zondag 17 oktober 2021

"Het randje & meer"

 


Het is zondagmorgen en ik werd vroeg wakker.
Rustig de dag beginnen,
teckelina's uitlaten,
ontbijten,
wat klusjes doen,...
Alles op m'n 'dooie' gemak.
En dan?
Quilttijd.

Ik ben nog steeds bezig met het bruine randje,
de sliert is nu lang genoeg om aan 1 kant van het Billingsboerinnetje vast gezet te worden.
Dat bruine randje heeft precies dezelfde malletjes als,


dat blauwe vierkantjesrandje.


Hier boven zie je het nog een keertje.
En ook als,


het randje met de rode vierkantjes.
En,
je raadt het al,
 ook hetzelfde als deze hieronder,


die in het middenstuk te vinden is.

Het bruine randje lijkt alleen anders 
omdat de verdeling van lichte en donkere stoffen op een andere manier is gedaan.
Grappig effect heeft het.

Onder het quilten ben ik ook aan het mijmeren over van alles en nog wat.
Natuurlijk over veel winkeldingetjes,
dat snap je wel.
Ik ga jullie in een volgend blog daar meer over vertellen,
want er is van alles gebeurd.
Er zijn mooie Belle & Boo stoffen binnen gekomen, 
waaronder ook nieuwe Kerst en winterstoffen,...
Er zijn 17 verschillende Belle & Boo ansichtkaarten,
die zo mooi zijn dat je ze zo in een lijstje zou willen stoppen.
En,
 er is een mooi nieuw hartjesmalletje en ook een vierkant malletje.
Maar daarover later meer.

Ik ga weer verder met het bruine randje.


Fijne zondag lieve allemaal,
groetjes van Ingrid.

6 opmerkingen:

Krista zei

Ik word altijd blij van de kleuren van jouw stofjes. Een kleurrijke zondag.

Petra zei

Wat wordt je quilttop mooi Ingrid. Daar wordt je vrolijk van op deze bewolkte zondag. Ik ben zo benieuwd naar de nieuwe Belle en Boo stofjes.

Bernadette van gils zei

Goedemiddag lieve Ingrid, ik vond en vind je billingsboerinnetje geweldig mooi. Wordt met elke rand die jij eraan zit nog mooier. Je kunt er naar blijven kijken. Geniet van je quiltzondag en ik kijk al uit naar je volgende blogje met nieuwe dingen
Groetjes
Bernadette

Rosemary B❤️ zei

absolutely a treasure, this quilt is beautiful Ingrid.
I always enjoy reading your stories.
Best wishes and much happiness to you

Rosie zei

Your use of color and choice of fabrics is brilliant. What a beautiful quilt this is!

Floor zei

Nou de zondag is weer om nu ik je blogje lees, dus wens ik je een fijne maandag, want dat is ook een dag zonder de winkel voor jou. Misschien wel weer quilttijd.
Ben benieuwd wat je laat zien over een paar dagen, vast weer leuke dingen.