maandag 15 april 2024

"Even een praatje maken"

 


Even een gezellig praatje maken,
op de maandagmorgen,
want dat is al weer eventjes geleden,
en het is niet zo dat er niets te vertellen is.


Precies een week geleden ging ik Sue van Calico and Stitch ophalen van de trein.
Sue had een hele reis achter de rug.
Om 3 uur in de nacht vertrok zij van haar thuis in Engeland met de auto naar het vliegveld,
inchecken, 
vliegen, 
en dan aankomen op Schiphol,
 overstappen op de trein,
en dan via Lelystad naar Kampen Zuid.
.
Met de auto naar het hotel aan de IJssel waar Sue nu bijna kind aan huis is,
om de koffer neer te zetten en op naar
 de Supergoof Quiltwinkel,
dat was bij mekaar hooguit 15 minuten vanaf het station,...

En toen?
Gezellig bijkletsen en samen uit lunchen gaan.
Heerlijk.
En daarna?
Effe bijkomen,
Sue was immers lang op pad geweest,
en deze Goof had een blessure aan haar duim,
en de dokter had gezegd dat er niets met de hand gedaan mocht worden,...

Niets doen?
HOE DAN????

Achteraf kan ik eigenlijk niet zeggen hoe,
maar het is gelukt.
We hadden 2 geweldige workshopdagen met Sue
&
met heel veel lieve quilters.



Het was zo GEZELLIG.
'Gezellig' is een typisch Nederlands woord, 
iets wat je niet kunt vertalen,
zo vonden wij daar allemaal in de winkel,...

De foto hier boven is van Sue,
want ik heb op een paar na,
 helemaal geen foto's kunnen maken.

De eerste dag was voor de Witch Hat.
Het was een dag vol magie,
iets waar de kleine heksenhoed,
die Olijfje op haar koppie heeft,
me altijd aan zal blijven herinneren,
want Sue heeft die voor me gemaakt.

Het is een speldenkussen,
en ik ben een ongelooflijke,
 mazzelaar.
Dankjewel Sue xx


De tweede dag gingen de quilters aan de slag met of:


de Sampler Cushion,
of  het quiltje
The Dutch Blue House.


Beiden wederom heel schattig.
Ook deze dag vloog voorbij,
en voor ik het goed en wel in de gaten had,
waren alle quilters weer naar huis,
helemaal gelukkig omdat ze zo'n fijne tijd hadden gehad,
en had ik ook al afscheid genomen van Sue die,
zo lief,
 door Carmen van The Stitchers Inn werd opgehaald.

Wooooooh, wat was het geweldig leuk geweest allemaal!
Het is echter nog niet voorbij,
want Sue heeft bij Supergoof het schattige quiltje 'The Dutch Blue House',
achtergelaten.
Zodra de patronen binnen zijn,
gaat Supergoof schattige lapjes uitkiezen,
want daar heeft ze een winkel vol van,
en paketten maken.
Iets wat ze eigenlijk nooit doet,
maar deze keer wellicht wel. 

Het patroon van The Dutch Blue House is exclusief voor Supergoof.
Zodra de patronen binnen zijn vanuit Engeland,
laat ik het je natuurlijk weten.
.
Op 30 april en 1 mei mogen we Deborah Dorward verwelkomen in de winkel.
Deze workshops zitten vol.
En op 7 en 8 mei Mariëtte Leunisse met haar nieuwe boek.
Op beide dagen zijn nog enkele plaatsen.
In juni komt Kristel Salgarollo,
deze workshops zitten vol.
Op 26 en 27 september Jenny Bear.
Voor deze workshops zijn nog plaatsen beschikbaar.
kun je zien wat er zo al op het programma staat.

Vanmorgen ben ik weer even op bezoek geweest bij de huisarts voor m'n duim.
En ik heb gelukkig weer groen licht gekregen.
ik mag weer aan de slag met wat ik zo graag wil doen,...
werken in m'n winkeltje,
en quilten,...


En dan lukt het me op die manier


 wellicht toch



 om het laatste stuk van deel 1 van de Quiltmania Mysterie


 Victoria Sampler,
op tijd af te hebben


 voordat,


 het tweede deel uitkomt,....

Fijne maandag lieve allemaal,
en,
groetjes van Goof.



4 opmerkingen:

Floor zei

Zeker balen met die zere duim, want geen lapjes in je handen dat is niet te doen voor een quilter toch?
Gelukkig mag je nu weer wat doen, maar wel rustig aan hoor!
Je hebt het wel heel druk gehad in de winkel met leuke workshops en vele lieve mensen om je heen.
En niet in de laatste plaats een lieve man eb 3 hondjes.
Ben benieuwd hoe deel 2 wordt van de sampler.

Joanne zei

Hoi Ingrid,
ja zeker Gezellig ! Gezellig ! Leuk dat alles gaat zo gezellig in Kampen :)
Ik geniet er van !
groetjes,
Joanne

Zininquilten zei

Zo leuk om te zien, Ingrid…Sue gebruikt ook oud borduurwerk….net als ik….

Rosemary B❤️ zei

Hi Ingrid
I hope you and Jan are doing superb. I have been so busy doing..... paperwork and things since daddy went to Heaven last June. All takes a long time.
How is it with the kidneys?
Is Jan going to have a new Kidney soon.
I have been thinking about you and ALL of your fun things with friends in your shop!!
Every thing you make and share and the others are all so lovely.