dinsdag 7 april 2020

"Bodybuilderduim,..."



De achterkant van een quilttop,
ziet er bij mij,
altijd zo uit.


Natuurlijk wel anders,
 qua patroon,...
maar niet qua ongestreken staat.


Ik gebruik geen strijkijzer voor quilts.
Niet tijdens het quilten,
en ook niet als de quilttop af is.


Dat ik dit nu zo plompverloren zeg,...
hoewelhetgeengeheimis,
 kan hard aankomen bij een quiltster die wel strijkt.

Een strijkende quiltster griezelt enorm van deze beelden.

Ik zeg altijd tijdens trunkshows en workshops,
ik strijk niet,
maar,
als jij wel wil strijken dan moet je dat helemaal zelf weten.
Het is immers je eigen quiltfeestje.

Maar,
voor mijn quilt geldt natuurlijk ook dat 't mijn eigen quiltfeestje is.
Dus,
ik strijk niet.
;o)



Dus,
zo ziet een quilttop van mij er aan de achterkant uit.

En aan de voorkant?


Zo.

Dit is een Billings dwarrelblokje met 4 witte driehoeken er omheen.
Alle onderdeeltjes zitten aan mekaar vast genaaid.

Wat doe ik wèl als zo'n blokje af is?
Dan strijk ik met mijn vingers de zoompjes aan de achterkant plat.
Dat weer wel.
Het gaat automatisch,
zonder er bij na te denken.

Heb, 
bedenk ik me, 
daardoor hele sterke spierballen vingers,...
Twee bodybuilderduimen ook,...
Jeetje,...

Goof hou op,
overdrijven is ook een kunst,
wat kun je toch ZWETSEN.

Fijne dinsdag lieve allemaal,
hou je taai,
je kunt het,
zet 'm op!!!!

8 opmerkingen:

OmaSannie zei

Lekkerwijffie❤️❤️❤️❤️

Conny's-blog zei

Ik doe ook alles met mijn nagel een kant op of open. Klaar is kees.
Het is onze quilt toch..........liefs.Conny

Bernadette van gils zei

Goedemorgen, sinds ik bij jouw trunkshow aanwezig mocht zijn, strijk ik stukken minder. Voorheen was mij geleerd elk naadje te strijken. Nu strijk ik alleen heel voorzichtig de top voor ik ga dubbelen als nodig is. En dat scheelt zoveel werk en n iemand ziet het verschil hihi.
Zwets jij maar lekker verder, ik geniet van je verhaaltjes en vind het knap dat je het elke dag volhoudt om ons een verhaaltje voor te schotelen.
Blijf gezond ❤❤
Groetjes
Bernadette

Linda zei

Heerlijk die dagelijkse verhaaltjes van jou. Stay safe,stay healthy

Rita zei

Met je vingers de naden strijken is toch ook prima. Het ziet er super uit aan de achterkant, daar kan toch niemand van griezelen, ik in elk geval niet. Fijne dag

Miranda zei

😂 Heerlijk genieten van da Brabants gezwets van jou Goofke.

Floor zei

Ik heb ook zo'n hekel aan de top strijken, dus meestal zet ik aan de voorkant gewoon de bout er op.
Het ziet er dan net zo uit als bij jou, maar dan wat platter :-)
Als je het later toch niet ziet, waarom zou je dan al die moeite doen?

Unknown zei

Ik vind hem prachtig. Ik heb Karen Styles ontmoet bij De Quiltster waar ook deze quilt hing. Ik heb haar toen gevraagd om één goeie tip te geven. En die tip was om niks te strijken. Door al dat gestrijk kom je uiteindelijk niet meer uit qua afmetingen met al die kleine lapjes. Dus vooral zo doorgaan. Ik ken die quiltster ook. Met de nodige zelfspot zeker