zaterdag 24 april 2021

JIPPIE

 


Hoi lieve allemaal,
daar ben ik weer met een verhaaltje.

De eerste foto die je ziet,
is van de hele grote hexagonnen,
want ja,
ik ben warempel weer aan het quilten gegaan.
Dat was een week geleden,
in het weekend.


Daarna werd er niet meer gequilt,
maar dat was helemaal niet erg,
het waren gezellige dagen in de Supergoof Quiltwinkel,
waar door lieve quilters gewinkeld werd op afspraak.

En wat heb ik mooie quilts mogen zien!!!
Mee mogen helpen met stof uitzoeken voor de randen.
Zo LEUK.

En weet je wat nou zo jammer is?
Dat ik geen foto's heb gemaakt.
Ik ben dan zo druk met kijken en helpen en kletsen,
dat ik het helemaal vergeet.

Misschien is het handig om iets af te spreken.

Als jij bij mij in de winkel komt met je prachtig mooie quilt,
en je vindt het goed als er een foto van hier op het Supergoofblog komt,
wil je mij dan even bij de oren pakken
(niet letterlijk want dat is binnen de anderhalve meter)
en zeggen 
Goof denk je aan de foto????
Alvast heel hartelijk bedankt.

Waar ik wel een foto van heb gemaakt,
is van de beeldschone broderie perse quilt van Daniëlle,
hier samen met haar mam,
Ineke.


Zij hebben de broderie perse workshop van quilt Juffie Goof gevolgd,
toen die nog op de zolder gegeven werd.

De quilt is zo mooi,
je blijft er naar kijken.
Er komen nog kleine hartjes om heen,
die is Daniëlle ook al aan het maken.

En verder?
Verder zijn er ook stoffen 't Lappendekenwinkeltje binnen gewandeld.


Een gedeelte van de nieuwe collectie,

"Jardin de Fleurs"


van French General.
Wij zeggen hier in de winkel altijd de Franse generaal.
Beeldschoon is deze collectie van de Franse generaal.

Wat ik ook heel mooi vind,
en dat zou je misschien qua stijl niet direct verwachten,
maar het is wel zo,
dat zijn deze nieuwe stoffen,...



dat komt door de plaatjes,...


zulke vrolijke uitbundige zwaluwen,...


en het wit-zwart,
zwart-wit.
GEWELDIG.

Het was gisteren een drukke winkelen op afspraak dag in de Supergoof Quiltwinkel.
Allemaal afspraken na mekaar.
En daardoor was er geen tijd
en eigenlijk ook geen puf om de Mailegdoos open te maken,
die ook zomaar ineens in de winkel stond.

Ik liet deze foto op Instagram zien.



Het leek een plagerijtje,
maar echt waar,
vanmorgen is de doos pas opengegaan.
En jeetje mineetje, 
een FEESTJE.

Wat is er allemaal bijgekomen 
bij het toch al wel grote Maileg assortiment in de Supergoof Quiltwinkel?


Het roze meisjeskonijn,
met het schattige jurkje,...


dat smockwerkje en het dubbele kraagje,...
*FLIEFT*


Grote broer en grote zus,
hiker mouse,
en een bootje met zwemvest,....



papa en mama muis,


die een bed hebben in een sigarendoos,...


En verder een prachtige wastafel,
daar achter,
 in de badkamer,...


dozen met boodschappen,...
ijsjes, eitjes, melk, blikjes fris,...
kaas, worst,...
en een schattig vintage bistro tafeltje,...


een keukentje,
met de broodjes al in de oven,...
(ik heb het echt met veel plezier in het poppenhuis gezet)
;o)


ballerinaatjes,...


koffertjes,...


heel veel koffertjes,
die leeg zijn,
en gevuld kunnen worden met van alles en nog wat,...
want dat doen quilters nu eenmaal graag.

Kortom te veel om hier allemaal op te noemen.

Weet je wat?
Je komt gewoon gezellig een keertje binnenvallen,
in deze heel serieuze quiltwinkel,..
;o)

Vanaf aanstaande woensdag 28 april is de Supergoof Quiltwinkel weer geopend.
Dat hoeft niet meer op afspraak.
JIPPIE.

Let op!
Op Koningsdag gesloten,

en vrijdag 30 april is de winkel gesloten vanaf 16.00 uur.

De openingstijden zijn:

dinsdag t/m zaterdag 10.00 - 12.30 uur en 13.30 - 17.00 uur.

En nog een keertje let op!

Tussen de middag is de winkel gesloten,
want dan heb ik samen met mijn collega's Gootje & Olijfje pauze,
en gaan we een wandelingetje maken,
want Olijfje moet natuurlijk ook nog heel veel leuke dingetjes leren.

Fijn weekend lieve allemaal,
groetjes van Ingrid.



3 opmerkingen:

Floor zei

Wat een mooie stofjes zijn er weer binnengekomen. En dan die beeldige muizenmeisjes met roze jurkjes, ook al zo schattig.
Maar een muisje dat in haar jurkje in het bad zit... dat kan toch niet? :-)
Zo mooi dat poppenhuis met alles wat er in hoort. Dat koelkastje en strijkplankje, zo leuk!
Heerlijk dat er zoveel quilters bij jou zich weer tegoed hebben gedaan aan mooie stoffen en andere hebbedingetjes.

Marianne Gooren zei

Lieve jij, wat heb je het leuk zo! Je geniet, en dat straalt van je verhaaltje af!
Ik vind die Franse Generaal stofjes prachtig, binnenkort kom ik ze in t echies
bewonderen... Samen met twee lieverds, maar dat vertelde ik je al😉
We moeten nog effe een datum prikken, ik denk na woensdag aanstaande...
Dan kunnen we zo bij je binnen waaien, zonder afspraak!
Ik hoop tot snel😘

Coby Breitner zei

Wat een heerlijk lekker lang blogverhaal. Zie prachtige stoffen en Mailegs voorbij komen. Wat een gezelligheid met al die vriendjes en vriendinnetjes erbij. Voor nu een fijn weekend, gezellige Koningsdag en ik hoop snel weer eens langs te komen.
Groetjes Coby