maandag 6 juli 2020

"Ukkie"


Weet je nog de kleine mandjes?
De mandjes die in de Quiltmania stonden?
( januari/februari 2003)


Ik maakte ze heel lang geleden,
in de zomer van 2003.

De quilt wordt altijd Mandjesquilt genoemd,
met de nadruk op 'djes',
omdat de mandjes klein zijn.
Kleiner dan de afmetingen van het patroon dat Quiltmania van een antieke mandjesquilt had gemaakt.

Dat 'kleiner' dat deed ik niet expres,
dat was per ongeluk.
Het gebeurde omdat ik zo enthousiast was over de mandjes,
dat ik helemaal niet naar de mallen op het patroonblad heb gekeken.
Ik heb het tekeningetje dat bij de patroonbeschrijving stond gebruikt,...
;o)
En nu?

Nu ben ik wederom kleine mandjes aan het maken,
maar nu nog kleinerderderder dan de kleine mandjes,...


niet per ongeluk maar expres.
Het zijn ukkies,..


kijk maar,...
Ik hou het ukkie even voor de Dancing Dollies ,
dan heb je een idee over de grootte.

Op zondagmiddag tekende ik het patroontje.
Maakte van paternoplaat de malletjes,
tekende de malletjes af op een lappie uit een scrapzakkie,
en even later was daar Ukkie nummero 1.

In de loop van de avond,
dat kon gewoon niet anders,...


was daar warempel ineens een drieling.
Ik ben *FLIEFT*

Fijne maandag lieve allemaal,
en,

8 opmerkingen:

marion zei

Oooh ik zie een nieuwe rage aankomen....allemaal aan de ukkies....is er een piepkleine kans dat je het patroon gaat uitgeven?

Bernadette van gils zei

Wat een lieve ukkie mandjes. Snap helemaal dat je er "flieft" op bent. Veel plezier met maken en ben benieuwd wat moet gaan worden
Groetjes
Bernadette

Rita zei

Wat doe je nou Ingrid, dit wordt weer een verslaving en ik heb nog zoveel te doen.

Lianne van der Lint zei

Geweldig weer!!

Marguerite zei

Oh wat leuk, zo Ieniemienie...

Floor zei

Wij quilters zijn ook altijd en eeuwig in staat van verliefdheid hè?
Dat is alleen maar goed, want dan maken we goede stoffen aan in onze hersenen, daarom zijn wij ook zo slim haha!
Maar het is een schatje Ingrid. Heb ook al heel lang een mini mandje op een foto in mijn telefoon staan die ik ooit nog eens wilde gaan maken.
Hoop niet dat je me hebt aangestoken, want de andere projecten vragen ook allemaal aandacht, en ja, ik heb geen muis die me helpt :-)

Ada Plouvier-Kopitopoulou zei

Leuk ideetje voor al die hele kleine scraps die ik heb!

Retrogirl zei

Those are some truly tiny, lovely baskets! Ingrid, your work is truly phenomenal.