Welkom bij de Dingen van de Dag, (uit 't Leven) van 'n Quiltster,... Quilts Gemaakt Zonder Naaimachine, dus helemaal met de hand. Woont in een mooie Hanzestad aan de IJssel,...Vrouw van Hans (Lief & Levensmaatje) Moeder van 4 Kanjers (Meisje, Jongen, Jongen, Meisje)Was Baasje van Ierse Wolfshond, Bregje (HEELGroot & Heel Verlegen,...) en Teckel Yeppe (Zo Stront Eigenwijs,...) die zeer worden gemist, heeft nu 'n ondeugend Margootje-teckeltje,... was Kattenbutler (van 3 'Gewone' Zwart-Witte Poezenbeesten)... Boekengek (Romans, Detectives, Handwerkboeken & Vakliteratuur) was tot 2012 Zelfstandig Kraamverzorgende (Dag-en-Nacht-Ooievaarsdienst) ,... al ruim 11 jaar Verhaaltjesverteller op eerst weblog, nu dit blog en sinds enkele jaren op Trunkshows in 't Land,... en geeft als Quilt Juffie Goof inmiddels ook met heel veel plezier Quilt Workshops thuis bij Goof op Zolder en maakt unieke Supergoofquiltpatronen.
Ingrid HG,... (inderdaad met heel veel Zelfspot, ook luisterend naar de Naam) ,...
Goof of Supergoof,... dat niet anders betekent dan dat ze prettig gestoord is,...

donderdag 13 februari 2014

"Honey-Bee

I

Is het patroontje dat ik heb uitgezocht voor de Bloggersquilt van Jacqueline(klik),
en hierboven op de foto zie je het lieve blokje dat Jacqueline gemaakt heeft.

Er zijn gigantisch veel quiltpatronen die ik mooi vind,
en ook ontiegelijk veel die me absoluut niet aanspreken.
Hoe dat komt?
Geen idee.
Een mens zit raar in mekaar,
ik in ieder geval wel weet ik inmiddels,....
;o)

Ik houd van quilts samengesteld uit allerlei ingewikkelde patronen,
een ware uitdaging om ze te maken.
Maar ik wordt ook vaak *FLIEFT*  op quilts,
 die gemaakt zijn van 1 simpel patroontje dat tig keer herhaald is.

Denk maar aan de piepkleine mandjes,...


de klosjes,....


Mandjes,....


voor mandjes,....


De vingerhoedjes,...


Ik geniet er van,
en het maken van heel vaak het zelfde patroontje verveeld me nooit.
Zelfs niet bij de vingerhoedjes,
die 1 grote familie is geworden van 6.552 kleine hoedjes.
Of zoals laatst bij de Sterretjes.

Daarom heb ik de Honey-Bee uitgekozen voor de prachtige Bloggersquilt van Jacqueline.
Ga maar eens kijken bij HAAR,(klik)
Je vindt er er het patroontje van de Honey-Bee en ook van alle andere blokken van de Bloggersquilt.
Een geweldig leuk idee van Jacqueline..

Veel plezier.

15 opmerkingen:

neeftje zei

Bedankt voor je leuke inzending, ik vond hem enig om te maken!

Wilma Kuin zei

ZUCHT!!! KWIJL!!!
Wat een prachtige quilts,....
KWIJL!!!
:o)

Lupineke zei

Oh, wat mooi zeg! Dit blokje is echt zo'n liefje.. dat straalt er van af! En ook leuk om jouw favorieten weer eens te zien Ingrid!! Have a nice day :)

Elza zei

Wat een mooie en ja al die quilten van je in ieder geval geweldig om naar te kijken.

Supergoof zei

Goof rent met een kwijlbakkie naar Wilma toe >>>>>>>>>>>>>>>>>;o)

Els zei

Leuk blok! Ik denk als je hem vergroot hij ook erg mooi is.

Daphne Bryson zei

Good Morning Ingrid, You are so talented... your work is so very beautiful. I love visiting you to see what beautiful creations you have made and you never disappoint me as there is always something wonderful to see.
Best Wishes
Daphne

Carin Wijnand zei

Een lief blokje. Dank je wel.

Quilting Moesje zei

De honeybee kende ik nog niet :o)) Leuk ! En er zit ook een nine patch blokje in de honeybee ...in dat is mijn favoriete blok (die ik heb ingestuurd;o)

Groetjes,
Simone

Pauline zei

Hartelijk dank voor je bijdrage een de bloggersquilt, ik maak het wekelijkse blokje met veel plezier, ik vind jouw keuze erg mooi en zal het met veel plezier maken. Heerlijk om al je mooie eenblokquilts op een rijtje te zien, ze zijn verrukkelijk. Ik hoop dat er nog een aantal van je lezers een blokje in willen sturen voor ons project, we kunnen nog een paar blokjes gebruiken, dus dames, bij deze: schroom niet om een blok in te sturen, met een kleine uitleg waarom je dit blok kiest en een link naar je blog, Voor vragen kun je terecht bij Jacqueline (neeftje), de eerste reactie op dit postje. Alvast bedankt!

Chantal Thibodeau zei

Wow, your last quilt is amazing, so many little pieces. I really love the colors.

Radka zei

Oh, I do like your block at the top, very nice :-)
All those other quilts are lovely, love the baskets!
xx

Lida zei

Leuk blok en gaaf om je gouwe ouwe weer eens te zien, groetjes
Lida

Rita zei

Wat herkenbaar, kleine malletjes maken voor grote quilts en mooie blokjes voor weer andere quilts. Super dat we zo'n heerlijke hobby hebben. Gr. Rita

Dees zei

Bij jou krijg ik altijd dat gevoel van *ZUCHT*....het ziet er altijd zo ongelooflijk netjes en mooi uit allemaal! Dat komt natuurlijk door al die liefde die je mee naait met die kleine steekjes :-)