maandag 24 mei 2021

"Een knuffeltje hier, een knuffeltje daar,.."

 


Goedemorgen lieve allemaal,
het is nog vroeg,
8 uur op tweede Pinksterdag,
dat ik dit verhaaltje zit te typen.
Het is donker in de woonkamer,
want buiten is het net flink aan het regenen.


Gootje & ik waren die bui gelukkig voor.
Wij hebben ons eerste wandelingetje al gemaakt.
Dat doen we met z'n tweetjes zonder Olijfje,
die ligt dan nog op 1 oor,...


en dat vinden wij,
helemaal niet erg,
kunnen we lekker met z'n tweetjes doorstappen,
en de dingen van de komende dag doorspreken,...

Zo vinden we het fijn dat ik eindelijk weer aan het quilten ben geslagen.
Ik had het met alles rondom de winkel erg druk,
en kon gewoon geen quiltmomentje vinden.

Wellicht zag ik ook teveel mooie stoffen,
en,
zag door de 'lapjes'bomen het 'quilt'bos niet meer,...

Maar nu wel.

Vandaar die enorme hexagonnen,
2 inch zijn ze,
dus echt joekels.
En die ben ik aan het maken.
Gewoon af en toe zo'n bloem tussendoor.
En dan wordt het wellicht ooit een groot bloemen tafelkleed.
Wordt bij de gedachte al helemaal blij.
Gootje wordt daar ook blij van,
want dan zit ik een tijdje stil,...
;o)

En verder?

Verder begon het enorm te kriebelen,
zomaar ineens op eerste Pinksterdag.
ik moest en ik zou het tweede broderie perse blok,
van Belle en Boo,
gaan halen dat in de winkel hangt.


Dat ben ik aan het doorquilten.
Want dat was nog niet gebeurd.
Waarom zo'n winters plaatje in deze tijd?
Tja,
het had net zo goed een zomers tafereeltje kunnen zijn,
maar die heb ik nog niet gemaakt.
Dat komt allemaal als ik deze af heb.


En dat schiet aardig op.

Wat ga ik verder nog doen vandaag?
Nou,
de maandag is eigenlijk mijn 'vrije' dag en dan wordt de winkel gepoetst.
Dus dat gaat vandaag ook gebeuren.
En verder?


Verder is het de hele dag teckeltjes knuffelen,
maar dat,


dàt doen we elke dag.

Fijne dag,
en
lieve groetjes van Ingrid.





9 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Goedemorgen wat fijn dat je weer wat tijd hebt gevonden om te quilten, maar je hebt het ook zo druk met de winkel, social media bijhouden, naar tante post pakjes wegbrengen maar het leukste blijft volgens mij toch teckelina's knuffelen en daar gaat veel tijd inzitten. Hopelijk heb je af en toe ook nog tijd voor je lieve man.
Lekker dat Olijfje wat langer op een oor blijft zodat je met je oudste collega even de dag kunt doornemen.
Fijne maandag en groetjes
Bernadette

Annelies zei

Fijne dag !

Annelies zei

Fijne dag !

Coby Breitner zei

Goedemorgen goedemorgen, ohhh een nieuw blog dacht ik wat een gezelligheid weer.
Kan me voorstellen dat je van poetsen in een quiltbos ook heel happy wordt. Ben al happy als ik in mijn quiltkamertje bezig ben dus laat staan een heel bos hi hi winkel bedoel ik natuurlijk.
Fijne dag Ingrid, knuf voor die twee heerlijkheidjes.

Sabine.v zei

Na regen komt zonneschijn. Geniet van het schommelen en de leuke teckeltjes en voor nadien nog een steekje naaien en voor je het weet is de dag weer om.
De kinderen hebben vrije dag en nu zal de verveling toeslaan nu ze met hun kinderen nergens naartoe kunnen. Dus ik bak lekker taart, want het wordt hier gegarandeerd drukker dan druk met 5 kleinkinderen erbij. Nog een leuke dag!

Margot zei

Oh ja ! En ik wil mee doen met knuffelen ! Nog een fijne dag !

Floor zei

Wat fijn dat Olijfje zo lekker lang uitslaapt. Meestal is dat wel anders bij puppy's.
Je bent lekker bezig met de maxi hexjes, goed om zo af en toe je rust te pakken.
Maar op je vrije dag de winkel poetsen???
Dat is eigenlijk helemaal geen vrije dag. Maar gelukkig is daar ook nog de zondag. Zondag quilt- en knuffeldag...
Hoop dat de winkel al schoon is en dat je nu weer steekjes kunt zetten.
Fijne dag verder.

erika zei

En alweer giet het dus quiltweer! Ook bij mij zit de klad er een beetje in wat quilten betreft. Heb lekkere wolletjes binnen gekregen en ben nu aan het breien, maar als het weer zo blijft dan denk ik dat ik nu ook maar weer een paar blokjes van mijn rood/witte Winding Ways ga maken. Wil je ook een paar knuffeltjes van mij geven aan die lieve harige assistentes van je ?

Conny's-blog zei

Fijn dat je weer wat aan het quilten bent.
Je eigen projectjes wil je ook laten groeien he.
Wat zijn ie twee hondjes van je toch mooie beestjes.
Veel plezier verder met alles..............liefs.Conny