donderdag 24 november 2022

"De 3e les van een waar Quiltavontuur"

 


1 Keer in de 2 weken,
krijgen de beginners les van Janny.
Voordat de les begint,
zet ik koffie en thee,
vul de koekjes bij,
en 'dek' de grote tafel.


Voor iedereen ligt er altijd bij de mok
een leuk lappie in de vorm van een fat 8 rolletje,
met op het label de spreuk van de dag.
En,
 voor Janny,
zo'n zelfde rolletje,
maar natuurlijk wel


met een andere spreuk.

Vanaf half 10 komen de dames binnen wandelen,
de één op de fiets,
gewoon omdat ze heel dicht bij woont.
De ander vanuit de hoofdstad van ons land,
dat is best wel een eindje,...


En dan laat één ieder zien,
wat er thuis is gemaakt,
en hoor ik voor in de winkel,
want daar ben ik zelf lekker aan het werk,
flarden van de gesprekken.


Allerlei kleuren komen voorbij,
en soms lukt het me,
niet altijd,


om net even een sprintje te maken
 van voor naar achter in de winkel 
om iets moois op de foto te zetten.


Echt Genieten.


Janny heeft ook altijd quilts bij zich om te laten zien,



En zo leren de beginners steeds meer over de wonderlijke quiltwereld met al die mooie patronen & technieken.
 Janny neemt hen mee op quiltreis,
en die reis is gewoon een avontuur zo leuk.
En dan ineens valt het me op dat het achterin de winkel muisstil is,...


Er wordt hard gewerkt met behulp van een passer,....


Ronde vormen,
ik vermoed dat het hier mee te maken heeft.
;o)

Fijne avond lieve allemaal,
en,
groetjes van Ingrid.

7 opmerkingen:

Bernadette van gils zei

Complimenten aan Janny en de cursisten, wat worden er mooie dingen gemaakt. En jij, bedankt dat je ons laat mee genieten van dit moois. Ik zie het al voor me, jij in de sprint van voor naar achter om foto's te maken 😂😂
Hopelijk komt er ooit een patroon los te koop van dit leuke quiltje.
Veel succes voor de beginners en eenmaal besmet met het quiltvirus zijn ze verloren 🤭
Groetjes
Bernadette

Coby Breitner zei

Wat moet dat voor jou ook ontzettend gezellig zijn deze reuring in de winkel.
Hoop dat er steeds meer les en workshops komen.
Ga je na de Sint kerstversieren, ben van plan dan langs te komen.
Fijne dag Ingrid, groetjes Coby

Margot zei

Dat er steeds nieuwe avonturen worden beleefd met de
kunstige hobby van het patchen & quilten is toch
steeds een begin van een " verslavende " hobby !

Heel fijn dat het bij jou in de mooie winkel/ ruimte
wordt beoefend !

Hele leuke foto's heb je gemaakt van de ' handvaardigheid ' !!
Fijn om te lezen in jouw weblog !
quiltgroetjes

Annelein zei

Wat zullen de dames zich elke keer welkom voelen met zo'n ontvangst.

Annemieke zei

Leuk dit verslag te lezen. Klinkt héél gezellig!
Groetjes
Annemieke

Floor zei

Kan me voorstellen dat je nieuwsgierig bent naar wat de dames aan het doen zijn.
Of het nou in het rood of blauw wordt gemaakt, het ziet er heel mooi uit.
Als Janny steeds mooie quilts laat zien, zijn de dames natuurlijk niet meer te houden.
"Ooohhh, die wil ik ook maken!".... ik hoor het ze roepen.
Heel herkenbaar hoor :-)
Veel succes dames, geniet van de lapjes (Goof heeft zulke mooie).

Joanne zei

Hi Ingrid,
Mooi !
Leuk om te zien dat meer mensen genieten van jouw winkel :)
Leuk fotos :)
hugs, take care,
Joanne