zondag 7 januari 2018

"Goofse Zondag"


We maakten een heerlijke wandeling,
vanmorgen vroeg,
in de vrieskou,
Margootje en ik.


langs de IJssel,
toch wel één van onze favoriete routes.


Margootje loopt enthousiast te kwispelen,
volgt steeds weer een nieuw interessant spoor,
en ik geniet van de weidsheid,
het hoge water,
niet meer zo hoog als van de week,
het gakken van de overvliegende ganzen,
het gebeier van de vele kerkklokken,
en de kou.
heerlijk even geen regen.
:o)


Ik dacht nog even,
zou Margootje geen jasje aan moeten,
met dat blote buikje zo door het koude gras?
Niet dat ik die heb liggen,...
Maar ze toont geen enkel signaal van
hellup ik wil hier niet zijn.
Ze is zo druk in de weer,
er ligt een tak van 2 meter lang,
waar ze zo aan verknocht is,
hij moet eigenlijk mee naar huis.
helaas,
dat doen we niet.

Het is zondag,
wat zal ik eens gaan doen vandaag op quilterig gebied?


Een ver autotochtje maken zit er niet in.
Onze auto is een stram oudje geworden.
Ze wil niet ver van huis.
Maar dat geeft niet.


Ik ga eens verder met de Broderie Perse Voorproefjes.


De hartjesrand moet/mag doorgequilt worden.
Een heerlijk werkje.


Even tussendoor,
er zijn 2 extra dagen gepland in februari.
Zin in?
Kijk dan hier,

Fijne zondag allemaal,
en,





14 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Het is zulk heerlijk weer! Voor mij geen wandelen vandaag (helaas). Dat heeft alles te maken met keuzes maken. Zo dadelijk ga ik met manlief meedoen aan een bridgedrive in Buren. Ook leuk! Vind jij dat ook zo heerlijk, het gebeier van klokken. Vanochtend in bed hoorde ik de klokken van het kerkje in Drumpt. Zo nostalgisch vind ik dat altijd. Toen de klokken stopten, hup het bed uit! Ik was voor mijn doen al erg laat! Fijne zondag. 🤗

Lianne van der Lint zei

Heerlijk hè, even geen regen! Hier ook lekker luieren. Wat te doen? Wandeling maken in het zonnetje, volgende deel spannende thriller kijken, of toch iets quilterigs.....
Waarschijnlijk dat laatste, want hij/zij ligt al zo lang te roepen: Quilt mij door!!!!!!

Annelies zei

Brrr, ik vind het buiten met de wind wel erg koud ! Wat ziet je quilt er nu al mooi uit !

marijna zei

Wat een heerlijk weer is het nu. Prachtige foto's leveren dat op. En Margootje ook al zo vrolijk! Wat wordt het quilt prachtig! En wat is ie groot!

OmaSannie zei

Net ook met de dames gelopen, muts op en diep in mijn kraag maar wel lekker. Straks naar mijn Pa voor de noodzakelijkheden aldaar. De BP is wel heel erg schitterend zo, met die hartjesrand.. Liefs mijxxx

Judith zei

Sjaakje en ik hebben ook net een rondje gemaakt, KOUD! BRRR, nu maar weer lekker binnen met inderdaad wat te patchen!

Joanne zei

Hoi Ingrid,
Mooi foto's en droge voeten!

Lida zei

Hier ook gewandeld met Freddy, maar vond het erg koud, maar de zon was nog niet op dus dat scheelde! Veel plezier met je steekjes! Groetjes
Lida.

The Civil War Quilter zei

Your quilt is beautiful ! I am absolutely drooling over the cabinet with all the drawers!!! I've never seen one so large before. Where did you get it?

Evelyne zei

Ja, wat was het ineens weer koud! Wel fijn dat het eens niet regent. Na het rondje met Toby een beker warme thee en wat hartjes maken. Heerlijk lekker cosy binnen met de verwarming een graatje hoger even lekker bezig zijn met lapjes!

Lieve groetjes,
Eef

Muggensteekjes zei

Ja wat was het gister een heerlijke dag hè. Wij wonen niet ver van de Maas en het water staat ook hier erg hoog. Mooie foto's heb je gemaakt en je quilt is nu al zo mooi!
Fijne week, groetjes Ingrid.

wilma oud zei

Wat wordt je quilt toch weer mooi. Zo'n genot om naar te kijken. Ja, hier werd ook in de kou en zon gewandeld. Heerlijk. Fijne dag nog. Groetjes Wilma

Leonie zei

Ik blijf vandaag ook binnen. Het zit tegen het vriespunt aan met een snoeiharde wind, brrrr....

quiltlodge gerda zei

Heerlijk om te wandelen daar. Weet je dat ik in Kampen mijn rijbewijs heb gehaald? Mooi stadje aan de IJssel. En nu dus ook nog een quiltadresje met prachtige quilts.
Ik ga eens even kijken naar due dagen in februari 🙂 Groetjes!😘