maandag 26 november 2007

"Surprise, tip 2,..."


"Hoor de wind waait door de bomen, hier in huis zelfs waait de wind,..."
De afgelopen dagen begin ik een beetje in de Sinterklaasstemming te komen, en dat komt vooral door de film "Het paard van Sinterklaas", die ik afgelopen zaterdag heb zitten te bekijken,...

Dan komen meteen de herinneringen aan het surprise maken weer naar boven. Thuis doen/deden we daar niet aan, we geven liever cadeautjes met gekke gedichten,... Maar voor school  'moesten' we er toch aan geloven,...


Bij ons was het paard altijd een geliefd knutselonderwerp. De ontvanger bleek er ook altijd blij mee te zijn!

Het recept:  Benodigdheden, een smalle doos van de plaatselijke supermarkt, crèpepapier (wit, en naar keuze), heel veel krantenpapier, schilders afplaktape, plakband, stiften, wit papier, 'n schaar,... en heel veel pepernoten,.... plezier en fantasie,...

Eerst maak je met behulp van het krantenpapier allemaal proppen, en zet die aan mekaar met 't schilders afplaktape. Zo maak je het hoofd en de hals. Je kunt het door de tape lekker stevig maken. Omwikkel het hoofd en de hals met stroken wit crèpepapier. Geef het paard, ogen, een mond, neusgaten, manen en vergeet de oren niet.

Vul de doos met krantenproppen en verstop het cadeautje erin. Pak de doos in met wit crèpepapier, en plak er pepernoten op. Maak een gat bovenin de doos en zet het paardenhoofd er in. Geef het trouwe beestje teugels en een staart, en hij is klaar om het dak op te gaan,...
Veel plezier tijdens het maken!

19 opmerkingen:

YokkoBears zei

En bij mij mag dit paard zo komen :-).

En wat een mooie schemerfoto.
Daar zie je het paard ook echt lopen, over alle daken, door de akkers, door het bos.
In draf en in galop, en her en der een stapje om de cadeautjes af te leveren.

Juul :o) zei

Wat een koddig paard is dat en hij heeft zo'n ondeugende grijns.
Leuk, dat je foto's vd surprises hebt.
:o)
Ik probeerde gisteren ook de maan door de bomen op de foto te zetten, steeds kwam er een wolk voor.
Misschien moet ik dadelijk nog maar even gaan kijken?
Foto's in het schemer/donker, worden zo...ehhh ;o) ... donker.
(nieuw experiment) :o)
LOL, maar met een mooie maan erbij, wie weet?
>>>>>>>> even kijken of er een wolk vd maan zit >>>>>>> wie weet komt ik nog een schimmel op het dak tegen...?
trippeltrappel, paaaaardevoehoetjes >>>>>>>>>>>>
:o)

hilly zei

hoi Ingrid ,misschien iets voor jou/je dochter: http://www.arabesk.nl
Wat een lieve film was het hxc3xa8.ik heb een traantje gelaten hoor....goed ook voor allochtone kids.

Juul :o) zei

3x gekeken, 3x grote wolk ervoor...
nou hoor...*stampvoet*
;o|
LOL
...volgende keer, meer geluk...?
:o)

Zwarte Piet :o) zei

*legt een stapeltje chocoladeletters neer*


trippeltrappel.....>>>>>

klein muisje :o) zei

trippeldetrippel, hxc3xa9xc3xa9xc3xa9xc3xa9xc3xa9 wat *L*E*K*K*E*R*!
Even de rest van de muizenfamilie ophalen, dank u wel Zwarte Piet!
Mammaaaaaaaaaa, Pappaaaaaaaaaaa!
joehoe, allemaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaal...
Oh kom er eens kijken, wat hier zxc3xb3xc3xb3xc3xb3hxc3xb3xc3xb3xc3xb3maar ligt!
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
;o)

Ellen zei

Wat een herrie vannacht op het dak! Ik denk dat jou paard langskwam I!
Ik heb een wortel voor hem neergelegd, hij is schattig!!!

marian'ne m zei

Enige surprises !!!

Mocht ik ook altijd maken voor de kinderen.
Ook hxc3xa9le mooie (dat vond ik wel belangrijk), en al de gedichten.
Wel 25 door de jaren heen.
Ben blij dat ik niet meer hoef :-).

Mijn kinderen hebben zelf vaak hele zielige surprises terug gekregen.
1 x een schoenendoos met snippers met daarin een pakje stiften.
En die waren leeg/op/ oud dus !!!!
Sneu, van een buitenlands kindje dat van zijn ouders geen geld of hulp kreeg voor een surprise/cadeau. Zij waren nog niet bekend daarmee denk ik.

(psss en ik vier niet eens Sinterklaas)
Maar mijn kinderen kregen altijd wel cadeautjes, van MIJ !!!;-)).

frauke zei

jaaaah, dat paard was ook een echte hit! met deze surprise succes verzekerd;) xxxxxxxxxxx
ps @ hilly; leuke link!

lynda zei

Kan zijn dat piet een biertje op had, sorry dochter dacht dat piet daar wel zin in had.Druk hier nmet de suprises.Heb je zin in thee met wat lekkers? Kom dan bij mij.

Juul :o) zei

Zet een beker warme chocolademelk neer..., zeg heb jij nog slagroom?
Dat vind ik zo yummie!
Ik heb pepernoten voor erbij, een hele zak vol, net van Piet gekregen.
Wie er wat wil, neem maar, hier staat de schaal.
:o)

Juul :o) zei

Zet een beker warme chocolademelk neer..., zeg heb jij nog slagroom?
Dat vind ik zo yummie!
Ik heb pepernoten voor erbij, een hele zak vol, net van Piet gekregen.
Wie er wat wil, neen maar, hier staat de schaal.
:o)

Juul :o) zei

oh... eh... die eerste incl. typo, mag wel weg *xc3x9c*...
...en dan deze ook...
*xc3x9c*

groetjes van ingrid h.g. zei

hmmmmmmmmmmm lekker :o)
Heb alleen geen slagroom,....

Juul :o) zei

Ja hoor heb je wel, kijk maar.
*zet slagroom neer*
Dankzij MM had ik een schaal vol...
;o)

groetjes van ingrid h.g. zei

Wat een verwennerij,... :oD

Melissa zei

Haha waaauw!
De laatste suprise die ik heb mogen maken was ook een paard, helemaal uit rode stofjes en stukjes wol, voor m'n zusje, die vond hem prachtig, ze heeft hem nog steeds als knuffel in haar bed liggen :P
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die suprises maken wel mis hoor, haha..

xx
Melissa

Corrie zei

Wat goed Ingris dat je die surprises nog hebt, ik krijg er helemaal een leuk Sinterklaasgevoel van ook al vieren wij het door omstandigheden al jaren niet meer, erg jammer vind ik dat. Mxc3xa1xc3xa1r...Max komt logeren en is met Sinterklaas bij ons, hoewel hij nog maar twee jaar is en er nog niets van begrijpt, is oma helemaal in de glorie omdat ze een stoeltje mag vullen met kleine pakjes!

Esmxc3xa9e zei

Bedankt, ik ga je paard namaken voor mijn surprise. TOP