dinsdag 23 januari 2024

"FIORISSIMO" workshop van KRISTEL SALGAROLLO" VOL plus nieuwe datum ook VOL



Met veel plezier mag ik wederom
'n geweldige gastdocente aankondigen in de Supergoof Quiltwinkel:

Kristel Salgarollo, 

Quiltster, 
Kunstenares met lapjes wier werk ik al jaren bewonder,
 komt met plezier op vrijdag 7 juni VOL een workshop geven. 
update en op zaterdag 8 juni VOL


Ik laat haar graag zelf aan het woord, 
hier komt Kristel:


"FIORISSIMO of noem het grootmoeders tuin op z’n Italiaans …

Ieder van jullie kent paper-piecing.
Hexagonnetjes, pentagonnetjes (en nog zoveel meer vormen ) in klein of groot formaat.
De meesten onder ons houden ervan.
Ik gebruik hiervoor geen papieren malletjes, maar wel de 1000x herbruikbare plastiek malletjes.


Zo gemakkelijk in gebruik als je weet hoe ze te gebruiken en dat ga ik jullie in deze es uitleggen en tonen.
Met 5 verschillende vormen heb ik verschillende bloemen uitgewerkt. 
Eentje met de ” jewel” (een puntige hexagon), 
eentje met een pentagon (vijfhoekje), 
en bloemetje met 6 afgeronde blaadjes en een hexagon als bloemhart, 
een bloem met 8 blaadjes en een rond bloemenhart en nog een paar andere combinaties indien je wenst.

Ooit was dit bij mij in de winkel een BOW (blok van de week). 
De opdracht was, 
maak elke week 4 verschillende bloemen.
 Doe je dit een jaar lang dan heb je 210 bloemetjes en daarmee maak je een prachtige quilt. (En surprise !!! Met minder bloemetjes ook al).

In deze les leer ik jullie de techniek van het werken met de plastiek malletjes.
 Vooral die met de afgeronde blaadjes zal voor vele nieuw zijn. 
Ik geef tips over stofjes en leg je trucjes uit om een beter zicht te krijgen op je stoffen want ook lelijke stofjes (ze bestaan niet) geven prachtige bloemen.

En we gaan het ook hebben over compositie, 
kleurgebruik en schikking (bloemschikken met stoffen bloemen dus …) 
om een prachtquilt als eindresultaat te krijgen.

In het lesgeld zijn 8 mallensets (elke bloem 2x) en het patroon van de bloemenmand inbegrepen.

Ik breng weer verschillende quilts (groot en klein ) mee als voorbeeld en inspiratie.

Tot dan?
Kristel.


Workshop FIORISSIMO door Kristel Salgarollo à € 100,=

Vrijdag 7 juni VOL
en
zaterdag 8 juni VOL


Tijd: 10.00 - 15.30 uur

Lokatie: Supergoof Quiltwinkel
Oudestraat 134
Kampen.

Deze workshop wordt met de hand gedaan.

Deze workshop is inclusief het Kristel Salgarollo patroon van de bloemenmand plus de daarbij behorende 8 mallensets 
koffie, thee met lekkers en natuurlijk,
 een heerlijke lunch.


Aanmelden graag door het sturen van een mailtje naar supergoofquilts@hotmail.com  
Je plaats is gereserveerd na betaling van het cursusgeld.

Alle foto's in dit bericht zijn eigendom van Kristel Salgarollo.

Jeetje,
wat een geweldig nieuws weer.
Ik kijk er naar uit,
jij ook?

Fijne dinsdag,
lieve groetjes van Ingrid.

Geen opmerkingen: