vrijdag 17 november 2017

O ZO.


Even een berichtje voor een ieder die Kopietjes maakt,
van mijn ontwerpen,
voor je beste vriendin,
en haar beste vriendin,
voor de hele vriendenclub.
Voor de buurvrouw,
voor weet ik wie.

Ik heb zo'n hekel aan jullie.
O ZO.

En voor de Lieve Schatten, 
die wel sparen voor een patroon,
die me mailen en zeggen,
zo te genieten van de nieuwe blokken,
van de verhaaltjes die erbij horen.
Gaan voor de hele BOM,
alle vertrouwen in mij hebben,
dat het leuk zal zijn.
Er zelf heel blij van worden.
En ik ook,
want wat heb ik al lieve tekkeltjes voorbij zien komen,
via de mail, Facebook, Instagram,
en bij Goof op Zolder.

Dankjulliewel,
HOUVANJULLIE.

24 opmerkingen:

Anoniem zei

zo Hallo, wat een begin van je blog!
Crisis zeg, tis nog al wat, een hekel........
groet M

Joanne zei

Hoi Ingrid,
Well written! Maybe people will realise what they're doing wrong!
Designers design! They should appreciate how much effort is involved!
and support the artist!

fijn weekend!
groetjes,
Joanne

corrie zei

Ach lieve Ingrid toch niet weer
Ik snap die personen niet ze moeten toch weten hoeveel werk en liefde je er in stopt
Dit maakt mij ook erg boos en verdrietig de patiëntjes zijn heel betaalbaar ook voor de kleine portemonnee en voor jou inkomsten waar voor je hard werkt hoop dat ze hier gauw mee ophouden
Mensjes gewoon het patroon kopen denk er is over na jullie werken toch ook niet voor niks
En voor jou een dikke knuff

marion anderson zei

Liefs...mariontje xxx

corrie zei

Moet patroontjes zijn rare telefoon🤣

Bernadette van gils zei

Dankjewel. Ik ven het helemaal met je eens. JIJ steekt er een hoop tijd en energie in, JIJ BENT HELEMAAL NIET DUUR MET JE PATRONEN dus waarom zou je dan kopieren. Als je geld hebt voor stofjes kan die paar euro per maand voor een patroon of eenmalig voor een malletje met wegbeschrijving er ook wel vanaf.
En ja, ik spaar soms voor grotere uitgaven als om perse iets wil. Vraag dan voor verjaardag geld ipv kadootjes en leg dat opzij tot ik genoeg heb.
Dus ik zou zeggen INGRID GA ZO DOOR met mensen blij maken
Dikke knuffel en tot over 21 dagen. (Zo lang nog??)
Bernadette

OmaSannie zei

Heel terecht vind ik persoonlijk. Ingrid ontwerpt deze patronen en dit is zogezegd haar inkomen, naast dat het haar liefde en hobby is. Als iedereen maar gewoon een kopie maakt en doorgeeft dan is het voor haar ook niet meer leuk en dan snap ik , en eigenlijk vind ik het super stoer van haar dat ze dit zo schrijft, dat je een hekel aan deze mensen krijgt. Het is gewoon heel eerlijk, ben trots op je xx liefs mij

Brouwertjes quilts en meer zei

Helemaal mee eens Ingrid, laat het ze maar voelen. Ze halen jou het brood uit de mond terwijl je er zo hard voor werkt

Trends-vouwgordijnen zei

Zoooooooooo triest van die mensen.😭😭

quiltlodge gerda zei

En zo is dat!

Ingrid zei

Ik reageer niet vaak op je berichtjes maar hier kan ik me zo in vinden!! Zelf ook een patroon geschreven en vernam afgelopen week dat er iemand anders les ging geven met mijn patroon...zo triest.. jij succes.met jou patronen en je werk !!!

Mieke van Minnen-Kanis zei

Ingrid, reageer bijna nooit, maar schrik heel erg van je reactie.
Begrijp heel goed dat je er enorm van baalt, maar een hekel hebben aan is zo ontzettend hard....
Vind ik eerlijk gezegd niet zo heel erg bij je lieve patroontjes passen.

Supergoof zei

Hoi Mieke, en die lieve patroontjes verdienen het om beschermd te worden. Groetjes van Ingrid.

IngeS zei

Hoi Ingrid,
Ik ben het helemaaal met je reactie eens. Dit moet ongelooflijk frusterend zijn. Maar er zijn helaas nu eenmaal mensen die alles willen en het niets kan schelen dat het jouw brood is wat ze uit je mond stoten. En ja die lieve patroontjes verdienen het om beschermd te worden, je hoeft niet alles goed te vinden wat mensen doen, ook niet bij het quilten.
Veel liefs,
Inge

Joke zei

Anoniem nog wel👍

not so zen -quilts in Paris zei

"DAPPERE" Anoniem: Weetje wel hoeveel werk achter het maken van een patroon zit va naf het idee tot het in een envelop stoppen en versturen??? Hoeveel energie en twijfelmomenten?? Goof is net als wij allemaal: ze eet drie keer per dag en moest een hoop geld investeren voordat haar project op poten stond.

wilma oud zei

Ik vrees, lieve Ingrid, dat dit altijd zal blijven bestaan. Ik was nog hartstikke groen in het quiltwereldje en dan kom je op een BEE en weet van niets en dan bieden ze je kopieën aan. En ja, dan neem je het aan. Nu, velen jaren later en wijzer, weet ik wat voor werk zo'n patroon kost voor de ontwerpers en ik ben reëel en zie hier reacties van mensen,waarvan ik weet dat ze ook kopiëren, maar nu schijnheilig doen. Ook ik heb mee gedaan aan kopiëren. (de laatste jaren niet meer, want we hebben jullie ontwerpers en winkels hard nodig.) Het spijt me. Ik hoop dat jouw boodschap goed is aangekomen. Lieve groet Wilma

Henny zei

"Een hekel aan" dan zei/zeg ik tegen mijn kinderen, je vind iemand minder leuk! Maar als mensen je goedheid beschamend wordt je op je ziel getrapt. Het vertrouwen raak weg en de zin om verder te gaan remt je. Mijn man roept jij bent veel te goed voor deze wereld en je kunt deze hardheid niet aan. Idd ook jouw verhaal raakt me, dikke knuffel. Toitoi, Henny

Grietje vanKempen zei

Alweer!! Wat is dit toch jammer en zo verdrietig, als ze van je afpakken wat je broodwinning is.
Goed dat je dit aan de kaak stelt Ingrid, bravo!!
Ik vind je een kanjer en ga alsjeblieft zo door met je prachtige patronen, je mallen en je lessen!
Dikke knuffel ♡

erika zei

Getverderrie, wat een cynisme, ontzettend kinderachtig. Flink hoor

Hillbilly zei

zo oneerlijk als je dit doet van zo'n lieve dappere dodo die een weg heeft gevonden om weer brood op de plank te krijgen...ik snap niet hoe jullie dan nog kunnen genieten van zo'n patroon en met plezier een steekje zetten....lees hier dan ook maar niet meer,want dat verdien je echt niet !

Lianne van der Lint zei

Anoniem was wèl snel met reageren zeg........ Voelde zich waarschijnlijk aangesproken.
Maar nu hoor je hem/haar niet meer. Dat zegt waarschijnlijk genoeg.

Marjolein den Boer zei

Lieve Ingrid, ik voel 'm uit je hart en ga graag naast je staan. Erg jammer dat dit met je patronen gebeurt. Ik hoop dat het je niet ontmoedigt en je creaties op blijft tekenen xxx

Erna zei

Hallo Ingrid, vandaag kwam ik je naam weer tegen en dacht'oja Supergoof van die prachtige quilts en mooie patronen'
Ik zag dat er een facebookgroep was en daar ben ik gelukkig toegelaten.
Wat een moois daar!
Het quiltgevoel gaat weer kriebelen.
Nu zag ik dat er een Margootje-BOM gestart is al even.
Is dat nog met terugwerkende kracht te verkrijgen/kopen bedoel ik dan natuurlijk?