maandag 9 juli 2012

"M'n Singertje & ik"


Hier eindelijk weer eens 'n teken van leven van m'n kleine Singer Featherweight naaimachientje.

 Er komen nogal wat verontruste mailtjes binnen.
Heeft zo'n machientje het wel fijn bij 'n quiltster die immers al haar quilts met de hand maakt, is de dringende vraag?
En wordt het Singertje wel goed verzorgd?
Wil Goof haar misschien liever kwijt?
Want ze doet er zo te zien helemaal NIETS mee.

 
Wel, daar kan ik kort over zijn.
 Enigszins schoorvoetend moet ik bekennen dat ik er inderdaad nog helemaal niets mee gedaan heb.
Sinds die eerste les (klik) van mevrouw Zipje en Zopje, weet je nog?

Het 'smoesje' is,
dat deze Goof door haar dwarsliggend knietje niet zo goed uit de voeten kan,
en daardoor terugvalt op alles wat makkelijk & vertrouwd is.

Natuurlijk wordt het Singertje goed verzorgd.
Wat dacht je wat?
Regelmatig mag het kleine ding uit 't koffertje, om een luchtje te scheppen. Dan wordt het in één adem door van alle kanten bewonderd.
Die bewonderende blikken is zo'n Singertje al jaren gewend.
 Complimentjes, daar houdt het van.
Of deze Goof haar kwijt wil, is de vraag?
NEE.
O ZO.

Maar als je op zoek bent naar zo'n Singertje, dan kan ik je meneer André (klik) van harte aanbevelen.

Deze Goof heeft het Singertje gewoon in Nederland bij hem kunnen kopen. Het is keurig en zorgvuldig per post gearriveerd, en al mijn vragen worden via de mail beantwoord.
Het Singertje is ook nogeens picobello nagekeken.
Daar houdt zo'n naaimachientje van,
en deze Goof ook.

Wat is nu de bedoeling deze zomer?

Dat deze Goof weer goed uit de voeten kan, met haar lijf èn het Singertje.
 Zodat ze straks, naar het Singerdagje bij de Quilthoeve kan.

Dit weekend viel de leuke nieuwsbrief van Wendy en Ingrid in de mailbus, de Featherweight Ontmoetingsdag is op 29 september.(klik).
Dat duurt nog even.
Gelukkig, want iets leuks in het vooruitzicht hebben,
daar houdt deze Goof van,
en,
ook handig want er moet nog heel veel geoefent worden,....
;o)

Fijne dag allemaal,
en

28 opmerkingen:

Vlijtige Handjes zei

Soms is hebben net zo fijn als gebruiken....... minder ergernis.... Succes met je knietje.
Groetjes Anita

Ageeth Dorsman zei

Het zou zomaar mijn verhaal kunnen zijn. Ook ik heb zo'n schoonheid in
huis, ze wordt ook vertroeteld, maar ze hoeft maar heel weinig te werken
(net een diva..) Maar wellicht zien
onze machientjes elkaar in Naaldwijk,
want als er niet juist dat weekend bij
ons gezinsuitbreiding arriveert (we
krijgen een pup, en volgens de bereke-
ning zou hij zomaar dat weekend kunnen
komen...), en het een weekend eerder
of later is, of een dag, dan ga ik
zeker ook hier naartoe.
Groetjes van Ageeth

Martine zei

Herkenbaar hoor. Het Singertje is mij ook dierbaar maar wordt zelden gebruikt.

Elza zei

Heerlijk af en toe naar kijken en uitpakken is ook een feest hoor.
Het is een oude dame dus hoeft ze niet meer zoveel te werken.
Serkte met je knie.
Liefs Elza.

Lida zei

Wat is het een lieverdje en wacht maar tot je de slag te pakken hebt en het knietje precies doet wat jij wilt, dan raak jij helemaal verslingerd aan jouw Singertje! Geniet nu maar gewoon van jouw steekjes en laat dat knietje maar even herstellen! Fijne dag,
Lida

Else zei

Hey kanjer, eerst maar dat knietje weer beter daarna kan je zonder pijn meters gaan maken op je machientje! Fijne dag, ik ga een bakkie doen kan ik wat inschenken? knuffel Else

antique quilter zei

I love the picture of the featherweight in front of the beautiful quilt...
Kathie

Annelein zei

Geniet maar heerlijk van je singertje... ook al zou je er nooit mee naaien... als je zo'n singertje in je hart sluit is het voor altijd... toch?

Phyllis zei

Herkenbaar, hoor! Mijn vorige Singertje heeft een jaar staan pronken, totdat ik de geest kreeg, nu vind ik het werken op mijn nieuwe Duchess geweldig! Overigens heb ik nog niet zo lang geleden mijn vorige Singertje aan mijnheer Andre verkocht .... zal toch niet?

Rennie zei

Oh wat leuk Ingrid dat je ook naar de Featherweight Day bij De Quilthoeve komt. Je houdt het niet voor mogelijk maar gaan we dus toch nog koffie drinken met elkaar. Helemaal SUPER!

Carin zei

Groot gelijk dta je even wacht totdat je knie weer goed werkt :-)
Ben wel benieuwd of het maken van quiltblokken je gaat bevallen op je machientje. Heeft hij/zij al een naam trouwens?
Ik schuif een machinetje nog ver voor me uit. Eerst eens zien hoe het anderdaag gaat met mijn elleboog... of het doorquilten nog gaat lukken want anders .....

Annie Kingma zei

Leuk vertelt over je machientje, en het word goed verzorgd.
Al dat mooie werk maak je dus met de hand.
groetnis Annie

Anoniem zei

Alleen al het aanzien van zo naaimachinetje is toch al een genot. Als straks je knie is geopereerd en weer naar behoren werkt, dan kan je gezellig aan de gang met je Singertje. Had je nog geen naam bedacht voor hem/haar?

Johanna Zweden zei

Wat een heerlijk verhaal, en alleen al naar singertje kijken is al plezierig
Sterkte met je knie
Er staan heel veel singertjes te koop hier in Zweden, ze geven ze hier gewoon weg, (geloof ik!!) want in elke loppis staan er wel een paar.
Fijne dag groetjes Joke

Anoniem zei

hahahah waar bemoeien wij (ik niet natuurlijk) lezers ons allemaal mee he??? en wat lief dat jij t uitlegt ;)))
hahahah wel jammer dat t nog niet zo supergaat met je knie....nou ja joh zittend genoeg te doen he? groetjes hil

Plakhuis zei

Als jij een Singertje wil hebben om naar te kijken dan moet je dat helemaal lekker zelf weten. Ze zijn schattig om te zien maar ik denk dat ik er ook niet op zou werken. En wie weet...komt het nog wel. Tot morgen!

Quilting Moesje zei

Zo is t ook een beetje met mijn ( oma's ;o))
O zo mooie, lieve handnaaimachine, als ik dan toch een langer recht stiksel ergens bij nodig heb ... dan is het heel fijn ...

Al is het inderdaad (veel makkelijker) heerlijk met de hand lapjes aan elkaar zetten ...:o))
De Singers zijn denk ik voor speciale gelegenheden waar ook de rust en geduld aanwezig is ;o))

Veel plezier bij de Quilthoeve
ook alvast gewenst !
Groetjes,
Simone

Chris zei

Deze Goof moet eerst maar voor haar lijfje zorgen hoor en ondertussen af en toe maar een blik op het machientje werpen en er van genieten.
Zonder gekheid, ik hoop dat je knie snel weer helemaal de oude is!!

Marianne Gooren zei

Yessssssssssssss, ik heb me zojuist aangemeld:) Dus ga ik je weer eens zien haha...
Helemaal leuk, ik kijk er naar uit! Oh en btw... mijn Singertje (ook via Andre gekocht) staat hier ook mooi te wezen, en gebruikt wordt ze zelden... Waarom niet? Omdat ik gewoonweg niet durf... Tis wat he?

Lieve knuffel,
Marianne

Annelies zei

Heel veel sterkte met je knie en met je Singer komt het ook vast goed.

KijkDaarIs zei

ohhh gezellig zo'n singerdag...allemaal van die mooie machientjes wel of niet in gebruik ..wat maakt dat nou uit..heel af en toe komt ze bij mij uit het koffertje...en dan geniet ik van de geur..en van het lichtje..( moet je sávonds eens aan doen als het donker is...zo leuk!!!...*ú* euh..hoezo getikt...)
Doe je een beetje voorzichtig et je knie!!!
fijne avond

Corrieneeltje zei

Ingrid, ook al zou je er nooit iets mee doen (wat ik betwijfel) dan zou het nog de moeite zijn om dit prachtige machientje te hebben, gewoon om ernaar te kijken. Het is een plaatje.

Caroline zei

Ik heb een witte en zwarte die staan te pronken en af en toe gebruik ik ze, vooral op de featherweigt dagen. Het is gewoon genieten, wat je er ook meedoet. Maakt niet uit. groetjes Caro
p.s. de quilttentoonstelling in Spakenburg-Bunschoten is een echte aanrader.

GRANNY'S HOUSE zei

ze zijn wel erg lief die singertjes, ik geniet altijd van iedereen die er flieft over schrijven en soms denk ik, zal ik..........maar er is gewoon geen plek voor deze lieverd, het is en blijft hier toch een 2 kamer appartement,dan is bruin er ook nog :-) en daarom geniet ik maar dubbel en dwars van jullie.

Groetjes
Ines

Carin zei

Ik weet niet of je nog een logje schrijft vandaag maar ik wilde je alvast succes wensen met morgen !!

Annie K. zei

Ingrid, ik wens je veel succes en sterkte met je operatie morgen!
Hartelijke groet,
Annie.

Kaisa zei

Hi, your quilt is stunning! I just find your blog an I find it very nice.
Feel free to visit my craft blogs

http://kukkarot.blogspot.fi/
http://dollhousemansion.blogspot.com/

Have a nice day!

Kaisa

Annelein zei

'k Hoop dat het gisteren allemaal wat mee is gevallen.

Lekker rustig aan met die knie... en als het lukt... heel wat steekjes quilten...

Lieve groeten,
Willeke