zondag 11 juni 2017

"Een heel verhaal"


Het is nog heel vroeg als ik wakker word.
Even blijven liggen?
Of alvast een wandelingetje met Gootje maken?
Het is nu nog lekker fris,...


Daar hoeft Goof niet lang over na te denken.
In een oogwenk staat het tweetal buiten,
en Goof besluit,
door het park te gaan,
rechtsaf te slaan,


een andere route,
met,
nieuwe snuffelsporen voor Gootje,
en,
andere plaatjes voor Goof.


Ze komen de Kamper Kogge tegen.
Goof bedenkt dat Gootje,


een leuke zeekapitein zou kunnen zijn,...


nog even langs de IJssel,
en dan bijna thuis,
waar de nep koe al uit De Nieuwe Toren hangt.


Een Kamper Ui,...
Mocht je daar nog niets over weten,

En dan,
 denkt Goof,...
na de hele ochtend riedel,...

Blèh,
ik heb helemaal geen zin om hartjes te maken.
Of dat komt omdat er nu 16 hartjesblokken af zijn?
Geen idee.

Of,
heb je geen zin Goof,
omdat je klaar zou zijn geweest met de hartjesrand,
als je geen nieuwe broderie perse blokken had gemaakt?


...
...

Ja.
Dat is het,...
Heb even een dip.
Heb even geen zin.
Zucht,...

En,
als je nu eens zin ging maken?
Even geen hartjes,...
Maar beginnen met het doorquilten van de broderie perse blokken.


Deze zijn al gedaan,
nu de rest nog.



Begin maar met de kersenkrans.


Wit garen,
naald,
vingerhoed,
en Plompje.
Het loodzware helpende handje,
dat er voor zorgt,
dat het door te quilten gedeelte strak staat,
aan de bovenkant,


en m'n elleboog helpt daarbij,
Het is een beetje onhandig,
om hier zelf een foto van te maken,...


door te steunen op de armleuning,
met daartussen,
 het onderste randje van het kersenblok.


Soms moet je,
als je geen zin hebt,
gewoon even zin maken,...


De ramen staan open,
het is nu nog lekker koel,
bij Goof op zolder.
Even genieten van de quiltmomentjes nu het nog kan,
het belooft immers een hele warme dag te worden.

En Goof?
Hoe is het nu met je humeur?


PRIMA
Ik heb er weer zin in.
:o)

Gelukkig.
Soms moet je gewoon even zin maken,
anders krijg je nooit je quilt af,....
Jahaaaaanouweetikhetwel,...
;o)

Fijne zondag allemaal,
en,

8 opmerkingen:

Floor zei

Zin maken.... daar heb ik met quiltwerk gelukkig geen last van :-)
Wel met afstoffen of ramen zemen....
Even de hartjes laten voor wat ze zijn en lekker afwisselen, heerlijk toch?
Zo, even Jody uitlaten in de hete zon....
Vanmorgen was het heerlijk koel, maar dat is nu wel anders.

FLR zei

Lekker hè, zo´n hele-vroege-ochtend-wandeling.....mijn eigen spotted eekhoorn en ik houden daar ook errug van :-) . Eekhoorn wil ook wel samen met Gootje in het bootje...kan hij uitkijkpost spelen!
Daaaaag Gootje en Goofje X

Bernadette van gils zei

Heerlijk toch zo'n vroege ochtendwandeling. En Gootje is een stoere kapitein, ik weet het zeker.
ik ben helemaal verliefd op je BP blokken, ook die met kersen is weer prachtig. Ooit leer ik dat ook.
Gelukkig dat je weer zin hebt maar een dagje niksen mag ook gerust hoor.
Geniet van het goede weer en fijne zondag samen
Groetjes
Bernadette

OmaSannie zei

Die Kamperkogge, die zag ik nog afgelopen maandag... Ff doorquilten is ook leuk toch? Bij mij zijn het ff hartjes waar ik mee bezig ben. Nu weer ff de mormels uitlaten, zal wel sjokken in de warmte worden. Ik hou van dit weer xxx liefs mijxxxx

Evelyne zei

Wat woon jij toch mooi! Mooi land toch ons Nederland!! Heerlijk wandelen met Gootje, ik mag het taks ook weer! Dat wordt genieten! Mooi je BP blokken in combinatie met de hartjes!

Lieve groetjes,
Eef

BezigeBijMirjam zei

Ach Ingrid, iedereen heeft toch wel eens een dipje? Als ik even genoeg heb van het werken aan een bepaalde quilt dan pak ik weer een andere die ik onder handen heb. Genoeg keuze, ha, ha! Al die Hanzesteden zijn toch zo leuk! Fijne dag!

rina zei

Ik plaats niet vaak een berichtje, maar lees altijd mee. Jouw verhaaltjes zijn edn gezellig begin van de dag voor mij en ook inspirerend om verder te handwerken. Dank je wel dat je dit wilt delen met ons.

Sara en Marie zei

Dat van zin maken is helemaal waar! Zeker voor dingen waarvan je weet dat je deugd hebt, moet je soms zin maken. Bij mij is dat joggen, en klarinet spelen (ik zal vandaag echt zin moeten maken, want ik heb mijn klarinet al een week niet vastgehad, denk ik...), maar ook quilten. Ik heb vorig jaar meegedaan met de Splendid Sampler. Het feit dat er elke week weer twee nieuwe blokken aankwamen en zien hoe anderen moedig verder deden, spoorde me aan om ook het "werk" vast te nemen wanneer ik er niet echt zin in had, soms met verbazingwekkend positieve resultaten, zowel op mijn gemoed als wat betreft het resulterende blok!