zondag 25 februari 2024

'#LOGCABINTJES'

 


Goof,
vertel eens,
heb jezelf nog wel tijd om te quilten?
Jazeker.


Ik heb tijd om te quilten,
omdat ik er tijd voor vrij maak,...
;o)


Iets wat door mijn huisgenoten zeer op prijs gesteld wordt,...


want als ik quilt,...


dan zit ik het liefst een hele tijd op de bank,...
met m'n dienblaadje met quiltspulletjes en m'n blokkenboek vol voorbereide blokjes op schoot en m'n teckelina's op m'n benen,...


Op Instagram komen er op het supergoof.quilt account bijna dagelijks fotootjes en filmpjes voorbij van m'n nieuwe quiltverslaving,...


want ik word zelf erg blij & vrolijk van het maken van de #logcabintjes,...


De logcabintjes zijn niet zo groot,
het vierkantje in het midden meet 3 cm,
en de strookjes er omheen hebben een breedte van 1 cm.
De maten van een logcabin blok?
 9 bij 9 cm.


Op zondag zit ik vaak de hele dag aan de grote tafel in het pakhuisje met al m'n lapjes om me heen.

Per blokje zoek ik de lapjes bij mekaar.


Ik teken dan de malletjes, 
die ik gemaakt heb van paternoplaat, 
af op de stof.


Daarna knip ik de strookjes uit 
en berg de 'te-maken-blokjes' op in m'n blokkenboek.


Toen ik met de logcabintjes bezig was,
in december,
dacht ik,
 het wordt een kerstquilt,
en daar stop ik aan plaatjes in,
alles wat ik in de kerstboom ophang,
en wat ik in huis heb tijdens de kerst,...
Nou,
dan is de keuze reuze,...
;o)


Nu,
eind februari,
is er het lentegevoel,
en dat zul je straks ook in de logcabintjes zien,...


De logcabintjes mogen het hele jaar door met de seizoenen meegaan,...
Eigenlijk wil ik proberen om in elk blokje nog 1 strookje of vierkantje met een kerstlapje te stoppen,...
En dan in november en december,
dan wordt het weer volop kerst.


Dus ja,...


ik wil heel graag


heel veel logcabintjes maken,...


en daarbij ook de kerstgedachte vasthouden,...


want de kerstgedachte zouden we het hele jaar door mogen voelen,....


72 logcabintjes aan mekaar.
ik ga weer wat blokken voorbereiden.


Fijne zondag lieve allemaal,
Ingrid xx.


15 opmerkingen:

conny's quilts en creaties zei

Wat een prachtige blokjes. Fijn dat je zelf nog aan quilten toe komt, werkt zo lekker meditatief.

Floor zei

Natuurlijk volg ik alle affe blokjes op Insta, maar dit is ook een reuze gezellig blogberichtje vol met prachtige vrolijke blokjes.
Wat heb je er al veel gemaakt, dat dacht ik in het begin al, het wordt een grote quilt, want net als met de hartjes weet je niet van ophouden.
Maar het is ook zo leuk, om steeds lapjes uit te zoeken, en dan gezellig tussen de teckelina's aan elkaar te naaien op de bank.
Wat een heerlijke zondag.
De meisjes zijn ook hele goede fotomodellen.
Fijne zondag verder.
Lieve groetjes,
Floor

Anoniem zei

Wat een prachtig fotosessie van jouw logincabin proces en natuurlijk de diva’s die de quilt bezigheden accentueren. Leuk om te lezen en te zien.

Anoniem zei

Het is super leuk om te zien hoe het gaat worden. Fijne zondag

marga zei

Wat gaat dat leuk worden. Ik zou er zo aan beginnen zo leuk.
een heerlijk blog om te lezen op deze koude natte zondag.
Groeten
Marga

Margot zei

*****. Het is genieten hier met jouw blogbericht & fijne foto's *****

Coby Breitner zei

Daar straalt pure gezelligheid vanaf, heerlijk!
Groetjes Coby

Dekenstikster zei

Fantastisch die kleine logcabin-tjes met die prachtige kleine plaatjes! En wat heerlijk dat je dan een “lapjes snoepwinkel” hebt met heeeeeeel veeeeeeel keuze…. Geniet van de lapjes en het tekenen en in elkaar zetten, hoe groter hoe mooier❣️❣️❣️

Joanne zei

Hoi Ingrid,
Leuk ! Bedankt voor deze super mooi blog post vandaag :) Zeker de kerstgevoel de hele jaar door :)
Veel plezier met elk combinatie de komende maanden :)
hugs, take care,
Joanne

Annelein zei

Een heerlijk ouderwets gezellig Goof quiltprojekt.... ;)...

Annemieke zei

Leuke foto's! En al zoveel blokjes met oneindig veel te zien! Lief dat de teckels braaf mee doen:)
Weer heel gezellig om te lezen.
Lieve groetjes
Annemieke

Anoniem zei

Dankjewel voor al je blogjes en instagram foto’s , je maakt ons blij !

Groetjes Evelien.

Vrouw Blogstra zei

Hoi Ingrid,

Wat een enige blokjes! Leuk idee om de verschillende periodes in het jaar in een quilt te verwerken. Krijg ik weer zoveel inspiratie van. Op kantoor, tijdens de pauze, even op je blog kijken. Soms: "Oooh, er is iets nieuws" en anders, lekker terugkijken. Daar kan ik echt van genieten. Groetjes, Tetty

Annelies zei

Wat wordt het mooi !

Anoniem zei

Geweldig om te lezen en naar te kijken ,ga zo door.