donderdag 19 december 2019

"Geen QUILT RING"


Elke avond, 
een leslokaal doorquilten, 
dat is de bedoeling. 
Tot nu toe lukt dat aardig. 


Doorquilten gebeurd aan de eettafel, 
met het quiltwerk echter niet in een quiltring, 
op de foto zie je zo'n beetje hoe dat in zijn werk gaat. 
Het groene Plompje. 
een serieus zwaargewicht, 
zorgt er voor dat het te quilten gedeelte strak staat. 
De stoel van ons pap met armleuningen helpt ook heel goed met het doorquilten. 


De volgende les is die van de show & tell. 
Zo lief. 
Ik schrijf dit verhaaltje op m'n telefoon, en dat is best wel een uitdaging,... 😉 
Mocht je meer dingen van de dag willen zien, 
kijk dan eens op Instagram. 
Link rechts boven op het Supergoofblog.

Fijne donderdag lieve allemaal, 
en, 
groetjes van Ingrid. 

10 opmerkingen:

Marga zei

Ik wil het zo graag leren, quilten zonder ring. Als ik mijn quilt op tafel leg lukt het prima van links naar rechts. Maar hoe doe je get van boven naar beneden of anders om, draai je de quilt dan?

quiltlodge gerda zei

Hoi Ingrid, ik doe het ook zonder ring maar met iets zwaars (deurstopper😂) op de quilt. gaat bij mij ook veel beter dan met zo’n vermaledijde ring. groetjes 😘

Supergoof zei

Hoi Marga,
ja ik draai de quilt gewoon alle kanten op, op de tafel, dat gaat heel gemakkelijk,...
:o)

Hoi Gerda, dat zware Plompje heb ik jaren gebruikt als deurstopper,.... ;o)

erika zei

De keren dat ik op de hand quiltte heb ik het altijd zonder ring gedaan. Ging prima! Kleine stukjes op de hand lukt nog wel, maar grote stukken laat ik wel uit mijn hoofd, te veel last door de artrose. Bijna alles gaat op de machine.

Anoniem zei

Hetzelfde als de bovenstaande schrijfsters ,gaat perfect .

Gr Femke.

Floor zei

Deed mijn quiltwerk altijd met de quiltring en een aunt Becky, dat vind ik heel fijn gaan.
Maar door mijn polsblessure lukt dan niet meer, en zonder lukt me niet.
Had ook al de vraag hoe je dat doet met draaien van de quilt.
Ik lees dat dit wel lukt op de tafel (ik quilt altijd op mijn schoot).
Maar nog een vraag:
Wat doe je met je linkerhand? Die moet toch de naald terugduwen?
Dat draaien van mijn pols om dat te doen lukt nu net niet meer, dus ik ben bang dat het voor mij geen optie is om het zo te doen.
Op de machine al helemaal niet, net als jij heb ik daar een hekel aan.
Denk dat er geen oplossing is voor mijn grotere quilts, hele kleintjes lukt nog wel.

corrie zei

Ja een hele uitdaging zo'n grote quilt doorpitten
Aan tafel lukt dat bij mij niet dus hier zit hij in een quiltring op standaard
Fijne dag Ingrid

Coby Breitner zei

Oh ja Ingrid ik begrijp het, door de armleuningen heb je ruimte om te quilten.
Als die toch af is en hangt he......

patricia zei

presioso felicitaciones

fiore-crea.blogspot.com zei

molto bello