dinsdag 30 september 2014

'LEUK, leuk, leuk, en er komt nog meer,....'


Afgelopen zaterdag was het zo ver, 
vanuit alle hoekjes van ons mooie,
en die dag ook mistige,
 Nederland,
 kwamen de quilters tevoorschijn.
Veenendaal, Lisse, Tiel om maar eens iets te noemen.
En dat allemaal, om op een leuke eenvoudige manier te leren 'Ramen Lappen'.
Een titel die voor veel hilariteit zorgt bij het thuisfront,
dat snap je wel,...
er worden heel veel grapjes over gemaakt.
Geweldig LEUK.
;o)

Dorry had van strookjes,
 lieve rolletjes gemaakt zodat er mooie raampjes gelapt konden worden.
En het doosje had ook voor mij,
een hoog 'o-die-wil-ik-ook-graag' gehalte,...
Een quilter heeft een heel zwaar leven,....
;o)

Bij deze cursus hebben we altijd 2 groepen quilters,...


Voor in de winkel zitten de 'Workshopmeisjes'.
Hoi Dames.
Leuk jullie weer te zien.

En als je door de gang loopt,
kom je terecht bij,


de Keukenmeisjes.

Het ziet er op de foto een beetje gevaarlijk uit,
maar Henny, de hele LIEVE Schat,
heeft een lange draad in haar naald,
en dat ziet er dan heftig uit op de foto.
;o)

De Keukenmeisjes hebben het zwaar, 
want in de keuken ruikt het heerlijk.
Dorry is namelijk een geweldige keukenprinces.
 Zij tovert van alles tevoorschijn uit haar potten, pannen en oven.


en daar verwent ze ons dan mee.


Deze pompoensoep, is mijn lievelingssoep.
Lekker pittig maar ook weer niet te.
Met allerlei specerijen,
onder andere kaneel,
HEERLIJK,
een aanrader.

Voor mij als,
Quilt Juffie GOOF,
is het ook elke keer weer zo leuk om te zien wat de quilters bij zich hebben.
Allerlei mooie en handige, bakjes, tasjes, mapjes, en speldenkussens liggen op tafel.
En dan valt Quilt Juffie Goof, 
voor zo'n simpel Hollands blikje.


Geinig hè,...

Quilt Juffie Goof loopt zelf de hele tijd van de Keukenmeisjes naar de Workshopmeisjes en weer terug.
Ze wil graag dat iedereen, het ramen lappen onder de knie krijgt, en
met een goed & voldaan gevoel naar huis gaat.

Van Henny kreeg ik deze foto,...


Quilt Juffie Goof in aktie met het showen van 'haar lappie' aan het begin van de workshop,
zodat iedereen ziet,
wat je kunt doen als je je het Ramen Lappen meester hebt gemaakt.

Want zo'n LAP,


dat heeft wel wat.
Daar word je fanatiek van,
dat WIL JE OOK KUNNEN.
En dan is het geinig om op Facebook te lezen,
dat er op de terugreis,
ook in de trein,
 ramen gelapt worden.
Zwaaaaaaaaaai naar Ella.
;o)

Het was een heerlijke dag.
Quilt Juffie Goof geniet zelf van het 'les geven'.
Staat er deze week nog iets op het programma?
Ja zeker.
De applicatie cursus op donderdag.
Wat we gaan maken?



Een  vrolijke Konijnenfamilie,
wederom een © supergoof-quilts patroontje.

Zo,
jullie zijn weer helemaal op de hoogte.
En voor mij is het de hoogste tijd,
om m'n huis op te ruimen.
Het is me hier een zooi, 
de wasmachine draait gelukkig al.

Fijne dinsdag allemaal,

14 opmerkingen:

Sieneke zei

Oohh is weer en heerlijk blogje ..
Met kopje thee on de hand ga ik nog ff nagenieten en denken oeiiiiii ramen lappen toch en leuk idee ..na de hoedjes quilt hihihi... fijne dag nog

Marjolein den Boer zei

Gezellig hoor! en wat ziet de konijnenfamilie er leuk uit :-)
Fijne dag!

antique quilter zei

always love to see what your students are working on , beautiful quilt she made and the rabbit family block is cute!
Kathie

Marguerite zei

Weer zo'n heerlijk blogje. Met een hoog dat wil ik ook gehalte. Maar we kunnen niet alles, helaas.
En nu laat je ook nog zo'n leuke konijnen familie zien.
Het leven is echt wel zwaar hoor! Helemaal met internet en facebook....
Groetjes Marguerite

Rita zei

Wat ziet dat er allemaal gezellig uit en oh dat applicatieblokje wat mooi, ga je die patronen ook verkopen ? Fijne dag. Gr. Rita

Anoniem zei

Wat heerlijk weer een verhaaltje van je te lezen en de foto's te bekijken. Ik heb bijna het gevoel erbij geweest te zijn. Liefs Bep.

Floor zei

Ziet er reuze gezellig uit.
Leuk ook die konijnenfamilie, ben gek op konijnen...
Wel zo fijn dat de dames op de terugweg in de trein de ramen gelapt hebben, kan ik vrijdag als ik op weg ga met de trein lekker door de schone ruiten naar buiten kijken :-)

La-Isa zei

Wat een ramenlapfestijn! Heerlijke soep ook, kan m hier bijna ruiken..... Ja, internetgeuren blijven lang hangen :-)
En wat een leuke konijnenfamile! Is daar een patroon van, of zal ik zelf maar wat freubelen. Wat denk je, Goof? Ga maar lekker door met ramenlaples en meer en groetjes aan Dorry! Lfs

Ell@ zei

Oh juffie Goof
ik geloof.....
dat ik helemaal verslingerd ben.....
Wat was het een superdaggie!

Ineke Original zei

Heerlijk mens!

Deb @ Frugal Little Bungalow zei

Oh if I lived there I'd want to be a kitchen girl! :)

Rian zei

o, wat lijkt het me gezellig om een keer aan te schuiven, maar dan moet het in mijn agenda en hoofd een beetje rustiger zijn, dan kan ik er nog meer van genieten.... tot die tijd genieten van je verhaaltjes.

Bernadette van gils zei

ik was zaterdag kort getuige van de gezelligheid want had stofjes nodig. Het zag er reuze leuk uit al die ramenlappende dames.
Geïnspireerd door al die ramenlappers heb ik mijn raampjes ook weer eens te voorschijn gehaald en ze mogen dit weekend mee
Wat een lieve konijntjes heb je daar gemaakt Ingrid, veel plezier bij de appliqatieles en hopelijk maakt Dorry weer van die heerlijke pompoensoep voor je.
groetjes
Bernadette

Kath zei

yes I want to a kiitchen girl but if I forget my glasses, can I just eat? :-)