zondag 25 januari 2015

"Winterweertje,..."

heerlijke  koekhuisjes uit de AGA van DORRY

Zo was het gisteren buiten,
winter wonderland,
sneeuw, glad op de weg,
geen handig weertje.
Zeker niet,
als je een workshop Goofs Appliqueren wilt volgen op de zaterdag,
je hebt aangemeld
en er al weken naar uit kijkt,...

Een witte wereld buiten,
Echt weer om binnen te blijven.

Toch waren er maar 'n paar afzeggingen,
dat kwam natuurlijk door de trein,
want die 'deed' het nog niet,
zo vroeg in de ochtend.

Verder kwam iedereen uit alle windstreken,
de één wat vroeger vanuit België,
'gewoon een hotelletje geregeld en de dag van tevoren Tilburg in gereden',
of op de dag zelf,
met de auto gebracht door een hele lieve man,
want de trein ging immers niet.

De ander wat later,
met de auto de sneeuw en de gladheid trotserend,
vastberaden en denkende,
 ik doe het gewoon,.....
want ik wil zo'n dagje meemaken,
 EN,
dat geinige Goofse patroontje van de konijnenfamilie HEBBEN.
Hele stoere wijffies,...

GELUKKIG,
 kwam iedereen veilig aan,
ik zag s'avonds op het nieuws pas,
hoe gevaarlijk het is geweest.
JEETJE.


En zo zaten ze daar,
bijna met z'n allen,
te genieten van de gastvrijheid van Dorry.

Ondertussen liep Quilt Juffie Goof (ikke) op en neer tussen de workshopruimte en de keuken,
om iedereen de handige tips te geven
en ook wat te showen,...

Stonefieldsshowtje, fotootje gemaakt door Mirjam

Het was een leuke dag,
en ik heb er verder geen foto's van,
jammer hè,...

En wat ben ik nu aan het doen?
Kleine quiltsteekjes aan het maken,...


in de 80 bloemetjes.
Af en toe zit ik met een BIG SMILE omdat er dan een mailtje binnen komt,
van een lieve schat die gisteren op de workshop was en daar heel enthousiast over is.

LEUK
:o)

Ik ga nog even verder met doorquilten.
Niet lang vandaag,
want de klos met wit quiltgaren is bijna op.
Domdomdom,
ben ik helemaal vergeten om gisteren mee te nemen vanuit de winkel.


Maar dat geeft niets,
het staat op m'n lijstje voor dinsdag,
evenals wat Hobbs voor de quilt van Foep,
en,
 wellicht een nieuw workshopje plannen van de Konijnenfamilie.

Fijne zondag allemaal,
en

17 opmerkingen:

Quilting Moesje zei

Wat leuk en lief (0) :0))) de koekhuizen !
Enne... ik hoop eens bij jou een workshop cathedral eh ... ramenlap te komen bij wonen in de gezellige keuken of winkel van Dorry :0))

GRANNY'S HOUSE zei

Ziet er weer gezellig uit, met die besneeuwde cakes en wat zullen de bloemetjes mooi worden.

Knuf Ines

Ieke78 zei

Geniet maar lekker na van zo'n fijne dag!

BezigeBijMirjam zei

Ik heb je al een persoonlijk berichtje gestuurd Ingrid, maar ik wil hier nog even zeggen hoe gezellig het was bij Dorry en dat het een toppie workshop was!!! Weer van alles geleerd om echt makkelijker te appliqueren. Je bent een relaxt "juffie"!! Een aanrader voor elke quiltster zou ik zo zeggen. Lieve groet, Mirjam

Gerda kreatief zei

wat jammer dat wij er niet bij konden zijn gisteren vanwege het slechte weer. de eerste treinen begonnen pas te rijden vanaf half 11. Dan zouden we zonder vertraging pas om 1 uur in Tilburg aankomen. Veel te laat. Wij hopen dat er een volgende keer komt en dat we dsn wel kunnen aanschuiven. Want wat ziet het er gezellig en leuk uit. 't was een baaldag voor ons :(
groetjes

Phyllis zei

Ik vind het heel stoer hoor, van degenen die door de gladheid gegaan zijn. Zelf had ik ook wat op het program in Noord-Holland, maar durfde het niet aan. Zag later ook dat er een vrachtwagen dwars op de A7 stond en die weg moest ik nu net hebben. Degenen die er wel waren hebben het fantastisch gehad, dat zie je zo, een enige workshop en die huisjes van Dorry!!

Karen - Quilts...etc. zei

the cakes look wonderful - but best of all is the quilts you share - I always love to come visit and see your photos on your blog - how lucky some are that get to learn from you.

marion anderson zei

oooh ik was erbij, in gedachten dan he ?

Monica zei

Wat heb jij weer een gezellig blogje gemaakt...Leuk hoor!

Jowilleke zei

wat een fijne en gezelige workshop was het gisteren. In die paar uurtjes zoveel handigheidjes en tips , geweldig ! leuke medecursisten ontmoet ! Heerlijke verwennerijen van Dorry !
was vast niet de laatste keer , hopelijk snel tot ziens.
hartelijke groeten ... Willy

Floor zei

Moedig van die dames om de sneeuw en de gladheid te trotseren, maar het was het natuurlijk wel waard.
Nog geen koopzondag dus bij Dorry, ook niet eventjes snel alleen voor jou?

jolanda zei

Ja dat kwam wel slecht uit die ene winterse dag. ;-)
Gelukkig zijn de meesten toch nog gekomen op je workshop en hebben ze ook de Stonefield kunnen bewonderen.
Wat is dat trouwens schattig dat blauw met die witte jojo met dat witte pareltje erin. Welke quilt ben je daar aan het maken?

Muggensteekjes zei

Wat moet het daar een gezellige boel zijn geweest en fijn dat de meesten toch konden komen.Vind je bloemetjes prachtig worden, zelf ben ik begonnen aan een cathedral windows quiltje, hoop dat hij net zo groeit als die van jou.
Fijne week, liefs Ingrid.

Ageeth Dorsman zei

We hebben echt wat over voor onze hobby, fanatiekerds die we zijn... Maar ik kan het heel goed begrijpen, met al dat moois van jou en dat schattige applicatiepatroontje! Zelf glibberde ik ook anderhalf uur over de weg voor een breiworkshop...😉 Groetjes van Ageeth

Inge zei

Yes! een nieuw workshopje van de konijnenfamilie inplannen!
Wij reden zaterdag terug vanuit de wintersport in Oostenrijk en ik kreeg mijn reisgenoten echt niet zo gek om een dag eerder naar huis te gaan zodat ik naar de workshop kon :-)
Ik wacht af..... groetjes Inge

Chris zei

Je denkt natuurlijk wel 10 keer na voordat je zo'n dag afzegt. Maar ik vind het toch heel moedig hoor, want wat was het slecht weer.
Gezellig die konijntjes, maar gewoon ook de hele dag.

Maria zei

Hey Ingrid, ik geniet nog na, wat was het weer zalig, en leerrijk! Tot een volgende zou ik zeggen, groetjes,Maria.