zondag 24 februari 2019

"Dear Jane Quilt"




Iets,
wat ik standaard elke morgen doe,
naast alle andere dagelijkse dingen,
is de beheerruimte van m'n blog openen.

Dan lees ik de reacties,
'gooi' de spam in de prullenbak.
En ga dan bij de 'statistieken' kijken.



Waarom?

Nou,
je kunt een beetje zien,
van waar lezers op m'n blog komen.
Bijvoorbeeld vanaf een link van een ander blog.
Bij mij is dat altijd van Marion 
van Wietske, en Judith.



Maar ook altijd van Pinterest.

Op Pinterest worden plaatjes verzameld.
Hele prikborden vol met plaatjes,
en die plaatjes komen vaak van blogs vandaan.

Plaatjes verzamelen,
dat doe ik niet.
Ik vind het leuk om ze voor mijn lezers te maken,
ter illustratie van de verhaaltjes.

Wat is nu zo leuk van die Pinterest-verwijzingen in de beheerruimte van mijn blog?




Dat ik soms zie welke plaatjes er gepind zijn.

Dan denk ik o ja,
die,
dat was toen.
Goh wat grappig,
dat was ik allemaal al een beetje vergeten,...
en dan zit ik te genieten.

Ik denk dat er op dit moment weer quilters zijn die graag de Dear Jane willen maken,
en een beetje aan het zoeken zijn naar inspiratie.

Wat voor kleuren zal ik doen?
Wat voor soort lapjes?
Het zijn eigenlijk wel hele kleine blokjes,
kan ik dat wel?
Twijfel, twijfel,...



Nou,
als ik je iets van advies mag geven?
Dan zeg ik,
gewoon beginnen.
Gewoon DOEN.




En Genieten van al die kleine blokjes.
Al doende leert men,...
echt waar.
De Dear Jane maken is geweldig om te doen.


Alle plaatjes die je hier boven ziet,
zijn plaatjes die ik zelf gemaakt heb,
tijdens het maken van m'n Dear Jane.
In willekeurige volgorde,...
:o)


Fijne zondag lieve allemaal,
en,





15 opmerkingen:

marion anderson zei

nou dat was gezellig terug in de tijd op deze zondagmorgen met kopje koffie en zonnetje...liefs xxx

Bernadette van gils zei

Heerlijk verhaaltje weer op deze zondagmorgen. En hij blijft mooi de Dear Jean
Groetjes
Bernadette

Annelies zei

De Dear Jane, of Sjaantje in die tijd vaak op blogs genoemd, heeft mij ook veel geleerd.
Heerlijk naar al die mooie foto's van je te kijken.

Anoniem zei

Heerlijk om alles weer te zien.

Gr Paula.

Ineke zei

Prachtige plaatjes, jou DJ is schitterend 😍

Guusje, zei

Erg leuk om de fotos van jouw Jane weer te zien. Ik ben er ook weer verder meegegaan in het kader van afmaken wat er nog ligt en er ligt nog zoveel wat nog niet helemaal af is. Het is erg leuk om de kleine blokjes weer te maken en het boek in de handen te hebben ik denk er zelfs over om er twee te maken eentje in de orignele kleuren en eentje in roze rood. Gewoon omdat ik dat leuk vind.

Michelle H zei

That is beautiful! I'm started hand stitching Farmers wife quilt by hand and I am loving the process of actually getting all the small pieces to match up!
You quilt is wonderful and will be loved by so many generations to come.
Bravo!

Michelle H zei

I follow a lot of blogs and I just have to say you are by far the most talented quilter I have ever come across. Every quilt is a work of art and technique...truly inspirational

wilma oud zei

Leuk zo weer even in het verleden duiken. En ja, de dear jane blijft geweldig. Fijne zondag nog. Groetjes Wilma

Annemieke zei

Heerlijk om terug te zien. Vind haar nog steeds erg mooi.
Groetjes
Annemieke

Frea zei

Voor mij een actueel blogje. Ik ben nu 2 jaar met Jane bezig, en heel veel andere tussendoortjes. Jouw Jane is mooi van kleur. Het is inderdaad een leuke quilt om te maken. Nog 2 puntenranden......

Annelein zei

Heerlijke plaatjes... ze laten een heel verhaal zien... Het boek heb ik een poos terug tweede hands gekocht... met bijbehorende mallen... voor ooit...

Maria zei

Hey Ingrid, ja, ik ben ook terug aan de Dear Jane begonnen. Bij facebook is er een groep van Nederlandse en Belgische Dear Jane Quilters, en daar heeft Fernande Authuys ons een duwtje in de rug willen geven om al wie er ooit is mee begonnen terug alles uit de kast te halen, zo proberen we nu per week 1 blokje en 1 punt te maken, zo komt die ooit hopelijk af. Ik vind dit echt een quilt om U tegen te zeggen , maar ik word er soms wel zenuwachtig van. Ik heb nu 15 blokjes en 2 punten, dus nog een hele weg te gaan, maar als ik die van u zie, dan weet ik dat ik moet doorbijten en niet opgeven. Veel groetjes, Maria Verhulst.

Anny zei

Met Sjaantje begon ik zelfs twee keer. Maar we zijn geen vriendinnetjes. Overigens komen heel veel lezers van mijn blog via jou blog. Dus ben ik heel blij met al die lieve verhalen en mooie plaatjes.

BezigeBijMirjam zei

Het blijft een prachtige quilt de Dear Jane. Toevallig heb ik van de week weer een blokje af kunnen krijgen.🤗