woensdag 13 december 2017

"Deel 4 van de margootje BOM is uit"


Jippie,
 daar gaan we weer,...
het 4e deel van de Supergoof bom,
"Plaatjes & Praatjes van Margootje" is uit.

In blokje 10,
is Goof aan het breien, 
en Margootje?


Die helpt natuurlijk mee,
zij mag de knotjes wol uit kiezen,...
;o)


Het 11e blok heeft alles te maken met de Kerstdagen.
Het is al bijna zo ver.
En wat is Margootje nu toch aan het doen?

Dat lees je in het verhaaltje dat bij het patroon hoort,...

En blok 12?
Het allerlaatste blok van 2017?


Daar is Margootje lekker aan het sleeën,
met de sneeuwpop natuurlijk.
:o)

Bij de deelnemers van de Margootje bom,
is deel 4,
 deze week in de brievenbus te vinden.

Hoe bevalt het nou voor mij, zo'n eerste zelf bedachte bom?

Nou,...
het is heel wat,
en ik leer er heel veel van.

Want het is niet alleen het ontwerpen en maken van de blokken,
 maar ook het contact met de drukker, 
zo spannend om zo'n doos vol nieuwe patronen open te maken en voor het eerst vast te houden, 
de hele administratie, 
de verzending en weetikallemaalnogmeer.

Het zijn ook de leuke lieve enthousiaste mailtjes,
van quilters die de bom volgen en de Margootje verhaaltjes voorlezen aan kinderen,...

Oma,...wil jij nog een keertje voorlezen van Margootje?

Of,
Oma is het nieuwe patroon er al? 
Ik ben zo benieuwd.

Dat vind ik zo gaaf,
en de mailtjes ontroeren me.


Wat ook bijzonder is,
dat zijn de verzoekjes vanuit het buitenland.

Want wie doen er op dit moment mee?

Behalve Nederlandse quilters vanuit alle provinciën zijn er
Belgische
Franse en Duitse quilters.
Oostenrijk heeft zich ook aangemeld,...
Er komen verzoekjes vanuit Amerika en Zuid-Afrika,...

Kan ik meedoen?
Natuurlijk kun je meedoen.
Maar besef wel dat het patroon in het Nederlands is.
Met mooie foto's, een werktekening op het juiste formaat, een Nederlands verhaaltje, 
en patroonbeschrijving.
Voor alle info zie de 'tabjes' hierboven,
met ook de patronen 1, 2 en 3,
en m'n emailadres.

Deel 4 is iets eerder verschenen,
dit vanwege de decemberdrukte.
Het leek mij niet zo leuk als de deelnemers,
pas na de Kerst het patroon zouden ontvangen.
;o)

Ik ga weer verder met de nieuwe blokken,
en o ja,
dit moest ik nog zeggen,
van een lieve Teckelina,


heel veel pootjes van Margootje,
en,


6 opmerkingen:

Emmy zei

heel leuk weer deze heerlijk zo vroeg
zo voor de feestdagen
geniet er zo van
heel veel dank en heel erg fijne dagen
lieve groet Emmy

Bernadette van gils zei

Wat heerlijk voor je dat Margootje zo goed ontvangen wordt in binnen- en buitenland.
En wat zijn ze weer leuk de blokken van deze maand.
Ik zie jullie al lopen door de sneeuw, jij de slee trekken en Margootje er boven op gehuld in een lekker warm dekentje 😀😀
Ik wens jullie hele fijne dagen en een bijzonder, fantastisch 2018
Groetjes
Bernadette

Grietje vanKempen zei

Wat heerlijk dat je zo'n succes hebt met je Margootje-Bom.
Dit heb je zo verdiend.....ik gun het je zo!!
Liefs van mij ♡♡♡

OmaSannie zei

Die kerstboom springt er wel helemaal uit hoor, geweldig! Liefs mijxxx

Floor zei

Wat leuk Ingrid, dat je leuke Margootje-quilt straks wereld beroemd is!
Margootje je krijgt een dikke knuffel van Jody en van mij natuurlijk.
Zonder jou had er nooit een quilt kunnen komen moet je maar denken.
Groetjes,
Floor

Curls & Co zei

Blok 10 is echt geweldig. Mooie kleuren heb je gekozen.

Groetjes Renée