maandag 19 februari 2018

"En op zaterdag,..."


Zie je daar de Nieuwe Toren?
Je bent bijna bij Goof op zolder.
Nog even de Stadsbrug met de gouden wielen oversteken.

Een paar trappen op,...
en dan?


Kom je op een gezellige zolder,
waar het al heerlijk ruikt naar vers gezette koffie,
en de nog warme appeltaartjes van Lalaloes.


Je hoeft de hele dag niet meer van die zolder af.
Je vertoeft in een ruimte,
waar zo heb ik gehoord,
een ieder wel een tijdje zou willen logeren,...
De stoel waar je op zit,
is een kappersstoel.
Er wordt niet geknipt in haren,
wel in lapjes,
en het leuke van de stoel is,
dat hij rond draait,....
En je mag van mij zoveel ronddraaien als je zelf wilt.
Zo kun je alles goed bekijken.


Zaterdag was er een broderie perse workshop.
En de quilters kwamen echt overal vandaan,


letterlijk uit alle windstreken, 
zelfs uit Belgiƫ.


Gewoon 'even' met de auto op en neer.
GEWELDIG.
:o)

Quilt Juffie Goof vertelde weer alles wat ze wist over broderie perse.
Ze liet quilts zien,
en begeleide haar cursisten stap voor stap door de hele Supergoofse broderie perse werkwijze.
Met als nazorg voor thuis,...


de Supergoof handleidingen.

De catering van Manlief was wederom heerlijk,
en Margootje,
mijn collega,
had het deze keer ook goed voor mekaar,


zie je haar liggen?
:o)

Deze Goof heeft inmiddels vernomen,
dat er weer een verslaving bij is gekomen,....
Zo leuk om te horen.

broderie perse krans van marga

Ik kan jullie niet veel kransen laten zien,
want ik ben helemaal vergeten om foto's te maken.

broderie perse krans van wilma

Maar ik denk dat er nog via de mail binnen komen vliegen,
en dan zien jullie ze ook.
Beloofd.
broderie perse krans van anne

Het was een hele fijne gezellige dag.

Wat ik nu ga doen?
Ik ga weer eens wat hartjes doorquilten,


aan mijn Broderie Perse Voorproefjes.

Fijne maandag allemaal,
en,

12 opmerkingen:

Marja zei

Dat zal voor iedereen weer een heerlijke dag geweest zijn!

Groet,

OmaSannie zei

Zoooooo dat ziet er weer enorm gezellig uit!! Prachtige blokken hoor! liefs mij xxx

Bernadette van gils zei

Ziet er erg gezellig uit en Margootje ligt er weer heerlijk bij.
Zal blij zijn als zaterdag is want dan mag ik weer op zolder bij Goof en Gootje JOEPIE
Groetjes
Bernadette

Lida zei

Heb er best zin in, misschien in de zomer. Maar eerst hier wat ufo's wegwerken. Groetjes
Lida

BezigeBijMirjam zei

Ik proef hier weer de gezelligheid. Mooie resultaten weer!šŸ¤—

Phyllis zei

Wat zullen die dames het heerlijk gehad hebben en wat een enig verslag, ook vanaf hier, voor het scherm van een laptop echt even genieten :-)

Annelies zei

Dat ziet er weer erg gezellig uit !

wilma oud zei

Ik zit hier lachend achter mijn laptop. Ten eerste om je humorvolle verslag en ook zo'n prachtige foto's als jij maakt. Ook een compliment waard. Ja, het is (achter de laptop) , alsof ik zo weer binnenstap. Voor Anne en mij was het een onvergetelijke dag. Gewoon alles. Ook de rust van jouw lesgeven. Ik heb er veel bijgeleerd. En er .......inderdaad een verslaving bij. We gaan zeker nog een keer terugkomen. Nogmaals veel dank! Lieve groet van Wilma

Brouwertjes quilts en meer zei

Wat gezellig allemaal , na 1 april krijg ik meer tijd en hoop dan ook gauw zo'n gezellige zolder dag bij je te boeken. Lieve groetjes van Wilma

Anne Geivaerts zei

Ik zit hier nog steeds met een 'big smile' na te genieten.Het was op elk gebied een dag met een gouden randje. En zoals Wilma reeds zei...wij komen zeker terug!!! Liefs (ook voor Margootje) van Anne xx

marion anderson zei

wat een geweldig leuk blogje meis, en wat heb je weer veel quiltmeisjes blij gemaakt....knufje voor hans en jou...en gootje....liefs xxx

Grietje vanKempen zei

Nog vijf nachtjes slapen.........:-)