donderdag 28 december 2017

"Van alles wat"


Heerlijk,
vind ik het,
dat de lucht weer eens een keertje blauw is,...
en dat de zon weerkaatst wordt in de stad.


Er is altijd wel iets,
dat net een zonnestraaltje oppikt.
Kerstliedjes die nog in m'n hoofd zitten,

Broderie perse Voorproefjes

worden vanzelf vervangen door,
"wat is het leven fijn als de zon schijnt,...."
Of ik plotsklaps zwaar op de hand ben geworden?

deze rode bloemenkrans met roodborstjes is voor mij een kerstkrans

Welnee joh.
Ik hou van de winter,
maar ook van blauwe lucht,....
hoewel zwaar op de hand,
wellicht wel zwaarder,
moet toch maar weer eens op de lijn gaan letten in het nieuwe jaar.

deel 4 blok 12 van de margootjebom

Misschien moet ik maar alvast beginnen,...
hoewel,
vrijdag een verwendag,
en zaterdag broderie perse voorproefje bij Goof op zolder,
nou,
toch nog maar even wachten met het maatjeminderplan.

detail voor deel 5 in januari

En Margootje?
Die verheugt zich op de komende dagen.
Quilters op zolder vindt ze altijd gezellig.

Hoogste tijd om plaats te gaan maken op de grote tafel.
De troep aan de kant.
De lapjes voor de Margootje quilt worden opgeborgen.
Maar eerst,...

detail voor deel 5 in januari

een kopje thee.
En Margootje patronen in enveloppen stoppen, 
want er zijn nog steeds nieuwe aanmeldingen voor de MargootjeBOM.
Dus wil je nog meedoen,
het kan nu nog.

Fijne dag allemaal,
misschien tot morgen of overmorgen.
en,


9 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Heel leuk dat fluitketeltje op het fornuis. Hier schijnt de zon ook. Maar ook is het koud. "Gezond weer!" zei mijn moeder altijd. Misschien vanmiddag een ommetje maken? Fijne dag! πŸ€—

Lida zei

Veel plezier met je zolder bezoek en de steekjes! Groetjes
Lida

corrie zei

Genieten weer van je verhaaltje en die heerlijke foto's
Vooral het voorproefje van margootje wat een leukkie je krijgt meteen trek in een grote mok thee
Helaas moet hier margootje even in de wacht
Moet door werken om meneer foep 2 voor februari af te krijgen voor olivia haar achtste verjaardag zo dat ze elke avond net als haar broertje Tijl er onder kan kruipen
Hele fijne jaarwisseling en een liefdevol en gezond 2018 voor jou en familie
Dikke knuff van mij

OmaSannie zei

Heerlijk het gewone leven gaat weer door😍 liefs mij😘

Bernadette van gils zei

Heerlijk die blauwe lucht en toch een beetje vorst. Net anderhalf uur gewandeld in de Warande met mijn wandelmaatje. Was nodig want ook hier moeten er nog kilootjes af. Na ded feestdagen 😁😁
Wat een gezellig fluitketeltje, zo is het een plezier om thee te zetten.
Erg benieuwd naar de nieuwe delen maar nu nog niet. Eerst de november/december blokken maken.
Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling en leuke dagen op zolder.
Groetjes
Bernadette

Floor zei

Aan de lijn doen gaat vast niet lukken tijdens oud- en nieuw, en ook niet de komende dagen bij Goof op zolder, of je moet komkommerplakjes op tafel zetten :-)
Geniet maar lekker van al die leuke dames.
Groetjes,
Floor

Ineke zei

Leuke blokken van Margootje's Bom.
Geniet van de Bee op zolder.
Fijne jaarwisseling

Anny zei

Oh, dat fluitketeltje is om te stelen!

Joanne zei

Hoi Ingrid,
Geniet, en veel gezelligheid met de eerst verwen dag op zolder bij Goof!
groetjes,
Joanne