartjes. Ik heb ze in het echie gezien, de grootte, nou respect hoor..... pffff
Ik kom volgende x ws met tante mee voor een workshopje.
Groetjes,
Marianne

Anoniem zei

Lees net op Facebook van je gehavende vinger ,erg lastig als je wat wil doen.
Succes met quitlzolder .

Gr Femke.

Supergoof zei

Hoi Maria, de hartjesmal is voor 1 maat hartjes. Precies zoals in de gebruiksaanwijzing beschreven staat, en dat is de binnenste rand van de mal. Het kleine hartje dat ik in de beepee quilt gebruik is ook die zelfde maat. En de vierkantjes zijn net groot genoeg voor dat kleine hartje. :o)