donderdag 22 mei 2014

"Van Dozen vol Verleiding met Roepende Boeken"


Van quilten komt helemaal niets,
maar,
't uitpakken daarentegen schiet lekker op, vandaag staan de boekendozen op het programma.
Een klusje dat niet echt in 1 dag geklaard zal zijn.

Waarom?
Tja, het zijn er gewoon heel erg veel,
 een doosje of 270,....
Een mens wil weleens wat verzamelen in de loop der jaren.
Zeker in 'n gezin met 4 kinderen waar iedereen altijd enorm van lezen houdt,
en niet alleen van het lezen,
 maar ook van het boek,
 de omslag, 
de rug,
 het papier, 
de geur,
het lettertype,...
weten aan de hand van de rug en de kleur,
 welk boek het is.

270 dozen.

Dat kan dan wel even duren eer dat alles op de planken in de Billie's staat.
Billie's?
Ja, dat zijn de boekenkasten van Ikea.
 Ze zijn heel geschikt qua prijs en formaat.

Maar genoeg gepraat
aan het werk Goof.
En niet meteen bij het eerste boek gaan zitten lezen,....
Jaja, ik weet het,
het zijn de Dozen Vol Verleiding, 
met boeken die roepen
daarom is er ook stilzwijgend besloten dat die Lieve Man van mij,
deze geliefde dozen niet doet,...
want dan komt er nooit een boek in de kast.

Deze Goof heeft in een ver verleden ook de Bibliotheek- en Documentatie academie gedaan.
Dus,
roepende boeken,
daar maakt ze korte metten mee.
EITJE.

Eerste doos,....
eens kijken wat er in zit.
Hé wat leuk,....


O, dit is zo'n MOOI boek.
Waar was ik ook al weer gebleven?
O ja,
hier,....
.....
.....



GOOOOOOOOOOOOOOOF.

Jaja,
ik ga al verder,....
;o)

Fijne dag allemaal
en

25 opmerkingen:

Annerieke zei

Wees sterk! dan kan je straks dubbel zo lang genieten ;)

Anoniem zei

Heerlijk he' die boeken het zit volgens mij in de genen .

Gr Sonja.

quiltingmieke zei

piep, zaaalog verhaaltje, en lekker je zin doen , daar hou ik zo van..knuf

Kleine Vingers zei

Heerlijk boeken om je heen.. veel succes met uitpakken!
Groetjes

Marguerite zei

Ohhh wat lijkt me dat heerlijk. Wij hebben hier in de woonkamer geen ruimte voor een boekenkast. Dus op zolder hebben we een boekenwand en de boeken staan zelfs 2 rijen dik.
Ben benieuwd hoeveel dagen je druk bent. Voordat je het eerste boek kan pakken wat echt gelezen kan worden.
Groetjes

Elly zei

Als je nou opschiet, zit je volgende week met je favoriete boek heerlijk in je tuin te lezen uiteraard met een kopje thee en wat lekkers☕🍕🍰

Unknown zei

Oeps dat word gevaarlijk al die boeken die je op zijn plaats moet zetten .
Denk dat de verleiding groot zal zijn om niet te lezen

Anoniem zei

Sterkte met deze grote verleidingen!!! Heerlijk die boekenkasten-staan hier ook.Hup-even doorzetten en dan kun je GENIETEN!
succes
groetjes,Truus uit Drenthe

MarianneD zei

Haha,ik hoor het al...ja boeken zijn ook mijn zwakke punt...;-) Wij hadden de laatste keer meer dan 300 dozen...;-) Een grote en een kleine verhuiswagen vol...je bent een eekhoorn of niet he?

Ann zei

JAAAA! Boeken zijn zo leuk en ook en passie van mij! Ik koop er geregeld bij - vaak i.v.m. m'n hobbies. Leesboeken probeer ik nu wat meer te beperken want m'n boekenkasten zijn echt vol. Hoewel ik nog steeds alle exemplaren van m'n favoriete schrijvers MOET aanschaffen:-).
Veel plezier met het inrichten van jullie nestje.
B.t.w. wat een plezier maar ook verleiding om net naast Dorry te wonen! ;-)
Groetjes,
Ann

quiltlodge gerda zei

Ik denk dat jullie er ongeveer een maand over gaan doen om al die verleidingen in de kasten te krijgen. Alles wat het eerder is, is meegenomen. Denk ik.

Rita zei

Wat heerlijk al die boeken weer bij je thuis. Hoe herkenbaar om dan even voor de kast te gaan zitten en te gaan bladeren en ........ lezen. Maar ja zo schiet je niet echt op. In elk geval veel succes en plezier. Gr. Rita

GRANNY'S HOUSE zei

Wij hebben de meeste boeken lang geleden al weggedaan, want hoe kleiner je gaat wonen, hoe minder ruimte, nu zijn er nog alleen de allermooiste boeken over en die krijgen dan ook een mooi plekje straks.

Groetjes Ines

Floor zei

Eerst las ik 270 boeken.... mmm best veel dacht ik..... oeps, het zijn 270 dozen!!!
Wat veel zijn dat er. Ben benieuwd hoeveel daarvan quiltboeken zijn.
Misschien maar met je ogen dicht de boeken op de planken zetten.... :-)

Villa Zeezicht zei

Aj, wat een feest der herkenning zal dat zijn! Boeken zijn vrienden, die wil je altijd koesteren... Maar 270 dozen is wel een beetje heel erg veul ;))
Ach, als je er plek voor heb in jullie nieuwe huis gewoon beginnen dan komt het vanzelf wel goed! Veel leesplezier!!

Anoniem zei

Ik zit hier lachend achter de pc jouw verhaal te lezen. Ja ja, heel herkenbaar. Maar wat zag ik daar weer een leuke leuning (van de trap?) waar je mooie quilt overhangt. Volgens mij hebben jullie nu een droomhuis. Groetjes Wilma

Wilma Kuin zei

hahaha,... BEKEND!!!
Als eens in de zoveel tijd boekenkasten een stofbeurtje krijgen ben ik daar zo lang mee bezig,...
Niet om te stoffen maar eventjes een boek inkijken en voordat je het weet ben ik de stofdoek allang weer vergeten en zit ik in een ver verleden, ander land, in een heel ander verhaal,...
:o)

Lida zei

Er is niets heerlijkers dan een echt boek, maar ben toch blij met mijn e-reader want dat bespaart ons heel wat ruimte! Veel plezier met het opbergen van vele oude bekenden en geniet er rustig maar even tussendoor!
Knuffel

OmaSannie zei

270 dozen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hebben jullie daar een bibliotheek???? zal wel in jullie geweldige huis met jullie geweldige buuurvrouw die altijd zo geweldig kookt en een ook nog zo'n geweldige winkel heeft en zelf ook een geweldige nieuwe buurvrouw heeft waar ze al geweldige momenten mee beleefd heeft... pfff eigenlijk best geweldig allemaal.. sterkte met het inruimen en ook veel plezier xx San.

Guusje, zei

Wat heerlijk een boek in de hand en ze allemaal weer langs zien komen. Veel plezier met opruimen, herschikken, kijken, snuffelen, lezen en gewoon genieten.

jolanda zei

Ik dacht dat IK veel boeken had, maar dit slaat alles. 270 Dozen vol boeken?!? Waar laat je het allemaal? :-)))

Elza zei

Jeetje 270 boeken dat is wel heel erg veel, wel leuk om alles weer door je handen te krijgen. Geniet ervan.

Rennie zei

Oh ben jij ook zo'n fan van Poeh! Heerlijk en zo'n diepgang. Sterkte meidje!

Annelein zei

'k Ben hééééél benieuwd hoeveel boeken er in de boekenkast een plaatsje hebben gevonden....*Ü*....

cocoquilts zei

Wow thats amazing!! I understand about books, they are too difficult to part with! I loooove Winnie the Pooh book!! Just looking at your pic reminds me of reading with my daughter who is 25 and on her honeymoon right now! Oh such sweet memories of reading this with my children! Full of laughter and giggles!! Sweet!! Good luck on your unpacking as it is so hard to resist the call of books!! xo Colette